KULTURA MESTNEGA KOLESARJENJA 

Ni veliko stvari, ki se lahko primerjajo s svobodnim občutkom, ki je velikokrat posledica kolesarjenja. Sploh v velikih mestih, kjer je promet enakovreden polžjemu, vozniki pa imajo nemalokrat zgolj drobec potrpljenja. Prav ta kultura mestnega kolesarjenja se trenutno vse bolj razvija in raste. Na Danskem in Nizozemskem pa je na primer postalo kolo glavni transport po mestu. Mestno kolesarjenje pa ni samo priljubljena oblika prevoza, ampak z njim izražamo tudi skrb do okolja.

KOLESARJENJE – NENAPISANA NORMA

Kolesarjenje se zdi v nekaterih velikih mestih severnoameriških zveznih držav bolj kot subkultura ali kultura, ki je nasprotna popularni. Tako naj bi nekateri namreč razkazovali svoj zdrav oz. trajnosten stil življenja. V Evropi pa je kultura kolesarjenja in miselnost ljudi precej drugačna, saj je postala vožnja s kolesom do šole ali službe nekakšna nenapisana norma.

M_sbike

Električno mestno kolo SBikes – Intersport

Kot raziskujejo na Slovenski kolesarski mreži, se pozitivni učinki kolesarjenja kažejo predvsem na štirih ključnih področjih, in sicer okoljskem, družbenem, gospodarskem in zdravstvenem.

M_instaBB2

Električno mestno kolo SBikes – Intersport

  • Pozitivni okoljski učinki

Kolesarjenje ne onesnažuje zraka in ne povzroča onesnaženosti s hrupom. Kolo ne porablja neobnovljivih virov energije in ne povzroča zastojev, obenem pa ne porablja veliko prostora – na mesto enega avtomobila lahko namreč parkiramo od 7 do 9 koles. Večja je pretočnost prometa. Na povprečno velikem pasu za avtomobilski promet se lahko v eni uri zvrsti 2.000 avtomobilov, koles pa kar 14.000.

  • Pozitivni družbeni učinki kolesarjenja

Izboljšanje kakovosti življenja je povezano z bolj prijetnimi življenjskimi pogoji v mestih, ki se lahko zagotavljajo tudi z zmanjšanjem avtomobilskega prometa. Večja neodvisnost in dostopnost do različnih točk v mestu je zagotovljena vsem generacijam, še posebej pomembna pa je mobilnost mladih, saj je za kolesarjenje starostna meja nižja kot za vožnjo motornih vozil. Kolo je dostopno vsem socialnim slojem, poleg tega pa je tudi vzdrževanje zelo poceni.

  • Pozitivni učinki kolesarjenja na gospodarstvo

Motorizirani promet zahteva visoke finančne vložke neposredno in posredno, z nižanjem motornega prometa v mestih lahko znižamo stroške na nivoju posameznika, kot tudi na nivoju družbe. Ljudje, ki se vozijo z avtomobili, izgubijo veliko časa v prometnih zastojih, so v slabšem psihofizičnem stanju, zato pa je tudi njihova storilnost na delovnem mestu manjša v primerjavi s kolesarji. Kolesarjenje je energetsko varčno, saj je kar ena tretjina porabe energije na gospodinjstvo povzročena z vožnjo z avtomobilom.

  • Pozitivni učinki kolesarjenja na zdravje

Z vidika zdravja velja kolesarjenje za eno najboljših oblik gibanja. Kolesarimo lahko vsak dan, ko se odpravimo po vsakodnevnih opravkih. Številne raziskave so potrdile, da kolesarjenje koristi psihičnemu in fizičnem zdravju ljudi, kolesarji pa tudi v manjši meri obolevajo za številnimi drugimi obolenji, njihov imunski sistem je okrepljen, prav tako mišice. Poleg koristi za posameznika pa velja omeniti tudi rezultate raziskav, ki so pokazale, da bi ob rednem kolesarjenju zaradi zmanjšanja stroškov zdravstva lahko letno prihranili do 10 % celotnega zdravstvenega proračuna.

Kolesarski-zep1-VitaKonticKOLESARSKA STATISTIKA ZA LJUBLJANO

Ljubljana ima skupno okoli 230 kilometrov urejenih kolesarskih poti. Poleg tega je kolesarjenje dovoljeno tudi v nasprotno smer po izbranih enosmernih ulicah, ki jih je več kot 70. Prav tako lahko vozijo po območju za pešce v mestnem središču, pri čemer morajo kolesarji dati prednost pešcem in jih z vožnjo ne smejo ogrožati. Ljubljana se je zaradi izboljšav na področju kolesarjenja prvič uvrstila tudi na lestvico 20 kolesarjem prijaznih mest na svetu (Copenhagenize Index 2015) in zasedla visoko 13. mesto.

M_Image_Trekkingbike_Avenue

KAJ PA NAJBOLJ KUL KOLESA?

Kolesarske ponudbe je z delitveno ali najemno ponudbo v Ljubljani in Sloveniji vedno več. Kaj pa, če bi si vseeno želeli imeti svoje mestno kolo? Tako posebno, udobno, lepo in kul.

Pri Intersportu za mestna kolesa svetujejo takole: Če se s kolesom vozite v službo ali po mestnih opravkih, potem je najbolje, da si omislite mestno kolo. Zagotovo vam ne bo všeč mestno šviganje v nizkem dirkalnem položaju, prav tako vam ne bo všeč, če vas bo ujela kakšna kaplja dežja in se vam bo na hrbtu poznala mokra sled. Mestna kolesa izničijo vse te težave. Že serijsko so opremljena z vsemi potrebnimi mestnimi dodatki – s strešicami, prtljažnikom, lučmi in zvoncem. Poleg tega pa zagotavljajo udoben položaj za krmilom, s katerega je nenazadnje tudi dober pregled nad prometnim dogajanjem.

In izbirate lahko med temi lepotci.

Oxford_Hybrid_Bosch_Nex8_Disc

Električno kolo Siga Oxford Bosch NEX8 DISC 28″ – Intersport

 

REVELO-I-MEN

Moško treking kolo HEAD Revelo – Intersport

NAKAMURA-Navarra-UX-AnthraciteGrey-190127310_00

Moško mestno kolo NAKAMURA navarra – Intersport

NAKAMURA-Navarra-WMS-White-190027300_00

Žensko mestno kolo NAKAMURA navarra – Intersport

___________

In za konec še malo kolesarskega bontona:

  • Nikoli ne kolesarite po pločnikih ali po površinah namenjenih izključno pešcem.
  • Na kolesarski stezi se vozite v pravo smer. Če vas bodo pri vožnji v nasprotno smer zalotili redarji, vam bodo upravičeno predpisali kazen,
  • Če ni kolesarske steze, se s kolesom vozite ob desnem robu cestišča, če to seveda ni izrecno prepovedano.
  • Menjavo smeri nakažite z roko.
  • Izogibajte se sunkovitim in nepričakovanim manevrom.
  • Uporabljajte zvonec ali drugo podobno signalizacijsko sredstvo.
  • Uporabljajte čelado.

___________

Screen Shot 2017-04-25 at 5.40.19 PM

logo_intersport

Screen Shot 2017-04-25 at 5.56.35 PM

Screen Shot 2017-04-25 at 5.57.11 PM

Screen Shot 2017-04-25 at 5.57.43 PM