Piše: Matej Kačič · Foto: Mercedes-Benz (na naslovni fotografiji Mercedes GLC)
RAZRED GLC – KO POPOLN PREOBRAT NI POTREBEN
Biti popularen in pomemben je odlična stvar, a kako negovati priljubljenost med kupci? Pri Mercedesu ne želijo ničesar prepustiti naključju, zato so predstavili novo generacijo najbolje prodajanega modela GLC. Popoln preobrat zaradi mnogih odlik predhodnika ni bil potreben, v drugi generaciji pa družinski športni terenec v prvi vrsti stavi na privlačno in pre njeno obliko. Med svežimi aduti so nekoliko večje mere, prilagodljiv notranji prostor s še več prostora v zadku, intuitivni sistem MBUX ter v skladu s črko G – Gelände, teren – tudi preverjene lastnosti onkraj urejenih poti. Največ sprememb za GLC je v notranjosti, kjer se spogleduje z limuzinskim sorodnikom v obliki razreda C. Krasita ga elegantna armaturna plošča in ukrivljena sredinska konzola, ki jo zaključuje velik 11,9-palčni pokončni zaslon na dotik. Privlačni paket ob obsežni serijski opremi dopolni še učinkovit hibridni pogon, saj je novi GLC na voljo kot blagi hibrid z 48-voltno tehnologijo ali kot priključni hibrid. Ti imajo električni doseg več kot 100 kilometrov (WLTP). Za pisanje pustolovščin in spominov na terenu poskrbijo mnoge funkcije, kot je serijski štirikolesni pogon, povsem električna terenska vožnja v plug-in modelih, zaslon za terensko vožnjo in »prozorni motorni pokrov«. Inženirji so novemu GLC za posladek pritaknili še novo krmiljenje zadnje osi, s tem je športni terenec postal še bolj okreten in dinamičen.
EQE SUV – DOPOLNITEV ELEKTRIČNE PONUDBE
Ambicioznost se pogosto povezuje z uspehom in pri Mercedesu s svojo električno družino modelov EQ temu lahko pritrdijo. Do leta 2030 bo več kot polovica njihovih avtomobilov opremljena z električnimi pogonskimi sklopi, že tako pestro ponudbo za vse okuse in potrebe pa so zdaj obogatili z modelom EQE SUV, ki je usmerjen k mlajši publiki. Drugi največji električni športni terenec ob učinkovitosti in prepoznavni podobi z vzdolžnim svetilnim elementom in LED-žarometoma ponuja razkošje prostora, bogato opremo in inovativno tehnologijo, prepriča pa tudi z vidika varnosti in udobja. V dolžino meri 4,86 metra, medosna razdalja presega tri metre, v zadek pa pospravi od 520 do 1675 litrov. Na voljo so trije pogonski sklopi, že osnovni z enim elektromotorjem ponudi moč 215 kW (292 KM) ter doseg do 590 kilometrov. Nad vstopnim modelom je štirikolesno gnani model z dosegom 580 kilometrov, vrh standardne palete pa pomeni model z močjo 300 kW (408 KM), s štirikolesnim pogonom in največjim dosegom 547 kilometrov. Zadnji, a še kako pomemben del sestavljanke novega EQE SUV sta zelo nabrušeni različici AMG. Gre za prva električna športna terenca izpod rok mojstrov iz A alterbacha, šibkejši od dvojice Mercedes AMG EQE SUV 43 4Matic zmore 350 kilovatov, kar ga do stotice izstreli v 4,3 sekunde. Najbolj zahtevni bodo posegli po EQE SUV 53 4Matic+ s 460 kilovati moči, pri katerem je pospešek skrajšan na 3,5 sekunde ter največja hitrost povečana na 240 km/h.
RAZRED A – OSVEŽITEV ZA NAJMANJŠEGA
Včasih v življenju bolj štejejo drobne stvari in manj pomembna dejanja in pri Mercedesu na to niso pozabili. Poskrbeli so za osvežitev razreda A, sploh ker je najmanjši in najcenejši predstavnik srebrnih puščic zelo pomemben model, z visoko popularnostjo prodaje na več evropskih trgih. Ker želijo ohraniti uspeh malčka, ki si ga je ustvaril pretežno pri damah, so zanj pripravili sveženj ravno pravšnjih popravkov v oblikovanju in tehnologiji. Privlačne zunanjosti so se pri Mercedesu le nežno dotaknili, zato bo razlike spredaj in zadaj opazilo le bolj pozorno oko, več novega je pod pločevino. Dva zaslona na armaturni plošči ostajata, dopolnili so ju z najnovejšo generacijo sistema MBUX, s tremi različnimi slogi prikazovanja. Med bombončki so zmogljivejši glasovni asistent, povezljivost s pametnimi napravami ter čitalnik prstnih odtisov. Varnost kotira še višje, zato ima prenovljeni razred A povečan nabor varnostnih pripomočkov, ki zajema tudi sistem ohranjanja voznega pasu in aktivnega nadzora krmiljenja, pri parkiranju pa bo v pomoč 360-stopinjska kamera s 3D-pogledom. Novosti so tudi pod motornim pokrovom, stroji so elektri cirani in serijsko povezani s samodejnim sedem- ali osemstopenjskim menjalnikom. Nov blago hibridni sistem je pridobil 48-voltni motor in nekaj dodatne moči, na začetku motorne ponudbe je 1,33-litrski prisilno polnjeni štirivaljni bencinec z močjo od 100 ali 120 kilovatov, stopničko višje pa sta dvolitrska turbo štirivaljnika z močjo 140 ali 165 kilovatov in štirikolesnim pogonom.