Električni in hibridni terenski avtomobili

Letos je na ceste zapeljalo več zanimivih terencev. Tudi takšnih, s katerimi lahko brez pomisleka zavijete na teren, kar ni več samoumevno, saj zadnja leta tudi v tem segmentu prednjačita »šminka« in elektrifikacija.

MERCEDES-BENZ EQC

Mercedes-Benz ima na svoji spletni strani zapisano, da prihodnost pripada električnemu pogonu. In človeški intuiciji. S tem misli predvsem na novo dimenzijo upravljanja vozila in prikazovanja informacij: z naravnim, intuitivnim glasovnim upravljanjem, prilagodljivimi funkcijami in površinami, občutljivimi za dotik, ki so tehnološki podpis novega uporabniškega vmesnika MBUX. Elektrifikacija pa je doletela tudi tako imenovani razred športnih terencev, kjer med »električarji« – vsaj do prihoda še večjih zverin – kraljuje model EQC. Oblikovalski jezik uteleša predvsem razkošje, medtem ko elektrifikacija pogona prinaša skoraj neslišen zvok motorja in brezkompromisno pospeševanje. Čeprav je EQC v najboljšem primeru cestni terenec, je omejeno uporaben tudi na slabših poteh. Stran od civilizacije z njim vendarle ne bomo vozili, saj doseg na baterije po tovarniških podatkih znaša dobrih 350 kilometrov, torej prav zelo daleč od električne vtičnice ne moremo. To niti ni njegovo poslanstvo. Odlično se počuti tako v mestu kot na avtocesti, kjer razvaja s prestižno in prostorno notranjostjo in kopico asistenčnih sistemov, na spolzkem terenu pa je poltretja tona teže v navezi s cestnimi pnevmatikami manj posrečena kombinacija.

BMW IX

Bavarski proizvajalec vozil o svojem modelu iX pravi, da je pionir nove dobe, razvit za električno mobilnost. Zaradi učinkovite tehnologije BMW eDrive in popolnoma električnega sistema štirikolesnega pogona BMW iX doseže izjemen doseg – tudi do 600 kilometrov – in kljub visoki masi zagotavlja izvrsten pospešek z mesta. Zaradi digitalnih inovacij ponuja najsodobnejšo povezljivost, saj je kot prvo vozilo BMW opremljen s povezljivostjo v mobilna omrežja pete generacije (5G), kar mu bo v prihodnje pomagalo tudi pri uresničevanju scenarijev avtonomne vožnje. Že zdaj pa zna skoraj samodejno voziti po mestu in avtocesti, parkirati, prepoznati nevarnost in se ustaviti. To je hitro jasno že ob pogledu na sprednjo masko, kamor so inženirji vgradili najrazličnejše kamere, radarje in druge senzorje. Za piko na i pa so karoserijo premazali s posebnim poliuretanskim premazom, o katerem v BMW trdijo, da lahko celo popravi manjše praske. Kljub temu boste dvakrat premislili, ali se boste z njim zapeljali po zaraščeni gozdni stezi, sploh ob dejstvu, da je treba za vozilo odšteti šestmestni evrski znesek.

TOYOTA HIGHLANDER

Ko pri Toyoti meter pokaže oznako skoraj pet metrov dolžine, je jasno, da imamo opravka z največjim predstavnikom med osebnimi vozili te znamke. Highlander že s svojim imenom razkriva, da je rojen za potepanja (ali pa kar življenje) v visokogorju, saj je primeren za vsako pot in za vsakega voznika. Tudi neizkušenega bo varno pripeljal na cilj. Zaradi 2,5-litrskega hibridnega pogonskega sklopa je zmogljiv in varčen hkrati, saj ponuja dovolj moči za vleko dvotonske prikolice. Opremljen s pametnim štirikolesnim pogonom se odlično znajde v vseh voznih razmerah, saj z vklopom dodatnega elektromotorja zadnjim kolesom zagotavlja dovolj sile in preprečuje zdrs sprednjih koles. Prostorna potniška kabina nudi udobje ali zavetje kar do sedmim potnikom, pri čemer imajo vsi dovolj prostora za noge in lahko uživajo v svetlobi, ki jo omogoča panoramsko strešno okno. Pohvaliti velja izjemno prilagodljivo notranjost in velik prtljažnik. V primerjavi s premijskimi tekmeci pa je cena celo ugodna.

 

Piše: Miran Varga · Foto: arhiv proizvajalcev