Foto:  Jani Ugrin in Iztok Kurnik

UPORNIK ENOLIČNOSTI

”Samo v modnem svetu obstaja distorzija časa, kjer teden dejansko traja tri dni,” mi pravi prijatelj, ko mu razložim potek MBFWLJ. Seveda, pomislim, umetnost ne bi bila to, kar je, če bi se prilagajala ozkemu, omejujočemu okvirju realnega sveta. Kajti moda je po mojem mnenju ena izmed najstarejših upornikov enoličnosti vsakdanjika, Cankarjev dom pa je sinoči proti njej vodil letošnjo zadnjo in zmagovito demonstracijo.

 

LEPOTA NEPOPOLNEGA, GEOMETRIJA IN POPOLNI REZ

Zadnji sprejem. Fotografi že čakajo v nizkem štartu, modni navdušenci in prijatelji Mercedes Benza pa se še predzadnjič letos posedemo na modne klopi. Kot da bi sedeli v restavraciji z Michelinovo zvezdico, že čakamo, kakšno eksotično presenečenje nam bodo na srebrnem pladnju oblikovalci servirali nocoj. In nismo razočarani. Na modni brvi se je kot prva oblikovalka večera predstavila Tanja Zorn Grželj z lastno blagovno znamko Tanja Zorn, ki jo vodi že od leta 1955. Sama verjame v lepoto nepopolnega, njene inspiracije pa prihajajo iz občutenj, ki jih sprožajo ljudje s svojimi hotenji. V svojem raziskovanju išče dediščine preteklosti in jih interpretira v duhu sedanjega časa. Celotni kolekciji je še poseben element dodala prozorna maska, ki je učinkovala zelo inovativno in navdihujoče.

Naslednji oblikovalec znamke Vlada Savić je s svojimi geometrijskimi oblikami in močnimi, a ženstvenimi linijami ustvaril posebno atmosfero, v kateri vsi elementi nastajajo kot del ustvarjanja nove modne slike. Barve, ki se prelivajo iz čudovitih in lahkotnih pastelnih tonov v ostro bele ali črne, so glavni element prihajajoče kolekcije za pomlad in poletje 2017. Zadnji oblikovalec prvega dela, Ivan Mandžukić, pa je dvorano navdušil z lastno znamko IVANMAN, ki kombinira klasična in avantgardna oblačila za moške. Sam modo vidi kot družbeni pojav, jo analizira z dekonstrukcijo, preučuje njene posamezne dele in jih ponovno sestavlja. Kolekcija kljub nasprotju tkanin, oblik, materialov in barv sledi fokusu popolnega reza, minimalizma in visoke nosljivosti.

ivanman_mbfwlj_day3_24102016_dogajanje-45

IVANMAN

”Modni oblikovalec IVANMAN modo vidi kot družbeni pojav, jo analizira z dekonstrukcijo, preučuje njene posamezne dele in jih ponovno sestavlja.”

ZAKAJ DELAMO STVARI, KI JIH DELAMO

Osrednji del dogodka je zavzela okrogla miza z naslovom Modni film v oglaševanju, ki je s svežimi pogledi in idejami Branimirja Brkljača in Davorja Brukete, prikazala modni svet v popolnoma novi luči. Pa še nasmejali smo se. ”Moda je kot vsaka diktatura vsilila ta določen stil, ki ga imamo zdaj. Zato so se ljudje opredelili za neko določeno znamko in to ‘furali’ dalje. Na tak način so predstavljali sami sebe. Zdaj je ta trend ‘out’, predvsem v zahodnem svetu. Modni oblikovalci bodo morali stati za določeno stvarjo. Morali bodo najti neko vrednoto, ki jo lahko predstavijo ljudem. Logo in dizajn nista več dovolj,” pravi Branimir, Aljoša Bagola pa doda, da bo moda potrebovala vedno več vsebine, da bodo blagovne znamke lahko ostale vodilne. ”Mislim, da vsi potrebujemo malo razmisliti, zakaj delamo določeno stvar,” je suveren Davor. ”Ni več dovolj, da smo lepi, ni več dovolj, da smo kvalitetni, to so vsi. Pomembno je, da razmišljamo o svetu kot celoti, zakaj obstajamo in zakaj delamo stvari, ki jih delamo.”

