Foto: Jeff Bark

IKONE, JEKLENI KONJIČKI IN LATEKS

Kaj imajo skupnega obsedenost z ikonami in avtomobili? Lahko primerjamo privlačnost štirikolesnih jeklenih konjičkov z modnimi trendi? »Zagotovo,« pravijo pri Mercedes-Benzu. »Oblikovanje igra osrednjo vlogo tako v modi kot tudi v avtomobilskem sektorju. Izražajo se iste vrednote: strast, ustvarjalnost, inovativnost, pozornost do detajlov in pionirski duh.«

 
Obstaja ogromno razlik. Avtomobilski trendi na štirih kolesih so najbolje opazni med dinamičnim šviganjem po različnih cestnih podlagah, oblačilni trendi pa med zapeljivim zibanjem manekenov po modni brvi ali drznih modnih fotografijah in oglasih. Prvi se izražajo z brnenjem motorja in izkoriščanjem njegove moči, drugi s šelestenjem materialov ter drznim kalejdoskopom barv in vzorcev. Morda pa to sploh niso razlike? Oboji osupnejo, navdihujejo, nas vabijo, obsedajo in burijo našo domišljijo. Kako inteligenten je lahko danes avtomobil? S številno napredno tehnologijo in inovacijami – zelo. Pa moda? Z vsemi inovacijami v napredni tehnologiji – zelo. In če nadaljujemo, obstaja še ena pomembna podobnost, ki so nam jo zaupali strokovnjaki trikrake zvezde – tako kot modna industrija se tudi njihova blagovna znamka nenehno razvija in si prizadeva za popolnost. Kaj pa obsedenost z ikonami, boste rekli? Počasi, do tega še pridemo. Je pa res, da so tokrat oblečene v čisto novo kožo.

NOVA AVTOMOBILSKA POZA

»Najpomembnejši dejavnik povezovanja Mercedes-Benza z modo je delo s podobno mislečimi ljudmi, ki so usklajeni s ključnim sporočilom znamke in etiko v oblikovanju, izdelavi, slogu in inovacijah.« S to idejo dvakrat letno ustvarijo osupljivi modni kampanji. Vsaka modna zgodba prikazuje ustvarjalno sposobnost Mercedes-Benza modni zavezanosti ter ga predstavlja kot vodilno avtomobilsko znamko v modni industriji.

MB_mala

Ruska manekenka Natasha Poly, oblečena v enak pavje moder lateksov kostum, delo japonske oblikovalke Acuko Kudo. Fotograf Jeff Bark.

»Počutim se zelo močno v tej obleki, kot superheroj, in seksi hkrati,«

Kreativa oglasa je posledica zlitja naprednih umov skrbno izbranih protagonistov, od fotografa, prepoznavnega obraza do sodelujoče ekipe. Iz vozila v središču pozornosti črpajo svoje ideje in nato kreativno interpretirajo oglas. V preteklosti so jih pripovedovala sama priznana imena A-liste fotografov, kot so Mario Testino, Collier Schorr, Terry Richardson. Igralka Tilda Swinton, manekenki Karlie Kloss in Joan Smalls pa je le nekaj imen med prepoznavnimi obrazi, ki so krasili Mercedes-Benzove oglase. S čim so jih prepričali, da so jih postavili pred in ob bok jeklenega konjička s trikrako zvezdo? »Cilj sodelovanja z umetniki, oblikovalci, fotografi, modeli in modnimi ikonami je razviti nove načine predstavljanja vsake teme in nadaljevanje prikazovanja na zavezanost Mercedes-Benza modi po vsem svetu,« pove Michael Bock, direktor marketinga za šport in življenjski slog pri Mercedes-Benzu.
Korake izpeljave vsake nove kampanje določijo protagonisti, ki vplivajo drug na drugega in se navdihujejo drug pri drugem, odvisno od tega, kako delajo skupaj. Postopek je natančen in zahteva od vseh udeležencev zelo tesno sodelovanje in usklajeno delo, ki vedno vodi v nekaj še bolj presenetljivega in edinstvenega.

