DUNAJSKI SAMOVOZEČI AVTOBUSI USPEŠNO PRESTALI TESTIRANJE

Od aprila 2019 dalje se bodo stanovalci dunajske soseske Seestadt Aspern lahko vozili s samovozečim avtobusom. Dva mini električna avtobusa brez voznika so tri mesece testirali na posebnem poligonu, nato pa so ga natančno programirali še na ulicah.

SAMOVOZEČI AVTOBUS ZA DESET POTNIKOV

Dunajski javni promet bo poleg podzemne železnice, tramvaja in avtobusov aprila 2019 dobil še prva samovozeča električna avtobusa za deset potnikov. Vozila bosta po 2,2 kilometra dolgi progi v novi stanovanjski soseski Seestadt Aspern, kjer bosta stanovalce 20 kilometrov na uro brezplačno prevažala do postaje podzemne železnice. Avtobusa bosta ustavljala na šestih postajah po soseski.

REDNA LINIJA SPOMLADI 2019

Električna avtobusa so v začetku leta 2018 pripeljali na Dunaj, kjer so ju sprva testirali na zavarovanem poligonu, nato pa so ju programirali in nadgrajevali v realnem okolju, vendar zaenkrat še brez potnikov. Spomladi prihodnje leto nameravajo uvesti redno linijo z avtobusi brez voznika, ki bodo delovali v realnih okvirih: z avtobusnimi postajami, voznim redom in pravimi potniki. Kljub temu da gre za samovozeča avtobusa, bo vedno prisoten operater, ki bo s krmilno palico v roki nadziral delovanje avtobusa in po potrebi tudi posredoval.

Dunaj električni avtobus

Dunaj – električni, samovozeči avtobus

 

»Operater je v avtobusu vedno prisoten, in sicer zato, ker tako zapoveduje zakon, po drugi strani pa tudi zaradi dodatne varnosti. Če se na vozišču pojavi ovira, se lahko vozilo samodejno ustavi, ne more pa se ji še izogniti. Takrat operater prevzame krmilo in obvozi oviro,« je povedal koordinator projekta »auto.Bus – Seestadt« Johannes Liebermann.

KAJ BODO POKAZALI TESTI

Po zaključenem testnem obdobju bodo raziskovalci analizirali vse probleme, ki so jih doslej zaznali. Predvideli bodo posledice, če na primer vstopi preveč potnikov, ter preučili, kako lahko avtobus najbolje komunicira s potniki. Zaradi boljše varnosti so avtobusa opremili še s kamerami, ki zaznajo in celo prepoznajo ovire na cesti, da se lahko avtobus nanje primerno odzove.

V projektu z naslovom »auto.Bus – Seestadt« skupaj s francoskim proizvajalcem avtobusov Navya na področju tehnološkega in pravnega razvoja avtonomnih minibusov sodelujejo dunajsko javno podjetje Wiener Linien, Avstrijski inštitut za tehnologijo, Kuratorij za prometno varnost, družba TÜV Austria in Siemens AG Avstrija. Projekt v okviru programa »Mobilnost prihodnosti« financira avstrijsko Ministrstvo za promet, izvaja pa ga dunajsko javno podjetje Wiener Linien.

PROJEKT BO PREDSTAVLJEN TUDI V SLOVENIJI

Johannes Liebermann iz javnega podjetja Wiener Linien bo projekt predstavil tudi na konferenci Moving Slovenia 2.0, ki bo pod naslovom Prihodnost mobilnosti 19. in 20. novembra 2018 potekala v Ljubljani in na Brdu pri Kranju.


___________

Ker si že tu, preberi še tole …