Foto: arhiv Mette Peterson

METTE PETERSON, modna kreativna direktorica

Mette Peterson je dansko dekle, ki že dvajset let živi v britanski prestolnici. Kreativna direktorica ženskih oblačil za blagovno znamko Religion, ki je sinonim za lobanjo in rock’n’roll. Sofisticirana in zabavna kreativka nikoli ne gre nikamor brez svojega fotoaparata in je največkrat oblečena v plašč s podpisom »modne religije«. Obožuje delo z ustvarjalnim hišnim timom, le nekaj let mlajšim od nje – mladi kreativci so stari od 23 do 32 let. Nič čudnega, saj v prvi vrsti ustvarjajo sodobne modne trende za svojo generacijo.

 
Preden je Mette začela pisati zgodbo za Religion, je opravljala delo »buyerja« za angleško znamko All Saints. Živite življenje, ki ste si ga od nekdaj želeli, vprašam. »Sploh nisem imela načrta,« pove. Življenje, družina, umetnost in glasba – v njih najde lepoto. Izzivi? »Rada trdo delam, prav tako pa se rada veliko igram!« Navdih za delo najde vsepovsod, največkrat kar v vzhodnem Londonu, kjer je sedež »modne vere«.

LOBANJA – TO JE ROCK ‘N’ ROLL

Če »fashionista« sliši besedo Religion, si prikliče v spomin lobanjo. Zakaj? Namig – nima povezave s pravo ali pa morda krivo vero. Vizualni simbol angleške blagovne znamke Religion, lobanja, je DNK znamke, rock’n’roll življenjski slog. Zato so njihova oblačila izraz posebne zgodbe. Namenjena so predvsem uresničevanju individualnega sloga. Modnim sladokuscem pomagajo izraziti ustvarjalnost z oblačili, ki jih izberejo sami za nošnjo dan in noč. Navdihujejo jih lirični citati, glasbene muze in bogata britanska dediščina, ki omogoča razvoj v močno komercialno blagovno znamko.
Ustanovljena v zgodnjih 90. letih je imela korenine v zgodnji klubski kulturi, ko je bila glasba navdihnjena s kemijo in so bila prepričanja javno izražena na majicah. Razvita je bila kot nišna znamka s široko paleto T-majic, a jo je ravno prava mešanica anarhične grafike in komercialnih atributov potisnila na čelo modne in medijske pozornosti. »Brez strahu« se imenuje njihova politika, ko gre za eksperimentiranje z oblikovalskimi tehnikami, s pranji, ki vplivajo na videz materialov, in trendi. Vse to je dalo Religionu drugačno privlačnost: na videz obrabljena oblačila z drznim rock pridihom. Tudi inovativna strategija oblikovanja je pripomogla k temu, da je znamka postala modnim fanatikom nepogrešljiva. Sledi ji tudi mnogo zvezdnikov. V zadnjih petih letih se je kolekcija »modne vere« razširila na dišave, torbe, nakit, sončna očala in obutev. Na voljo so v treh samostojnih prodajalnah v Londonu, v koncesijah Selfridges po vsej Angliji, mednarodni trgi se raztezajo po petih celinah. Pri nas je na voljo v Modni hiši Ikona v Ljubljani, ki edina v Sloveniji zastopa znamko Religion.

 

mala_tri

Religion kolekcija Pomlad-Poletje 2016

»Če je meja nebo, katero znano osebo bi oblekli v svojo blagovno znamko?« Izstreli brez obotavljanja: »Naomi Watts in blogerko Camillo Charriere.«

 

MOŠKI V CVETLIČNIH VZORCIH?

