Foto: Lovro Rozina
VONJ PO ZAJTRKU
Od januarja letos je prestolnica bogatejša za Ek bistro, ki je svoja vrata odprl na Petkovškovem nabrežju, na levem bregu Ljubljanice. Zastavljen je kot zajtrkovalnica oz. brunch in je točno to, kar smo v Ljubljani že dolgo pogrešali. Sem lahko človek pride na dober zajtrk, malico ali zgodnjo večerjo, saj na jedilniku vsakdo najde kaj takega, kar mu tekne ves dan. Nekatere jedi so postale že kar njihov zaščitni znak. To so npr. ekološka jajca na različne načine: Eggs Benedict, Eggs Royale, šakšuka, pa ne-toast rožnata govedina, pri njih pečeni brioši in cimetovi kruhki, domača granola, mlečni riž in še veliko drugega.
Sašo Kralj, ki se je do odprtja lokala gibal v novinarskih vodah časopisne hiše Delo in marketinških BMW ter Minija, lastnik in idejni vodja bistroja, se je lotil zasnove precej drugače. »V Londonu sem veliko zahajal v brunch lokale. Všeč mi je bil koncept druženja in dobre hrane. In ko sem si zamislil lasten lokal, sem najprej pomislil na to, kar sem v Ljubljani pogrešal. Lokal, kamor bi človek lahko šel na okusen zajtrk ali brunch in kjer bi se dejansko prijetno počutil. Zaradi dobre hrane in družbe, naključnih srečanj in interakcij v prostoru, zaradi prijetnega in zelo dobro zasnovanega in domiselnega prostora, zaradi prijaznosti in gostoljubnosti osebja, ki se kar najbolj trudi narediti doživetje popolno. In tu sem že naštel naše vrednote: slastnost, gostoljubje in pristnost.«
Po konceptu mu je bil še najbliže londonski lokal Nopi, mlajši brat verige Ottolenghi. »Nopi mi je bil všeč ne samo zaradi hrane, temveč zaradi celotnega doživetja. Pozanimal sem se, kdo jim je delal celostno grafično podobo, in prišel do agencije Here design, katere klienti so Adidas, kuharska zvezda Nigella Lawson, Hendrick’s Gin, William Sonoma, Bacardi, Thames & Hudson …« pove Sašo. Ker mu je marketing dal drugačno platformo kot gostincem, se je zavedal, kako pomembni so koncept, branding in to, da sledi vsaki tvoji potezi nekdo, ki ima na tem področju veliko izkušenj. Prav zato se je za sodelovanje obrnil nanje. Sprejeli so ga in skupaj so začeli premišljevati vsak korak. Jasno je bilo, da pride najprej na vrsto prostor. Kajti prostor je tisti, ki naredi prvi vtis. V njem se lahko človek počuti domače, ali pa tuje. Diskretno ali vsem na očeh. Izpostavljen ali varno spravljen v množici. Izbira Dekleva Gregorič arhitektov je bila odlična. Osnovna ideja je bila pokazati prostor v prvinski izvedbi. Gol in slečen ometa. Da pokaže svoj naravni gradbeni material, opeko, ki je po karakterju topla in že takšna pripomore k vzdušju lokala. Prostor, ki je tako preprost, a obenem tako prefinjen, narekuje izbiro pohištva – asketske mize z zgornjo ploščo iz kararskega marmorja, ki jih srečamo tudi v pariških bistrojih, so nevpadljive in hitro se jih da postaviti in prestaviti v veliko kombinacij, ki jih narekujejo gosti. Kajti gost je v Eku na prvem mestu. Osvetlitev je prav tako skrbno preštudirana in zelo nežna ter diskretna. Osvetljuje hrano, ne gostov. Ker je mikrokozmos prav tako pomemben.
Pri dokončni postavitvi koncepta jedilnika sta mu pomagala Luka Nagode in Urška Dvoraček, ki vodita ljubljansko restavracijo Luda. Hrana mora biti sveža, hitro pripravljena in slastna. Prav slastnost je nuja. In zato je nuja tudi dober kuhar. Da bi sklenil krog, je Sašo k sodelovanju povabil mladega, vsestransko nadarjenega kuharja, Črta Butula z Domačije Butul, ki je, poleg mamine kuhinje, kuhal še v švicarski restavraciji z Michelinovo zvezdico, na prestižnih jahtah in pri naši najboljši, Ani Roš, v Hiši Franko. Nekaj novosti je skupaj z ekipo na jedilnik že vpeljal, nekaj jih pripravljajo za prihajajoči letni čas. Več kot razlog, da jih obiščete. Ko pa si enkrat njihov gost, se tja rad vračaš. Ker je izkušnja obeda pomembna. In izkušnja ni samo mikrokozmos. Je veliko več. In tega se pri njih še kako zavedajo.
______
Povzeto po članku Na nož, revija Goodlife, september 2017
_______
PREBERITE ŠE: