Foto: Mercedes-Benz
ROBERT LEŠNIK, vodja zunanjega oblikovanja za osebna vozila Mercedes-Benza
Odkar dela v avtomobilski industriji, mu še ni bilo dolgčas. Identificira se z vsakim novim proizvodom in najnovejši mu je zelo pri srcu. Avtomobilska inteligenca, popolna razmerja v zunanji podobi, moderno razkošje v notranjosti, več prostora – vse to s seboj vozi novi E class coupé. Oblika pa je tista, ki bo prepričala kupce, da bodo s ponosom pritiskali na pedala tega emocionalnega avtomobila. Zasluge gredo Robertu Lešniku, ki je z zanosom in strastjo spet ustvaril nekaj izjemnega.
»Imam aplikacijo Mercedes Me, s katero sem s svojim avtomobilom vedno povezan oz. vem, kje bi ga našel, če bi pozabil, kje sem ga pustil.«
Začnem z vprašanjem, kaj je novega v njegovem poslu. »V zadnjih dveh, treh letih smo pri Mercedesu predstavili skoraj neverjetno število novih modelov in postali številka ena med premium znamkami. Lahko trdimo, da predvsem zaradi dizajna,« mi razloži Robert Lešnik, zaslužen za vizualno podobo vseh osebnih vozil, ki se ponašajo s trikrako zvezdo. Nadaljuje: »Obnovili smo celotno paleto in prenovili oz. pomladili znamko Mercedes.« Oblikovanje zunanjosti avtomobilov ostaja njegov sanjski poklic, v katerem uživa prav vsak dan. »Vsak nov projekt je zanimiv in po svoje drugačen od prejšnjega. Nekoč sem mislil, da mi bo, če se bodo stvari ponavljale, postalo dolgčas, a ta trenutek še ni prišel. V svojem delu še vedno uživam. V zadnjem času so alternativni pogoni, avtonomna vožnja in digitalizacija na splošno glavne teme. Vse to ima potencial spremeniti obliko avtomobila, kot ga danes poznamo.« Kaj pa ustvarja v tem hipu, me zanima. »Trenutno oblikujemo koncepte in modele, med njimi je kar precej takšnih brez predhodnika, ki bodo prišli na trg leta 2021 in kasneje. Pri trenutni hitrosti sprememb v svetu bo zanimivo videti, ali smo ‘uganili’ okus kupca v prihodnosti. To bo pokazal čas.«
In čas nam je zdaj pokazal novega aktualnega. Še bolj zapeljivega. S poudarjeno zadnjico. Se spominjate trenutka, ko ste se odločili, kako bo videti novi E class coupe? »Že precej zgodaj v projektu smo vedeli, da je prišel čas, da se pri tem modelu osredotočimo na čisto obliko in manj na linije. Tudi če že imaš na začetku projekta favoriziran model, potrebuješ alternative za potrditev prvega.« Dvovratni lepotec je zrasel. Zakaj? »Predvsem zato, ker je, v nasprotju s predhodnikom, po dveh generacijah ponovno postavljen na tehnično osnovo razreda E, in ne C. Poleg tega se mora razlikovati od manjšega coupeja razreda C. Od avtomobila razreda E kupec pričakuje, tudi na zadnjih sedežih, preprosto več prostora. V dolžini, širini in višini.« Kaj bo prepričalo: dizajn, tehnologija, oboje ali še kaj tretjega? »Pri tako emocionalnem avtomobilu, kot je coupé, je glavni razlog za nakup predvsem oblika. Da kupec za svoj denar pričakuje in dobi mercedesa, se razume samo po sebi. Naš moto je ‘Emotion and Intelligence’.«
ČUDOVITA ZADNJICA NOVEGA LEPOTCA
