Foto: Žiga Intihar in Jani Ugrin
”Kje točno pa je MBFWLJ?” me vpraša prijateljica po telefonu. ”Ne moreš zgrešiti,” ji odgovorim, medtem ko so si na noge vlačim krem dokolenke. ” Pri Gospodarcu izstopiš in z očmi preprosto poiščeš gručo ljudi, ki izgledajo, kot da so pravkar statirali pri snemanju epizode Gossip Girl. Ni težko.”
ŠVIGAJOČE OČI IN RDEČE VINO
”Je morda MBFWLJ leglo naravno lepih ljudi s stilsko neprekosljivim okusom ali je z mojimi očali kaj narobe,” se že drugič vprašam ob vstopu na prizorišče. Po uvodnem pregledu današnjega modnega terena me pot kmalu pripelje do bara, kjer že prikladno čaka rdeče vince, ki je ob tovrstnih večerih ženskin najljubši spremljevalec. Ne govori slabih šal ali tistih klišejskih si-padla-z-nebes enozložnic. Tukaj je, da zgolj malce polepša atmosfero. Čeprav, če smo pravzaprav iskreni, je na MBFWLJ večja olepšava okolice skorajda nemogoča. Program je otvorila druga generacija Young@Squat, ki jo sestavljajo štirje člani: Barbara Krmelj, Maja Leskovšek, Sara Valenci in Timotej Bistan. Z močno vizijo se mladi oblikovalci pod skupno znamko od leta 2013 redno predstavljajo na tednih mode v Sloveniji in v tujini. Na MBFWLJ pa so se člani kreativne platforme s skupinsko kolekcijo predstavili zadnjič! Sledila jim je lanskoletna prejemnica MBFA, Julia Kaja Horvat, ki v oblikovanju črpa iz zgodovine, kulturne dediščine in okolja, iz katerega prihaja. Z vizualnim prenosom simbolov iz kulturne dediščine in arhitekture ustvarja modo z močno sporočilno vrednostjo, katere poudarek sta identiteta in zgodovina slovenskega naroda.
”Pot nas kmalu pripelje do bara, kjer nas že prikladno čaka rdeče vince, ki je ob tovrstnih večerih ženskin najljubši spremljevalec. Ne govori slabih šal ali tistih klišejskih si-padla-z-nebes enozložnic. Tukaj je, da zgolj malce polepša atmosfero. Čeprav, če smo pravzaprav iskreni, je prav na MBFWLJ olepšava okolice skorajda nemogoča.”
SUSNYARA DOMINIRALA
Med polurnim odmorom je dvorana postala vse bolj in bolj polna, vsem pa se je svitalo, zakaj. Osrednji element dogodka je bil na vrsti in na klopeh za navadne smrtnike preprosto ni bilo več prostora. Ampak nič hudega, tudi stegovanje vratu ni nikomur predstavljalo večjega problema. Samo da je uspel videti vse bojevniške princese, ki so na modni brvi predstavljale eno in edino, Nino Šušnjaro.
V drugem delu dogodka se je na začetku predstavila Milica Vukadinović, beograjska oblikovalka, ki pod lastnoimensko znamko ustvarja moško modo. Njene kolekcije poudarjajo ostre moške linije in značaj, medtem ko detajli opisujejo določeno čustveno izkušnjo. Gre za oblačila z jasno in močno sporočilno vrednostjo. Nepričakovane in nenavadne kombinacije barv in tkanin poudarjajo značaj ljudi, ki jih nosijo. Ikonična SUSNYARA je bila na odru sledeča, svojo samostojno oblikovalsko pot pa je začela leta 2006. Nina je oblikovalka, ki deluje z mislijo, da nič ni nemogoče; v svojih kolekcijah združuje elemente ulične in visoke mode, navdih pa črpa iz obdobja sedemdesetih, časa rock zvezd in preprostih posameznikov. Zadnja v drugem delu sta se pod znamko Pletenine Draž predstavila še modni duet Urška in Tomaž Draž. Odlikujeta se po svoji unikatnosti in izvirnosti, visoko kvalitetnih materialih, inovativnih tehnikah, brezčasnem oblikovanju in dolgi življenjski dobi. Svojo modno linijo pletenin pa že več kot desetletje predstavljata na Gornjem trgu v Ljubljani.
”Osrednji element dogodka je bil na vrsti in na klopeh za navadne smrtnike preprosto ni bilo več prostora. Ampak nič hudega, tudi stegovanje vratu ni nikomur predstavljalo večjega problema. Samo da je uspel videti vse bojevniške princese, ki so na modni brvi predstavljale eno in edino, Nino Šušnjaro.”
OBRAZNI TATUJI IN PRIDIH AVANTGARDNOSTI
Koncept blagovne znamke SOFIA NOGARD, pod katero se od leta 2012 podpisujeta oblikovalca Boštjan Mljač in Mija Curk, je “brezčasna arhaičnost”. Vzdušje slovenske kulture in tradicije reinterpretirata na sodoben način, predvsem prek novih materialov, oblik in uporabnosti. Tudi celotna prezentacija je na občinstvu pustila precejšen vtis. Ni si namreč ravno težko zapomniti rock glasbe, uporniške idejnosti kreacij in obrazov, porisanih s tatuji. Izjemno. Za znamko ATELIER TERRA URBANA stojita dolgoletni prijateljici; kostumografinja in modna oblikovalka Mateja Benedetti ter grafična oblikovalka Saša Kladnik. Oblačila, ki jih ustvarjata, pa vključujejo avtorske vzorce in koncepte, ki temeljijo na ogroženih živalskih in rastlinskih vrstah. Lepota in kakovost njunih oblačil sežeta bistveno dlje, kot ujame oko. Zadnja znamka večera, Akultura, pa je nosila prepoznavni podpis domače modne oblikovalke Alenke Globočnik, ki prisega na ustvarjalni koncept, zanika rutino, konvencionalnost in povprečnost. Znamka je prepoznavna po asimetričnih in čistih linijah in odstopanju od klasičnih prijemov s pridihom avantgardnosti.
”SOFIA NOGARD vzdušje slovenske kulture in tradicije reinterpretirata na sodoben način, predvsem prek novih materialov, oblik in uporabnosti.”
Letos bodo po vzoru poslovnega modela See now // Buy now po zaključku MBFWLJ vse kreacije na voljo tudi za podrobnejši ogled in nakup.
______________________
Spremljajte #MBFWLJ na družbenih omrežjih Facebook, Instagram, Snapchat.