Piše: Kaja Komar . Foto: arhiv Emporium
Pred 25 leti je v Sloveniji zavel nov modni veter, ki je korenito spremenil slog številnih Slovencev. Oktobra 1999 je modno nakupovalno središče Emporium v Ljubljani slavnostno odprla Claudia Schiffer in k nam je prišla tudi modna znamka Hugo Boss.
OD ENEGA ODDELKA DO ŠESTIH TRGOVIN
Dolgo smo čakali, da bi imenitna nemška modna hiša Hugo Boss prišla v Slovenijo. Medtem ko so v modnih prestolnicah ta prefinjena oblačila in dodatke lahko kupovali že v 70. in 80. letih prejšnjega stoletja, so slovenski modni navdušenci priložnost dobili šele na prelomu tisočletja. »Zelo dobro se spomnimo, z znamko Boss smo začeli sodelovati 1. septembra 1999,« se začetkov spominjajo v modnem središču Emporium. Čeprav tam le kot oddelek, je ponudba prepričala številne kupce, ki so se v Ljubljano pripeljali tudi iz več kot 100 kilometrov oddaljenih krajev.
Modno nakupovalno središče Emporium pri nas namreč na enem mestu ponuja več kot 111 svetovno priznanih blagovnih znamk urbane, visoke in športne mode za ženske, moške in otroke. »V 25 letih smo od začetnih, skromnih 120 kvadratnih metrov zrasli na šest Boss in Hugo trgovin po Sloveniji in Hrvaškem, pa tudi na štiri Boss in Hugo oddelke v Emporiumu in Galeriji Emporium,« o priljubljenosti razložijo v trgovini. Tako Boss kot Hugo imata svoj oddelek v Emporiumu in Galeriji Emporium v Ljubljani, v Mariboru sta samostojni trgovini Boss in Hugo, prav tako sta obe modni znamki na voljo v spletni trgovini emporium.si, ki je zaživela med epidemijo covida-19.
Na Hrvaškem boste našli Boss v Tower Centru na Reki, v Areni Centar Zagreb in enem največjih nakupovalnih središč v Dalmaciji – Mall of Split. Prav tako sta trgovini Boss in Hugo v bližnjem nakupovalnem središču Designer Outlet Zagreb. »Blagovna znamka je ena najbolje prodajanih po svetu, tudi pri nas. Zaradi čedalje večjega povpraševanja smo to jesen še povečali moški in ženski oddelek v Emporiumu. Moški oddelek ima zdaj 450, ženski pa 80 kvadratnih metrov.«
HUGO, BOSS IN HUGO BOSS
Številne kupce je nekaj časa še begalo, zakaj se včasih pojavlja ime Hugo Boss, spet drugič Hugo ali Boss. »Leta 1993 so v modni hiši ustvarili posebno linijo, ki so jo poimenovali Hugo. Od takrat naprej je Hugo Boss razdeljen na Hugo, ki je zdaj postal svoja prepoznavna znamka, in Boss, kamor spadajo Boss Orange, Boss Green, Boss Black, od lani pa tudi najuglednejši del družine Boss, Boss Camel,« pojasnjujejo v Emporiumu in dodajajo, da imajo obe liniji na voljo tudi v Emporiumu, in vsaka ima svoje zveste stranke.
Blagovna znamka Hugo ostaja vdana konceptu drzne mode in ponuja vse, od glamuroznih oblek, posutih z bleščicami, do udobnih oblačil za prosti čas. Za vse, ki vedo, da samozavest izhaja iz dobrega počutja v oblačilih. Boss pa je sinonim za minimalizem, kakovost in odlično prileganje. Poleg klasičnih, elegantnih poslovnih videzov v kolekciji najdemo tudi t. i. casual oblačila, uglajene večerne kose, udobno obutev in modne dodatke, ki dajo izbranemu ‘outfitu’ piko na i. Izdelki so ustvarjeni za drzne in odločne posameznike, ki s slogom strastno sledijo sanjam. Vedno in povsod so sam svoj šef, kar boss v angleščini tudi pomeni. Vse od kampanje #BeYourOwnBOSS je Boss zagovarjal, da mora vsak poiskati notranjo moč, da lahko živi svoje življenje, ki ga vodita stil in samozavest.