»V zunanjem dizajnu popolna razmerja, v interjerju moderno razkošje, prostor za štiri osebe in tehnologija E-razreda,« Lešnik pove, kaj so po njegovem mnenju najboljši atributi novega kupeja. Ne morem mimo tega, da mi ne bi razkril, katera poteza mu je tokrat najbolje uspela pri oblikovanju. »Brez dvoma zadnji del in boki avtomobila.« Resnično čudovita je zadnjica novega lepotca, zato ga še vprašam, ali je to njegov najlepši izdelek doslej. »Z vsakim proizvodom, ki ga delaš vsaj dve leti in si z njim čustveno povezan, se identificiraš. Meni je E-coupé zelo pri srcu, je pa res, da je na koncu lepota v očeh opazovalca.« Strinjam se z njim in zagotovo jo bodo opazili vsi ljubitelji oblike in dobrega okusa, pari, t. i. empty-nesters, ki jim je v izhodišču namenjen. In kaj je najbolj seksi na novem E-coupéju? »Perspektiva 3/4 od zadaj.« Preideva na tehnologijo, o kateri, priznam, ne vem veliko. »Avtomobil je na osnovi razreda E, katerega limuzino smo pred letom predstavili kot najbolj inteligentno poslovno limuzino na svetu, predvsem zaradi delno avtonomne vožnje in prestižne notranjosti. Pa tudi dejstva, da je to edini coupé v svojem razredu, ki nima B-stebra. Tudi to je bil izziv za naše inženirje.«
Ko opazujem celotni Mercedes-Benzov vozni park, opažam, da so vsa vozila dobila enotnejšo obliko in prav vsi, vse klase, so videti luksuzno, prestižno. Če ne bi natančno pogledala, kaj piše na tablici zadaj, na prvi pogled sploh ne bi vedela, za katerega gre. Je to morda le moj, morda »ženski« pogled, ki najprej podleže vizualno ugodni obliki, sprašujem strokovnjaka. »To je bil naš cilj, ko smo leta 2009 definirali filozofijo oblikovanja, ‘Sensual Purity’. Uvesti oblikovalski jezik, ki bo tipičen za znamko, za nas in prepoznaven. Še pred kratkim je bil Mercedesov portfolio poln modelov, ki si sploh niso bili podobni. Oglati GLK in okrogli CLS denimo. Prvi model nove dobe je bil leta 2013 S-razred in leta 2016 smo prvo poglavje te strategije sklenili z razredom E. E-coupé je naslednji korak v zgodbi, ‘The first of the new’.«
»Trenutno oblikujemo koncepte in modele, med njimi je kar precej takšnih brez predhodnika, ki bodo prišli na trg leta 2021 in kasneje. Pri trenutni hitrosti sprememb v svetu bo zanimivo videti, ali smo ‘uganili’ okus kupca v prihodnosti. To bo pokazal čas.«
OBOŽUJE PODEŽELSKE CESTE
Robert Lešnik trenutno vozi srebrnega GLE coupéja. Najraje ima podeželske ceste. Se mu je že kdaj zgodilo, da je pozabil, kje je parkiral svojega jeklenega konjička? »Imam aplikacijo Mercedes Me, s katero sem s svojim avtomobilom vedno povezan oz. vem, kje bi ga našel, če bi pozabil, kje sem ga pustil.«
Ljubljana po enajstih letih spet gosti avtosalon, na katerem se bo med drugimi predstavil tudi novi Mercedesov lepotec. »Za obiskovalce je zagotovo zanimivo videti v živo eksotične modele, ki ne stojijo ravno na vsakem vogalu,« komentira Lešnik in dodaja: »Avtomobili so še vedno zelo čustveni proizvodi, ki ‘zaživijo’ šele, ko jih vidiš v živo.«
Snovalec vizualne podobe prestižnih avtomobilov mi zaupa, da bomo lahko septembra na salonu v Frankfurtu videli njegovo najnovejšo mojstrovino. A je zelo skrivnosten in več ne izda. Morda bo povezana z radarjem, nad katerim se je nazadnje navdušil in je vplival na njegovo delo. Razloži: »Radar oz. Lidar (laser). Senzorji igrajo pomembno vlogo pri oblikovanju sprednjega dela vozil.« Obožuje svoje delo in uživa v družinskem življenju. Kako mu uspeva, da službe ne nosi domov? »Mogoče zato, ker modelov ne morem ‘prinesti’ domov. Rišem pa še vedno ob vsaki priložnosti.«
________