Luksuzna slovenska plovila
Ni nas malo, ki smo v zadnjih mesecih sanjali, kako na barki svobodno plujemo, se predajamo vetru in šumenju morja. Mnogi so prepričani, da je prav čas epidemije priložnost za razcvet navtičnega turizma, ki lahko zagotovi varne počitnice v »mehurčku«.
V zgodovini so se ladje z jadri uporabljale za lov na pirate, od tod tudi ime, ki v nizozemskem jeziku pomeni lov (jacht). Šele v 17. stoletju je angleški kralj Charles II. na svojo ladjo Mary povabil pomembne osebe in jih popeljal po Irskem morju.
Prave definicije, kaj je jahta, pravzaprav ni. V angleškem jeziku se pod besedo »yacht« uvrščajo tako jadralna kot motorna plovila, namenjena tekmovanjem ali potovanjem, ki imajo prostor za spanje. Ker se pod odlična jadralna plovila podpisujejo tudi Slovenci, predstavljamo dva najnovejša modela in dva delno slovenska projekta.
OBLIKOVALSKO RAZKOŠJE NA VALOVIH
Elanova novost je 15 metrov dolga jadrnica Elan GT6, ki je prejela oblikovalsko nagrado red dot. Prav tako je nominirana za največjo nagrado v navtični industriji, evropsko plovilo leta v kategoriji družinske potovalne jadrnice. Ponaša se z izjemnimi jadralskimi lastnostmi za širok spekter vetrov in različna stanja morja. »Elan GT6 je kombinacija sloga, hitrosti, udobja in enostavnega upravljanja, zato je idealna za sproščajoče družinsko jadranje z veliko hitrostjo,« je ob predstavitvi javnosti povedal vodja ladjedelnice Marko Škrbin. GT je Elanova najbolj luksuzna linija, zasnovana na konceptu Grand tourer iz avtomobilske industrije, da bi ujela idealno ravnotežje med hitrostjo jadrnice in udobjem za dolge plovbe. GT6 je Elanova ekipa ustvarila s priznanimi britanskimi oblikovalci v podjetju Humphreys Yacht Design, ki se že več kot 40 let ukvarjajo z oblikovanjem plovil. Trup omogoča izjemno hitro plovbo, hkrati pa ga je še vedno preprosto obvladovati v različnih vremenskih razmerah in na dolgih jadranjih. Za elegantno silhueto in razkošno udobje na krovu je zaslužen avstrijski Studio F. A. Porsche, ki se je zgledoval po legendarnem modelu porsche 911 carrera RS iz leta 1973.
ZA JADRALCE ŠPORTNEGA DUHA
Nagrajeno plovilo je tudi jadrnica Seascape 24 SE, ki jo je ustvarilo ljubljansko podjetje Seascape, vodilno v proizvodnji športnih jadrnic do dolžine 12 metrov. Njihove športno-potovalne jadrnice so osvojile že več kot deset mednarodnih strokovnih priznanj, seascape 24 pa je na navtičnem salonu v Düsseldorfu pridobila naziv evropska jadrnica leta 2017. Koncept dobrih sedem metrov dolgega plovila, ki ga je oblikovalo podjetje Gigodesign, ostaja enak kot pri predhodnicah (manjše seascape 18 in večje seascape 27): ima odlične jadralne lastnosti, nezahtevno upravljanje in preprost transport. Trup je izjemno lahek in obvladljiv, a v močnejših vetrovih še vedno stabilen, da skupaj z dvižno kobilico in dvojnim krmilom omogoča popoln nadzor. A tudi v manj zahtevnih vremenskih razmerah se jadrnica odzove na najmanjše sunke vetra in hitro doseže hitrost vetra. Kokpit je širok in odprt, notranjost pa oblikovana minimalistično in modularno, da lahko težo jadrnice zmanjšate za tekmovanje ali obdržite vse udobnosti za dolgo križarjenje.
SLOVENCI DEL VELIKIH JAHT
Delno slovenske so tudi jahte Greenline podjetja SVP Yachts, ki ga vodi ruski podjetnik Vladimir Zinchenko in je nastalo iz propadlega podjetja Seaway. Njihov najnovejši model Greenline 45 fly s poveljniškim mostičkom sledi filozofiji ladjedelnice, ki teži k učinkoviti uporabi energije (solarni paneli, LiPo baterije, električni zagon) in večjemu udobju na plovilu. Za dizajn so poskrbeli pri oblikovalskem studiu J & J Design (za imenom se skrivata Japec in Jernej Jakopin, ustanovitelja podjetja Seaway), notranjost pa je oblikoval priznani italijanski oblikovalec Marco Casali (Too Design).
Med svetovno znanimi oblikovalci jaht je tudi Slovenec Dan Lenard, ki kot solastnik studia Nuvolari Lenard v Benetkah oblikuje luksuzna plovila za milijarderje. Za nemški Lürssen so oblikovali megajahto Opus, ki v dolžino meri kar 142 metrov. Sprejme do 36 gostov v 20 razkošnih kabinah, ki so razporejene po šestih krovih, na njej so še dve pristajališči za helikopter, delno pokrit zunanji bazen, rekreacijski in potapljaški center.
Piše: Kaja Komar . Foto: arhiv proizvajalcev