Vroči kabrioleti letošnjega poletja
Vožnja brez strehe v poletnih mesecih bo zagotovo privabila številne poglede – več, kot če bi se vozili v navadnem avtomobilu. In kateri bodo najbolj vroči kabrioleti letos? Uživanje življenja je glavni cilj, ki ga imajo pred seboj pravi hedonisti. Tega jih je že davno naučil grški filozof Aristip, ki avtomobilov ni poznal, a če bi jih, bi svojim učencem zagotovo priporočil takšnega zgoraj brez.
RAZKOŠJE BREZ KOMPROMISOV
Mercedes-Benz razred E cabriolet
Mercedes-Benz ima s kabrioleti bogate izkušnje, saj je izdelal prvega, proslavil se je z legendarnim roadsterjem SL in tudi družinskim kabrioletom razreda E. Kar zamislite si več kot 4,8 metra dolžine, 2,87 metra medosne razdalje, štiri udobne sedeže in elegantne poteze brez varnostnega loka. Tak je prenovljeni razred E, razkošen kabriolet, ki ne pozna kompromisov in je eden najlepših na trgu.
Čeprav od kabrioleta pričakujemo prepih, se lahko v imenitni kabini novega E pred zunanjimi vplivi zavarujete skorajda tako dobro kot v kupeju. A to je šele v drugem planu, večinoma boste uživali v svobodi odprte strehe, neomejenih pogledih in posebni romantiki, ki jo omogočajo le avtomobili zgoraj brez. Platno, večslojno in odlično izolirano, je klasika, ki se drži kabrioletov višjega cenovnega razreda, hkrati pa omogoča izbiro barv, kombiniranje z različnimi barvami karoserije in mu s tem doda še nekaj prestiža. Striptiz traja 20 sekund, v kabini pa pričara izjemno potovalno udobje.
Notranjost imenitno združuje sodoben slog z razkošjem. Oblika sedežev sledi poudarjenim stranskim opornikom, kabriolet pa lahko potnike dodatno razvaja s sistemom Airscarf, ki skozi odprtine za zrak v vzglavnikih po vratu in telesu piha topel zrak, vetrna pregrada Aircap pa zmanjša količino prepiha v kabini pri odprti strehi. Razred E cabriolet je brezhibno obdelan, prestižen po materialih in opremi in zaradi zračnega podvozja tudi zelo udoben in tih avto. Za brezskrbno križarjenje ob obali ali kar tako skrbijo motorji v stopnjah moči od 143 (194) pa do 270 kilovatov (367 konjskih moči), vsi moč prenašajo prek samodejnega menjalnika 9G-tronic.
SAMOSVOJ IN EKSTRAVAGANTEN
Porsche 911 targa
Lepota Porschejevega modela 911 je v njegovi vsestranskosti, saj gre za imenitno zmes športnika in potovalnika. Eden bolj prepoznavnih in opevanih avtomobilov vseh časov je na voljo kot kupe, kabriolet ali targa – delno brezstrešni 911. Tako jo je leta 1965 poimenoval Porsche, poleg seksi oblin, nekoliko samosvojega videza, izjemne moči, ekstravagance ter velike želje po svobodi pa jo je zaradi širokega srednjega stebrička krasil tudi močan občutek varnosti. Enako kot prva targa ima tudi nova značilno širok lok, pomičen strešni segment nad sprednjima sedežema ter pravo zadnje steklo, kar mu na cesti daje prepoznavno kupejevsko bočno silhueto. Odpiranje in zapiranje strehe hkrati poskrbi za predstavo, ki se je zlepa ne nagledaš. Platno, ki prekriva prostor nad glavami potnikov, se s pomočjo elektrike v 19 sekundah namreč zloži pod pravo zadnje steklo, ki se po koncu operacije elegantno vrne k širokemu stebričku.
Za pogon nove targe skrbi trilitrski šestvaljni bokser z dvema turbopolnilnikoma, ki v različicah ponuja vse do 331 kilovatov oziroma 450 konjskih moči ter v močnejši različici pospešek do stotice v zgolj 3,6 sekunde. Motor ne glede na položaj strehe poskrbi za pravo poezijo v ušesih, vozne lastnosti pa so zahvaljujoč aktivnemu blaženju, vektoriranju navora, štirikolesnega pogona ter mehanske zapore diferenciala jasno za čisto desetko.
V IMENU NOSTALGIJE
Mini cabrio
Prenovljeni mini cabrio bo vešče oko spoznalo po sicer znanem, vendar precej predrugačenem sprednjem delu s spremenjenim videzom serijskih LED-svetil in novim odbijačem. Na voljo so različne ravni opreme in razni opremski paketi, s katerimi lahko prilagodite raven razkošja, ki ga mini cabrio ponuja. Njegovo bistvo jasno tiči v pomični platneni strehi. Strešni mehanizem je tehnološko dodelan, saj omogoča vožnjo z delno odprtim platnom v slogu velike klasične sončne strehe ali pristno uživaško izkušnjo zgoraj brez. Tih proces zlaganja povsem zaprte strehe s pomočjo elektrike traja 18 sekund in se lahko izvaja tudi med vožnjo do hitrosti 30 km/h.
Žlahtna kabina prinaša prefinjeno zmes klasike in modernosti, zgledno ergonomijo, odlične materiale, vrhunsko izdelavo ter izjemen občutek za detajle. Mini cabrio pa ni le šarmanten, razposajen in varen, ampak tudi zelo športen. Za to pri dovolj globoki denarnici jamči napis Cooper S, stvari pa lahko ohranite tudi razmeroma poceni, če se odločite za kabrio minija na začetni stopnji – užitki bodo v vsakem primeru zagotovljeni.
Piše: Matej Kačič . Foto: arhiv proizvajalcev