Kakšni so oblikovalski in tehnični biseri med motorji?
Toda vožnja z motornim kolesom je nevarnejša od vožnje z avtomobilom ali avtobusom, saj se moramo zavedati, da bomo vsakič, ko si nadenemo usnjen kombinezon in se podamo na cesto, morda potrebovali pomoč reševalcev, če nam ne bi uspelo ostati na dveh kolesih.
In ker imamo ljudje zelo različne okuse, lahko izbiramo med več sto modeli. Tu je nekaj naših favoritov iz različnih razredov.
RETRO KRALJ
Ta naziv bi podelili motociklu Triumph Thruxton RS. Čeprav je njegova zunanja podoba videti stara, je vse drugo zelo moderno. Različica RS še povzdigne že sicer vrhunski model Thruxton, ki v motorističnih krogih velja za sodoben, športen in udoben motocikel, v čudovitega klasičnega dirkača. Inženirji niso ničesar prepustili naključju. Izboljšano vzmetenje in pnevmatike z vrhunskim oprijemom so v modelu Thruxton RS spremljevalci povsem prenovljenega motorja, ki razvije kar sedem konjskih moči več (skupaj 109), ima večje veselje do vrtenja in obilo navora že pri nizkih obratih. Ker je bil na risalni deski inženirjev napisan tudi cilj hitrost, je bil motocikel deležen izdatne shujševalne kure. Prihranki teže na vseh področjih (vgrajen je celo lažji akumulator) so v primerjavi s civilno različico na tehtnici namerili kar 15 kilogramov manj. To pa se, tudi zaradi izjemnega krmiljenja in zelo tekočega prenašanja moči na podlago, pozna tudi pri vzorni agilnosti motocikla. To je trenutni retro kralj.
POSTAVLJAČ
in protiblokirni zavorni sistem, ki spremlja nagib motocikla. Sprednja in zadnja zavora sta prav tako povezani, kar pri tako ogromnem motociklu pomaga, da se tudi v paničnih okoliščinah varno ustavi.
Toda pravo privlačnost še vedno ustvarjata dolg, nizek dizajn in motor, osredotočen na navor. Všeč nam je tudi velik rezervoar, ki temu potovalniku omogoča večji doseg kot konkurenčni modeli.
SUPERBAJK
Dirkalniki razreda superbike med motoristi uživajo podoben ugled kot dirkalniki iz sveta motoGP, za njihove »civilne« različice pa velja, da so celo bolj zaželene. Eden izmed motociklov, ki mu brez težav nadenemo oznako superbike, je Ducatijev panigale V2. Vemo, ni najhitrejši motocikel na trgu, ni niti najhitrejši v Ducatijevem hlevu. Je pa zato odličen tam, kjer šteje. Na lokalnih cestah, tam, kjer imamo opravka z omejitvami hitrosti in avtomobili. Panigale V2 premore 155 konjskih moči – več kot dovolj, da se bomo izstrelili mimo počasneje vozečega vozila ali kolone, hkrati pa je dovolj agilen, da nam ne bo nerodno pri manevriranju v križiščih. V2 ima vgrajene tudi elektronske pripomočke, ki nam lahko pomagajo poiskati meje motocikla, ne da bi za to plačali visoko ceno (beri: padec). Poseben računalnik s številnimi senzorji zazna nagibni kot motocikla in pomaga pri aktiviranju zavornega sistema in sistema za nadzor oprijema, da prepreči bočni stik s podlago. Visokotehnološki, smešno hiter in vizualno privlačen je V2 odlična izbira in pooseblja vse tisto, kar Ducati počne bolje kot drugi proizvajalci motociklov.
PUSTOLOVEC PO DUŠI
Vam cesta ne diši najbolj? Nič hudega. Naši severni sosedje že dolgo prisegajo na »off-road«, posebno proizvajalec KTM, ki ima v svojem motociklističnem hlevu kup vrancev za vse poti. A bolj kot skrajno mišičaste modele z litrskimi motorji bi sami raje izbrali malce manjšega atleta. KTM 790 Adventure R je tipični KTM – na njem ni nepotrebnih delov in dodatkov, kar pomeni, da je lahek in lažje vodljiv. K temu poleg manjše teže motorja veliko prispeva še nekoliko ožji okvir, ki je velika prednost na ozkih stezah, krmilna elektronika proti zdrsavanju pa svoje delo opravi z odliko tudi na podlagah, kot sta pesek ali blato. Pri različici R najdemo še izboljšano vzmetenje z večjim hodom, ki se izkaže na izletu v visokogorje.
Piše: Miran Varga . Foto: arhiv proizvajalcev