Modna hiša že skoraj 40 let sodeluje z zvezdniki, njihova oblačila je nosil Don Johnson v seriji Miami Vice, Michael Jackson si je za naslovnico albuma Triller izbral njihovo belo obleko, tudi Sylvester Stallone je v kultnemu filmu Rocky nosil pulover Boss. Letos je že drugo leto pri snovanju kolekcij Boss sodelovala Naomi Campbell, ambasador pa je postal David Beckham. »David Beckham je prava svetovna športna in modna ikona,« je ob tem povedal Daniel Grieder, generalni direktor znamke Hugo Boss. »S prepoznavnim podjetniškim duhom in pristno strastjo do mode odlično uteleša vrednote blagovne znamke Boss.« »David je modna ikona in kot tak popoln za Bossovo znamko,« se strinjajo tudi v Emporiumu.
TUDI SLOVENCI SMO RADI ELEGANTNI
Slovenci smo namreč znamki Hugo in Boss odlično sprejeli, prepričali sta tako moške kot ženske, kar se opazi tudi pri dobri prodaji. »Povsod po svetu je pri deležu prodaje moški Boss daleč pred ženskim. Se pa ženski Boss v deležu prodaje vztrajno dviguje, k temu veliko pripomorejo tudi slavna imena, s katerimi sodeluje znamka. Letos sta to Naomi Campbell in Gisele Bündchen. Ženska kolekcija bo v naslednjih letih predstavljala pomemben delež v modnem svetu,« napovedujejo v Emporiumu, s čimer se lahko strinjamo, saj si ženske, tudi Slovenke, želimo biti elegantne in samozavestne kot 54-letna Campbellova.
»Zelo jasno vem, kaj mi je všeč in kaj ne, kaj bom oblekla in česa ne. Želim, da to, kar ustvarjam za modno stezo, tudi nosim,« je za ameriško revijo InStyle povedala manekenka, ki ima najraje obleko, stisnjeno v pasu, da poudari silhueto. Tako je ženstvena in elegantna, a tudi drzna in opazna, kar ji daje osebnost šefa, so še zapisali v reviji. To v kolekcijah išče tudi nežnejši spol, ki se želi v svojih oblačilih počutiti samozavestno. »Slovenke najraje posegajo po pre njenih kosih oblačil, klasičnih, ki poudarjajo kakovostne materiale in brezčasne kroje. Poslovna ženska lahko izbira med oblekami in krili v kombinaciji z blazerji, brezrokavniki, bluzami in pleteninami vrhunskih materialov,« svetujejo v modnem središču Emporium. »Pomembni so tudi plašči v naravnih materialih in brezčasnih krojih, pa tudi usnjeni dodatki, kot so poslovne in večerne torbe, salonarji, elegantni športni copati. V ospredju je luksuzni casual slog, denimo bomber jakne, bombažni in volneni puloverji, topi, bombažne majice in obleke, hlače iz džinsa, bluze.« Izbira oblačila je tudi oblika komuniciranja, v poslovnem svetu obleka kaže spoštovanje partnerjev in strank, s katerimi stopamo v stik. Zato je obleka pomemben del splošnega vtisa, ki lahko o človeku marsikaj pove, včasih več kot tisoč besed.
»Tudi slovenski poslovni moški so vedno bolj ozaveščeni in vedo, kako se resnično lepo obleči,« poudarjajo v Emporiumu. »Moškim je v zadnjih desetletjih čedalje pomembnejši slog oblačenja. Ni jim tuje znanje, kako se obleči za katero priložnost; naj bo to poslovni sestanek, dejavnost v prostem času ali posebna priložnost.«