Foto: Airbus Group
APOKALIPSA JE KONČNO NA POTI
V večini znanstvenofantastičnih ameriških filmov od 60. let naprej (5. element, Vojna zvezd itd.) je prihodnost skoraj brez izjeme zaznamovana z dvema komponentama. Prva je neskončna procesija jeklenih ali človeku podobnih robotov, druga pa vključuje, uganili ste, leteče avtomobile. Premisa vseh teh filmov je brezizhodna apokalipsa in glede na to, da so roboti že nekaj časa v razvoju, Airbus Group pa zdaj namerava do konca leta testirati prototip prvega letečega avtomobila, težko skrivam navdušenje nad tehnološkim napredkom, ki nas bo, glede na hollywoodske napovedi, slej ko prej spravil pod rušo.
ZASTOJI, ZAMAŠKI IN ZLOGLASNA GNEČA
Prometna gneča je v večjih mestih, poseljenih s kar 50 % svetovne populacije, neizogibna. To v končnem izračunu nanese na izredno veliko število nervoznih, razjarjenih in hupajočih voznikov. Kdorkoli v katerikoli časovni coni na Zemlji, ki se mora med 6. in 9. uro zjutraj pripeljati na delo v večjem mestu, je namreč na določeni točki med vožnjo skoraj gotovo izkusil celoten spekter človeku znanih negativnih emocij. Raziskave pa kažejo, da se bo z naraščanjem populacije in množičnim preseljevanjem število prebivalstva v večjih mestih do leta 2030 le še povečevalo. Airbus je zato ustvaril Projekt Vahana.
To zračno vozilo pa ni le partnerstvo med letalskim in avtomobilskim univerzumom, temveč je popolna rekonceptualizacija potovanja in premikanja v prometu v bližnji prihodnosti.
VAHANA, JEKLENA PTICA PRIHODNOSTI
Vahana je ime platforme samovoznega letečega avtomobila za prevažanje potnikov in tovora. V samem jedru je vozilo sestavljeno iz dinamične kapsule, ki se jo lahko pritrdi na drone propelerje ali namesti v motorna kolesa. Airbus je kot največji svetovni izdelovalec komercialnih helikopterjev mnenja, da poseduje tehnologijo, ki je potrebna za vertikalen vzlet in pristanek, razviti oziroma izboljšati pa mora zanesljivo tehnologijo za “zaznavo in izogibanje”. Dotična tehnologija je bila že uporabljena na samovoznih avtomobilih, pri zračnih vozilih pa še ni povsem razvita. V končni fazi si je Airbus Group te leteče avtomobile zamislil kot vozila na klic – podobno kot car sharing servis z mobilno aplikacijo. To zračno vozilo pa ni le partnerstvo med letalskim in avtomobilskim univerzumom, temveč je popolna rekonceptualizacija potovanja in premikanja v prometu v bližnji prihodnosti.
“Pred sto leti je šel mestni promet pod zemljo, zdaj pa smo tehnološko dovolj napredni, da gre lahko nad njo,” pravi Airbusov direktor Tom Enders.
V NEBO
Tako je. Airbus trdi, da se bo lahko že v kratkih 7–10 letih veliko prometa preselilo v nebo. “Pred sto leti je šel mestni promet pod zemljo, zdaj pa smo tehnološko dovolj napredni, da gre lahko nad njo,” je povedal Airbusov direktor Tom Enders na konferenci digitalne tehnologije v Münchnu. ”Seveda smo še v eksperimentalni fazi, vendar razvoj jemljemo izredno resno,” je dodal in poudaril, da Airbus prepoznava nujnost okolju prijazne tehnologije, ki ne bo pripomogla k onesnaževanju in uničevanju ozona.
Kdaj se bo tovrstna tehnologija dejansko pojavila na cestah, pardon, na nebu, bomo videli. Car sharing pa že zdavnaj ni več fikcija, njegova mreža se že lep čas razpreda tudi po Sloveniji. Kako napreduje, pa preberite tukaj.