Naslovni stavek je eden od mitov, ki jih želita razbiti Rebeka Vegelj in Jelena Sangarelo, ustanoviteljici znamke Melon & Lime, ki sta razvili ekološke podloge za jogo. Še eden od teh mitov je, da je joga resna in dolgočasna vadba. Kako uspešni sta pri razbijanju mitov, nam je v pogovoru zaupala Rebeka, ki nas je popeljala tudi na začetek zgodbe o slovenskih podlogah z vsebino sladolednih barv.
Od kod ideja, da bi oblikovali podloge za jogo?
Najboljše ideje vedno dobim, ko sem ujeta v situaciji, v kateri ne morem početi nič »koristnega« in se lahko predajam brezdelju in sanjarjenju. Recimo na sprehodih ali med kakšno daljšo vožnjo z avtobusom. O podlogah sem razmišljala na avtobusu, prav spomnim se. Vem, da so bile na prvi sliki v glavi podloge pastelnih barv, ki jih bo užitek gledati in se jih še večji užitek dotikati (smeh). Kasneje so se porajale vse mogoče ideje z divjimi potiski in vzorci, ampak na koncu se navadno izkaže, da je prva slutnja najboljša. Verjetno sem imela kdaj v življenju že briljantnejše ideje, kot je ta, da ustanovim lastno znamko pripomočkov za aktivno sproščanje, a sem vedela, da imam znanje, da idejo uresničim, in da so mi joga, sproščanje, gibanje ter povezovanje telesa in uma blizu in dolgoročno zanimivi. Sicer bi verjetno do sedaj že obupala (smeh). Najprej sem idejo predstavila sestri, šele kasneje sem se povezala z Jeleno, brez katere si znamke Melon & Lime zdaj ne morem predstavljati.
Verjetno pot od ideje do izvedbe ni kratka in lahka. Kakšni izzivi so vaju čakali? Birokratski? Izvedbeni? Finančni?
Uh, ja, vse od naštetega (smeh). Ko v razvoj izdelka vložiš sredstva iz lastnega žepa, ki so seveda omejena, je vsaka napaka boleča. Zato je tudi trajalo kar nekaj časa, preden smo začeli s prodajo, ker dogovarjanje in usklajevanje proizvodnje traja. Odpotovala sem tudi na Kitajsko, si ogledovala tovarne in poskušala pojasniti, kaj želimo. Natančni načrti in določila niso dovolj, moraš biti tam, da razložiš ozadje znamke in načrte za prihodnost. Vmes smo se potegovali tudi za različne podpore, namenjene start up podjetjem. Smo start up podjetje, sploh z razvojem vsebine oziroma aplikacije, ki se bo v kratkem pridružila našim podlogam, ampak se mi zdi, da na sceni ni posluha za t. i. ženske ali lifestyle projekte. Sploh pa pri nas še vedno prevladuje prepričanje, da je joga za hipije in starejše gospe, medtem ko je v tujini to postala najbolj priljubljena vadba.
Vajin trg nista samo Slovenija in Hrvaška, koliko naročil dobivata iz tujine in od kod največ?
Tako je, trenutno sicer uspešno in brez prevelikih marketinških naporov prodajamo v Sloveniji in na Hrvaškem, naročila pa dobivamo tudi iz drugih evropskih držav, Kanade in Amerike.
Obstaja happy mat in calm mat, čeprav so vse na eni strani v barvi limete, na drugi pa melone. Je torej to pravzaprav ena podloga?
Je in ni. Ločeni sta glede na to, v katero barvo sta vtisnjena naša po meri oblikovana tekstura in logotip. Ta stran podloge ima v sebi vgrajen NFC-čip, s katerim bodo lahko uporabniki dostopali do vodenih vadb joge, dihanja, meditacije … Calm mat ima zelen trak za nošenje, Happy pa oranžen (smeh). Strogo gledano, tudi s strani proizvodnje, gre za enako podlogo, razlike so v podrobnostih. Uporabniki pa se seveda lahko sami odločijo, na kateri strani bodo vadili.
Zakaj ravno ti dve barvi? Stoji za tem kaka filozofija, poleg seveda melone in limete?
Pri Melon & Lime, pa tudi pri jogi, je v središču dobro počutje. Dobro počutje lahko dosežemo na dva načina, s pomiritvijo in poživitvijo. Ko smo pod stresom, potrebujemo vadbo, okolje, barve, ki nas pomirijo. Zelena barva pomirja in ohlaja. Včasih pa se ne počutimo dobro, ker smo žalostni, nimamo energije in motivacije. Takrat je smiselno izvajati vadbo, ki je bolj dinamična, nas premakne iz »ujetosti« in prebudi. Oranžna barva spominja na sonce in je, vsaj zame, barva sreče.
Kako pomembna so pri promociji takšnih izdelkov družabna omrežja? Koliko podlog sta že podarili t. i. spletnim vplivnežem?
Zelo, sploh za mlada podjetja, kot je naše. Instagram je odličen za izdelke, ki temeljijo na dizajnu in estetiki. Tam imaš priložnost povedati zgodbo znamke skozi fotografije in z malo inovativnosti si hitro opažen. Kar nekaj podlog smo že podarili spletnim vplivnežem, je pa res, da so vsi sami navezali stik z nami in izrazili željo za sodelovanje in ne obratno.
Ravno glede na objave lahko sklepamo, da podlogi ne želite omejevati uporabe zgolj na jogo, vidimo jih na plaži, v naravi …
Predvsem želimo razbiti mit o resnosti in dolgočasnosti joge. Obstaja toliko različnih načinov izvajanja joge kot je jogistov. Če človek posluša sebe in svoje telo, ne obstajajo pravilni in napačni gibi. Melon & Lime spodbuja vse, da najdejo svojo jogo, da sproščeno in igrivo raziskujejo, kaj jih privede do odličnega počutja.
Podloga bo povezana tudi z aplikacijo. Kdaj bo delovala in kaj bo nudila uporabnikom?
Osnovna verzija aplikacije bo na voljo predvidoma junija. Nudila bo vodene vadbe flow in restorativne joge, meditacije, različnih dihalnih tehnik in podobno. Vse skupaj bo predstavljeno na lep in poučen način, tako da bo primerno tudi za začetnike. Imamo seveda še ogromno načrtov za dodatne in naprednejše funkcije, ki jih bomo dodajali sproti, tudi glede na odziv uporabnikov.
Kdor koli se lahko naroči tudi na vaše predloge za zdrave zajtrke. Imata v načrtu še kaj podobnega?
Ja, pred kratkim smo zaključili s to kampanjo, ki je doživela res super odziv. Vsi želimo zdravo jesti in vsi vemo, kje najti vrhunske recepte, ampak včasih je najtežje ravno izbrati. Mi smo prijavljenim uporabnikom najprej poslali nakupovalni listek, potem pa vsako jutro en recept za zdrav zajtrk. Naslednji izziv, ki ga načrtujemo, je jutranja joga. Nekaj minutne enostavne vadbe za super začetek dneva.
Imata tudi idejo za še kak izdelek?
Seveda, kar nekaj jih je. Če bi zadeli na loteriji, bi jih v naslednjih šestih mesecih predstavili pet. Ideje so, znanje je, volja tudi, intenzivno pa delava še na zbiranju sredstev. Potencialni investitorji, veste, kje nas najdete (smeh).
_______________