MICHAEL KAMPE • Kreativni direktor Lee Jeans E.M.E.A.
Dobro leto že sedi na stolčku kreativnega direktorja pri legendarni blagovni znamki Lee Jeans. Pred tem je delal za Diesel, Scotch & Soda in Hugo Boss. Večkrat nagrajeni modni oblikovalec obožuje denim!
DEMOKRATIČNOST DENIMA
Kot študent se je prvič zares srečal z materialom, ki razdvaja ljudi. Kampe pravi: »Ali ga obožuješ ali ga sovražiš, vmesne poti ni. Tisti, ki ga obožujejo, so mu zelo predani. Denim je nasprotje aroganci, ekskluzivnosti in snobizmu. Industrija džinsa je velika ‘mašinerija’ denarja, a v njej delujejo prijazni ljudje.« Denim je material, ki je bil sprva namenjen za trpežne delovne hlače, zdaj pa je v skoraj vsaki garderobni omari. »Na začetku je bila njegova uporaba funkcionalna in praktična. Indigo je čudovita barva, ki se stara, denim je antibakterijski. Je najbolj demokratična, individualna in dostopna tkanina, tako glede na sezonskost kot uporabnikovo raznolikost in demografijo. Podobno vrednost ima le še usnje, le da je dražje in ni tako nosljivo v vseh sezonah.«
![](http://www.goodlifestyle.si/wp-content/uploads/27_original_file_I0.jpg)
LEEJEVE IKONE
Njegov prvi par kavbojk? »Priznati moram, da so bile levi’s 511.« Z mamo sta šla nakupovat v Berlinu, ko je imel 12 let. Šele med študijem v Antwerpnu pa je ugotovil, da je džins nekaj posebnega. »Nisem imel denarja za material, v šoli pa je bilo nekaj ostankov denima iz prejšnjih projektov. Namesto nakupa testne tkanine sem ga uporabil in preizkusil nekaj modelov. Ugotovil sem, da so pravzaprav videti precej kul. Igral sem se s kemikalijami, kovinami in barvili, vendar takrat nisem imel pojma, da obstajajo profesionalne pralnice, zato sem dneve preživljal v svoji kopalnici in eksperimentiral na metrih tkanine. Od tedaj sem zasvojen z denimom. Material je poceni in je kot platno, na katero slikaš.« Blagovna znamka Lee Jeans je bila ustanovljena pred 130 leti. Je uporniška blagovna znamka, kar je Pepsi CocaColi, je Lee Levisu. »Lee je nadvse inovativen, malce bolj umirjen in izčiščen, a ne dolgočasen ali zastarel, bolj skandinavski, temnejši in bolj v slogu rock’n’rolla. Vse to in dejstvo, da ima znamka veliko potenciala, je bil razlog, da sem sprejel ponujeno službo.« Najbolj ikonična je »rider« jakna. Najljubši Leejev kos? »’Riding’ jakna,« se zasmeji. »Poglej, kaj nosim,« reče. Oblečen je v denim jakno s podpisom Dries van Noten, ki je dejansko kopija Leejeve »rider« jakne. Pokaže, kako se to opazi v detajlih pri cikcak šivih in obliki žepa, ter pove, da ikonično jakno kopirajo celo zelo inovativni oblikovalci, kot sta Martin Margiela in Junya Watanabe.«
KAJ PA TRENDI?
Od kreativnega direktorja želim izvedeti vse o prihajajočih smernicah džinsa. »Na splošno, še posebno pa pri Lee Jeansu, bo vse manj ozkih krojev, trendi se navdihujejo v obdobju konec 90. let in začetku leta 2000. Vrača se Lee, nizek pas, spomnimo se Christine Aquilere in Shakire iz tistega časa – zelo nizek pas, mini zadrga, brez zadnjih žepov, hlačnice gredo spodaj rahlo navzven. V preteklosti se je pas od tedaj počasi višal do leta 2010, ko je bil nekje na sredini, potem je šlo navzgor in zdaj je pri popku. Hkrati z višino pasu se oprijeti kroji in izjemna elastičnost spreminjajo v širšo hlačnico in manj raztegljiv džins, je pa odvisno od regije. Recimo v Skandinaviji lahko vidimo neraztegljiv stoodstotni bombaž v kroju za mame. Trenutno smo v fazi, v kateri je zmes obojega – visokega pasu in oprijetega kroja v zgornjem delu noge, spodaj je hlačnica razširjena. Novost je tudi, da široke hlačnice segajo do tal, tudi to je eden izmed hitov v Skandinaviji. Tu je še kroj culottes, hlačnega krila. Elastičnost se zmanjšuje in gre k udobnosti, ne tolikšni raztegljivosti. Pojavlja se tudi material, ki ni denim, recimo mešanica rebrastega žameta, kar vodi v trenutno največjo zapoved, in to je trajnost. Trajnostna moda je globalen trend, saj se ljudje zavedajo, kako umazana industrija je to, zato se jim zdi pomemben izbor materialov. Pri
»Denim je nasprotje aroganci, ekskluzivnosti in snobizmu. Industrija džinsa je velika ‘mašinerija’ denarja, a v njej delujejo prijazni ljudje.«
izdelavi namesto vode uporabljamo laser in ‘ozone treatment’, ki ima isti učinek kot pranje.« »Prednost uveljavljenih blagovnih znamk džinsa, kot so Lee, Levi’s, Diesel in Wrangler, je, da imajo verodostojno zgodovino. Nizkocenovne verige je nimajo, one le dostavljajo izdelke po nizki ceni, kakovost je šibka in niso verodostojne.« Za konec ga povprašam, kaj je danes kombiniral poleg omenjene jakne, ker mi razkrije, da v službi nosi izključno oblačila znamke Lee Jeans. »Kavbojke Lee in majico Hugo Boss. Združil sem preteklost s sedanjostjo.« Le kaj nam pripravlja za prihodnost?
Piše: Alenka Birk • Foto: Fabian Blaschke, PR