Piše: Aleš Čakš . Foto: arhiv Peggy Guggenheim Collection
V Peggy Guggenheim Collection v Benetkah se do 3. marca 2025 predstavlja umetnica Marina Apollonio (1940) z njeno največjo muzejsko retrospektivo doslej v Italiji. Gre za umetnico, ki velja za eno ključnih osebnosti mednarodne optične in kinetične umetnosti, ki jo je podpirala in zbirala Peggy Guggenheim.
Marina Apollonio je bila malodane obsedena s krogi. Preučevala je matematične sisteme delovanja kroga, poglabljala se je v optično in kinetično delovanje krogov.
Na razstavi, ki jo je zasnovala neodvisna umetnostna zgodovinarka in kustosinja Marianna Gelussi, je na ogled približno 100 izposojenih del iz umetničine zbirke ter iz nacionalnih in mednarodnih muzejev, vključno z Gallerio Nazionale d’Arte Moderna e Contemporanea v Rimu, Gallerio Civica d’ Arte Moderna e Contemporanea v Torinu, MART v Roveretu, Neue Gallery v Gradcu, Kunsthalle Recklinghausen, muzejem Ritter iz Waldenbucha v Nemčiji, Museum Haus Konstruktiv v Zürichu in Fundation Villa Datris de l’Isle-sur-la-Sorgue v Franciji.
Marina Apollonio: Onkraj kroga je poklon tržaški umetnici, ki sledi njeni karieri od leta 1963 do danes. Razstava izpostavlja njene stroge vizualne preiskave, ki zajemajo slikarstvo, kiparstvo, risbo, pa tudi statična, gibljiva in okoljska dela, črno-bele slike, kromatične eksperimente ter različne medije in tehnike.
Poklon tej umetnici v Peggy Guggenheim Collection v Benetkah, v mestu, kjer je Marina Apollonio živela kot deklica in naredila svoje prve umetniške korake, je pomenljiv in vreden tudi zato, ker poudarja vlogo vizionarske zbirateljice Peggy Guggenheim. Leta 1968 je namreč po obisku umetničine samostojne razstave v galeriji Barozzi v Benetkah naročila Relief št. 505 (ok. 1968), trenutno del muzejske zbirke, kar priča o podpori Peggy Guggenheim mladim italijanskim avantgardnim umetnikom.