Kreacije nadarjenega hišnega tima so navdihnjene z londonsko ulico East End, z njeno ulično kulturo in glasbeno sceno, ki združuje DNK blagovne znamke s tehnikami, kot so krpanje, barvanje »tie-dye« in »burnout« (kemijski proces za raztapljanje različnih vlaken, ki ustvari polprosojen vzorec.)
Za žensko modo se potiski in barvna paleta zgledujejo po abstraktnih geometrijskih oblikah, ki se pojavljajo na fotografijah nizozemske umetnice Viviane Sassen. Ključni so nežni ženstveni toni na tesno oprijetih oblekah in drapiranih silhuetah. Moška oblačila so v tej sezoni dobila nov pristop s potiski v feminilnih cvetličnih vzorcih. Hišna oblikovalska ekipa je za njihovo ustvarjanje uporabila kombinacijo stiskanja cvetov in fotografije. »Za poletno sezono smo dodali več barv na običajno temnejšo kolekcijo.« Katero oblačilo iz nove kolekcije pa je vam pisano na kožo? »Moj najljubši kos je zagotovo tunika Memory, saj se mi odlično prilega in je preprosta za nošenje. Lahko jo stiliram na mnogo načinov.« Kateri pomladno-poletni kos pa je popolnoma nepogrešljiv? Mette Peterson pri ženskah stavi na dolgo obleko Perception, pri moških pa na jopič Palm Jacket. In katero oblačilo s podpisom Religion nosi kreativna direktorica vsak dan ne glede na sezono? »To je težko reči! Obožujem naše plašče, imam veliko zbirko, ki bi mi jo mnogi zavidali. Izbrala bi plašč Resplendent.«
Ste kdaj nezadovoljni s katerim kosom ali morda celotno kolekcijo? »Vedno. Kot kreativni vodja vedno ocenjuješ kolekcijo in nisi nikoli stoodstotno zadovoljen z njo. Vselej si mislim, da bi bila lahko boljša in bolj ustvarjalna.«

mala_dve

Releigion kolekcija Pomlad-Poletje 2016

IKONE, ZVEZDNIKI IN FOTOAPARAT

Njena modna idola sta oblikovalca Dries Van Noten in Isabel Marant, navdušuje se tudi nad ikonskimi fotografijami Helmuta Newtona. Barve ji pomenijo izraz razpoloženja, sama modnim smernicam ne sledi. Razloži: »Religion ni trendovska blagovna znamka, vsekakor pa redno spremljam dogajanje v industriji, saj ima velik vpliv na dejansko nakupovanje v trgovinah. Imamo močan DNK blagovne znamke, ki nam je prinesla zveste privržence, in zato se je poskušamo čim bolj držati.«
Zvezdnikom, kot so manekenka Agyness Deyn, pevki Rihanna in Rita Ora, glasbenik Matt Bellamy, skupina Labrinth in igralec Michael Fassbender, je skupna vsaj ena stvar – vsi so nosili oblačila s podpisom Religion. »Če je meja nebo, katero znano osebo bi oblekli v svojo blagovno znamko?« Izstreli brez obotavljanja: »Naomi Watts in blogerko Camillo Charriere
Oblačila Religion bi glede na videz pripisali mlajši populaciji. Ustvarjate kolekcije z mislijo nanje? »Oblikujemo za moške in ženske v starosti med 20 in 35, ker je to esenca naših kupcev. Kljub temu so naši modeli vsestranski in jih lahko nosimo različno, tako da so uporabni za ženske in moške vseh starosti.«

mala_ena

Religion kolekcija Pomlad-Poletje 2016

Postopek od snovanja kolekcije do končnega izdelka je dolg, mlade kreativce ves ta čas spremlja ikonična glasbena podlaga v ozadju. Proces pogosto sproži en sam kos oblačila, ki določi razpoloženje celotni kolekciji – včasih je to tudi vzorec ali tkanina, razloži kreativna vodja, ki ji največ zagona daje Darren Collins, lastnik Religiona. In brez katere stvari si ne predstavlja vsakdana? Brez fotografskega aparata.
____

Brez strahu lahko najnovejšo kolekcijo znamke Religion najdete tudi v Ljubljani, v MODNI HIŠI IKONA, Mestni trg 24.