Vzorci, etno in hipijevski vpliv v moški modi
Na Milano Moda Uomo, tednu moške mode, ki ga redno dvakrat na leto obiskujem že osem let, je na letošnji januarski in junijski izdaji presenetljivo manjkalo nekaj velikih imen; ni bilo modnih revij znamk Dolce & Gabbana, Salvatore Ferragamo, Vivienne Westwood, Just Cavalli, Ports 1961, Z Zegna … Zmanjševanje števila modnih revij je še en dokaz več, da kreativni vodje večjih modnih znamk ne zmorejo oblikovati po štiri kolekcije in več na leto. Znamenita novinarka in urednica Suzy Menkes je že pred dvema letoma ugotovila, da je modni urnik (beri fashion weeki) za naj kreativne direktorje preprosto ubijalski. Manj modnih revij (manj stroškov) na leto ter združevanje moških in ženskih kolekcij naj bi to težavo precej omililo. Burberry, Tom Ford, Balenciaga, Vetements, Jonathan Anderson, Neil Barrett, Diesel Black Gold, DSquared2 … že nekaj sezon delujejo po načelu »see now buy now (videno kupljeno)«: da bi kolekcije čim prej prišle do kupcev, in ne šele leto dni po prvih predstavitvah na tednih mode po svetu.
GIORGIO ARMANI ŠE NAPREJ KRALJ
Po analizah modno-finančne revije Pambianco je med italijanskimi luksuznimi znamkami na prvem mestu kdo drug kot Giorgio Armani, še vedno. Sledijo Ermenegildo Zegna, Stefano Ricci, Dolce & Gabbana, Versace. Časopis je pri 50 znamkah preverjal prodajo doma in v tujini v letu 2016 (prihodki in čisti dobički). Vseh 50 podjetij je ustvarilo krepko nad 20 milijardami evrov, kar je 10 odstotkov več kot leta 2015. Direktor Renzo Rosso, ustanovitelj družbe Only The Brave (OTB), v kateri so ob Dieslu še Marni, Maison Margiela in Viktor & Rolf, je v dobrem desetletju prihodke s treh milijard evrov povečal na več kot 11 milijard. Leta 2016 je Diesel prodal za 2,5 milijarde evrov džinsa, modnih dodatkov, ur, nakita in parfumov. Hiša Versace je v letu 2016 ustvarila za 670 milijonov evrov prihodkov (3,7 odstotka več kot leta 2015), Etro, na primer, pa 312 milijonov evrov prihodkov in 26,5 milijona evrov čistega dobička.
DBG PRESENETLJIVO Z MANJ ČRNE
Zanimivo je, da se v moško modo na veliko vračajo barve, potiski, vezenine, vzorci, etno in hipijevski slog. Kolekcija Diesel Black Gold (DBG, dieselblackgold.com) za jesen in zimo 2018/19 je denimo zelo živahna. Oblačila so siva, bela, temno in svetlo modra, zelena, opečnata. Presenetljivo manj je črne. To ne preseneča, glede na to, da je ta kolekcija DBG srečanje z vesternovskim, hipijevskim, etno in rockovskim slogom. Prevladujejo oprijete džins hlače, puloverji z izrazito etno vzorci (navdih iz Peruja, Indije, Maroka, Afganistana …), bomberji in jakne z vzorci krpank, usnjene kratke jakne (tudi z daljšimi resami), mornarski in vojaški kroji plaščev, daljše barvne tunike.
CANALI IN KULTNA BARVA
Canali (canali.com), znamka vrhunskosti šiviljstva in krojenja za moške, ohranja slog sodobne klasike za (poslovne) moške. Kolekcijo za jesen in zimo 2018/19 zaznamujejo siva, temno zelena, modra in njihova skoraj kultna barva – bordojsko rdeča. Ta je njihov zaščitni znak z nešteto odtenki. Vedno so »močni« Canalijevi kosi plašči iz kašmirja, letos v kombinaciji s činčilo. Usnjeni čevlji so gležnjarji v barvi bordojca pa v zeleni in temno rjavi. Enako velja za torbe iz nape. Kot ponavadi je v moških dvo- ali tridelnih oblekah več kara, manj je srajc, več pa pulijev in jopic.
Tudi pomladno-poletna kolekcija nadaljuje Canalijevo tradicijo poletne elegance, tokrat s športnim pridihom. Kolekcija je opazna zaradi barv – temno in svetlo modra, zelena, vojaško zelena, terakota –, predvsem pa so zanimivi tanjši, poletni trenčkoti in lahkotni pleteni in bombažni puloverji. Kroji so tajlirani, moške obleke večinoma enobarvne, manj kot ponavadi je karo vzorcev.
Najboljših 50 italijanskih modnih podjetij je leta 2016 ustvarilo več kot 20 milijard evrov prihodkov.
AP ZA DRZNEGA MLADENIČA
Bolj dinamičen, »nagajiv« in drugačen je spet Andrea Pompilio, AP (andreapompilio.it), ki je pred leti novo svežino vnesel tudi v znamko Canali, s katero je sodeloval pri dveh kolekcijah. Kolekcija AP za jesen in zimo je še bolj barvita kot Diesel Black Gold in Canali in tudi zelo nosljiva, čeravno ima oblikovalec v mislih prej drznega mladeniča kot resnega odraslega moškega. Prevladujejo oblačila (suknjiči in hlače) z mini škotskim karom. Hlače (tudi džins) so oprijete ali pa zelo široke in ohlapne (baggy). Barve so modra, rdeča, rumena, oranžna, opečnata, zelena, rjava in siva. Plašči so klasično krojeni ali pa tudi precej ohlapni, večinoma s karo, grafičnimi in etno vzorci. Čevlji so usnjeni, tako imenovani loafers v bordojsko rdeči, rumeni, modri in sivi barvi. Puloverji in hoodyji (s kapucami) so namerno preveliki, zelo poseben kos kolekcije pa je kratka vijoličasta jakna iz žameta in s cvetličnimi vezeninami.
Andrea Pompilio je za pomlad in poletje 2019 manj dramatičen kot ponavadi, namesto kara je v njegovih oblačilih več (mornarskih) črt, vodoravnih in navpičnih, veliko »oversized« džinsa, več rjave barve in poletnih »baggy« plaščev, tudi v rožnati barvi.
Tekst : Gregor Filip
Foto: DBG, Canali in AP
_______________
Povzeto po članku Škarje, revija Goodlife, jesen 2018
_____________
Če si že tu, preberi še tole …