OBSEDENOST Z LATEKSOM IN SUPERHEROJI

Tema aktualne kampanje jesen/zima 2016 je obsedenost z ikono, ki se izraža s pomočjo izbrane lokacije in protagonistov. Priznani ameriški fotograf Jeff Bark si je zamislil zanimiv ustvarjalni koncept, ki postavlja v ospredje značilno obliko novega modela SL, jasno poudarja njegove valovite linije in čutne krivulje z ovojem iz lateksa. Skrivnostno in zapeljivo razpoloženje je odlično upodobila znana ruska manekenka Natasha Poly, oblečena v enak pavje moder lateksov kostum, kot ga ima avtomobil. Njen kostum je delo japonske oblikovalke Acuko Kudo – prave navdušenke nad sijočo drugo kožo. »Počutim se zelo močno v tej obleki, kot superheroj, in seksi hkrati,« je počutje opisala Natasha. Novemu jeklenemu manekenu pa je ime mercedes-benz SL 500, ki je eden izmed modelov serije z najdaljšo tradicijo pri blagovni  znamki Mercedes-Benz in odlično uteleša mit te priznane znamke.
Kampanjo so posneli v Miamiju na Floridi. Fotograf, ki je poznan po visokooktanski uporabi barv in drznem pop, hiperrealističnem slogu, je pojasnil: »Pri moji fotografij gre le za svetlobo in barve, zato sem v tem primeru želel osvetliti avto tako, da poudarim njegovo obliko in tridimenzionalne lastnosti z lateksom kot drugo kožo, da bi lahko videli linije avtomobila na novo.« Za Barka je projekt temeljil na potiskanju meja. »Kar je tako privlačnega pri delu z Mercedes-Benzom, je to, da je vsaka kampanja zelo različna, vsi avtorji so vedno poskušali narediti kaj, kar še nikoli ni bilo videno.«

NEZMOTLJIV SLOG

Moda se hitro spreminja, zapovedi se zamenjajo skoraj vsak teden. Je morda podobno ali celo ravno nasprotno v trendih avtomobilske industrije? »Zahteve obojih – mode in avtomobilov so zelo podobne: ljudje želijo nezmotljiv slog, ki bo poudaril njihovo individualnost in način življenja. Odločanje o določenem tipu vozila ali posebnega videza oblačil je del tega, kako predstavimo svetu samega sebe; vzbuja sliko, ki nam pomaga izstopati in predstaviti našo osebnost. Dizajn je eden od Mercedes-Benzovih najpomembnejših dejavnikov uspeha in ima osrednjo vlogo tako v modi kot avtomobilskem svetu. Gre za kombinacijo nenavadnih idej, osebnega značaja in nezmotljivega sloga.«
In kateri trend je ta hip najbolj vroč v avtomobilskem sektorju? »Anonimna vožnja. Mercedes-Benz je naredil velik korak v prihodnost z novim E-Class. Z elegantnimi poudarki izraža prepoznavno emotivno oblikovanje in visokokakovostno, ekskluzivno notranjost in tako označuje svetovno premiero številnih tehničnih inovacij, ki omogočajo udobno varno vožnjo na višji ravni in nove razsežnosti v segmentu pomoči vozniku (npr. vozni pilot, samodejna menjava voznega pasu, parkiranje na daljavo itd). Vse samo z enim ciljem: ponuditi vožnjo nove dimenzije.«

mala_lanska

Kreacije Marka Mitanovskega na lanskem Mercedes-Benz Fashion weeku Ljubljana

MERCEDESOVA MODNA PISTA MAJA SPET V LJUBLJANI

V zadnjih 21 letih se je Mercedes-Benz kot partner uveljavil v več kot 50 modnih platformah po vsem svetu. »Glavni namen Mercedes-Benz Fashion Weeka je odkriti, razkriti in podpirati neverjetne oblikovalske talente po vsem svetu. Omogoča tudi blagovni znamki, da se razlikuje od drugih, predstavlja osebnost blagovne znamke in ji omogoča sodelovanje s širšo javnostjo.« In v maju točneje med 22. in 24. majem Ljubljana spet gosti nove oblikovalske in avtomobilske zvezde na že drugem Mercedes-Benz Fashion weeku, ki se bo odvijal v Cankarjevem domu. »Modno sodelovanje je prav tako pomembno na razvijajočih se trgih, saj spodbuja ustvarjalnost in inovativnost, vse to se kaže v Ljubljani. Zgodba prihodnjega tedna mode bo s svojo vsebino podprla platformo.« Štirikolesne zvezde bodo tokrat vozila iz skupine “Dream cars” in sicer kabrioleti SLC in SL.