SEDEMDESETA, ROMANTICIZEM IN KRŠENE ZAPOVEDI

Začenja se drugi del in dvorana se napolni do konca svoje kapacitete. Obkrožena z znanimi obrazi sem z največjim veseljem grela sprednji del klopi in imela tako neposreden pogled na začetek modne brvi. In bum, vizualna senzacija se prične. Nina Šušnjara, znano oblikovalsko ime slovenske platforme, s svojo estetsko neprekosljivo blagovno znamko SUSNYARA požene vsakomur kri po žilah. Njena kolekcija izraža obdobje sedemdesetih, časa rock zvezd in preprostih ljudi. Ta kolekcija govori o ženski, kot jo poznamo. Z vsem ženstvenim v sebi in z ravno prav moške energije. Da je popolna na svoj način in po svoje. Odločna, a ne trmasta. Zapeljiva, a ne vulgarna. Sproščena, a ne neukrotljivo podivjana. In zadovoljna. Ker ima še svoj svet. Sledila ji je modna znamka Cliché, ki lahkotnost in romanticizem prepleta z dinamičnim urbanim športnim videzom. Njene blesteče modre in sveže zelene barve z roza in rdečimi poudarki so ključni kosi te sezone. Modni spektakel tega leta pa je tako zaključila blagovna znamka moških oblačil SENS, ki sega v leto 1994. Oblikovalka Zlata Zavašnik v novi kolekciji razmišlja o zapovedih oblačenja; postavljanju določenih smernic in pravil, ki mnoge moške omejujejo. S kolekcijo raziskuje in krši ta pravila in hkrati ostaja znotraj estetike in elegance. Želi tudi pokazati, kako nas lahko moška obleka iz varne črnine popelje tja, kjer zagotovo odkrijemo veselje in ljubezen do igranja z barvami in vzorci.

 

susnyara_mbfwlj_day3_24102016_dogajanje-90

SUSNYARA

”Kolekcija SUSNYARE govori o ženski kot jo poznamo. Z vsem ženstvenim v sebi in z ravno prav moške energije. Da je popolna na svoj način in po svoje. Odločna, a ne trmasta. Zapeljiva, a ne vulgarna. Sproščena, a ne neukrotljivo podivjana. In zadovoljna. Ker ima še svoj svet.”

SE VIDIMO V CVETJU

S težkim srcem se spomnim svojega skrajno neprijetnega ‘rebelde’ obdobja, kjer sem na vse svetnike prisegala, da je moj stil enkraten in nezamenljiv (niti eno niti drugo ni bilo res) in me nobena živa oseba z večjo količino zdrave pameti, kot sem jo posedovala sama, ni zmogla prepričati, da pa morda s svojim stilom vseeno ne odkrivam ravno tople vode, temveč bolj mlačno, pa še pitna ni. Sicer se mi zdi, da sem od takrat pridobila vsaj malce vpogleda v kompleksni svet mode in umetnost ”kršenja pravil,” vendar pa mi je letošnji jesenski MBFWLJ podaril nekaj dobrega in unikatnega, kar lahko odnesem s seboj. Navdih. Navdih za originalne oblačilne kombinacije, navdih za slikanje fotografij in slikanje, predvsem pa navdih za delanje na sami sebi.

Boljša kot oktobrska bo lahko samo še prihodnja edicija Mercedes-Benz Fashion Weeka Ljubljana, ki prihaja spomladi. Se vidimo v cvetju!

________________________________________________________

mbfwlj

Mercedes-Benz Fashion Week lahko spremljate tudi preko live-streama v 360-stopinjski tehniki na Facebooku, vse fotografije pa si lahko pogledate tudi na Instagramu.