Zdi se skoraj filmsko, če si predstavljate scenarij, kjer dva svojevrstno začinjena karakterja s skupno predanostjo primorskemu gruntu, nekonvencionalnemu življenju in svoji temperamentni marmeladi Beatrice zgradita nekaj izjemnega, nekaj redkega. Ju bom kar poimenovala. To sta Vojka in Jurij Clemenz, glavna krivca za nastanek Karre, ki sta lastnoročno uspela ustvariti mali imperij igrificiranih izkušenj, opojenih s karizmo butično turističnega Krasa.
KULINARIČNA COPRNIJA
Karra je ‘kraševka’. Od tod tudi njeno ime. Je produkt Vojkine in Jurijeve ljubezni do avtentičnih doživetij in dobre hrane. Tako se je tudi pojavila Beatrice, slastna mmmarmelada. V vasi Tomaj sta leta 2008 Vojka in Jurij po selitvi na Kras (čeprav nihče od njiju ni poklicni kuhar) začela čarati raznolike dobrote, najprej le zase, nato za prijatelje in zdaj za vse nas. Mmmarmelade in druge kulinarične coprnije (čatnije in paradižnikovo šalšo) kuhata počasi, vse pa vsebujejo prvovrstno sadje (ali zelenjavo), ki je polno dozorelo v najbližji okolici. Ni nam treba daleč, da okusimo primorsko sonce, saj lahko takoj, ko odpremo le eno Beatrice, zavonjamo in občutimo njegov neizpodbiten koncentrat.
ODKRIVANJE KRASA SKOZI IGRO
In ustvarjanje doživetij? Na obisku kraškega para sta oba Tomajca velikokrat poudarila, da nista ravno največja privrženca klasičnih vodenih ogledov. »Prevečkrat smo vsi že imeli podobne izkušnje, kjer je vodič prek slušalk obiskovalcem na pol v transu naučeno drdral informacijo za informacijo, vsi pa so že na polovici z mislimi odplavali daleč stran,« je izpostavil Jurij. Ravno zato sta se odločila ustvariti nekaj drugačnega. Izkušnjo, kjer obiskovalci spoznavajo Kras skozi napete, izvirne igre prek dobro premišljenih in z zgodovino prepletenih zank in ugank.
Igre ponujajo 3 raznolike scenarije, (Viktorijino skrivnost, rešitev iz Gmajne in Kosovelovo enigmo), ki so izvirni, vedno temeljijo na lokalni tematiki in so namenjeni vsem z nekaj detektivske žilice. Vsaka skupina ima lahko od 2 do 5 ljudi, scenariji pa vključujejo svojevrstno strukturirane igre, ki vse igralce na zabaven način spoznavajo z bogato naravo in kulturno dediščino kraškega Tomaja.
VIKTORIJINA SKRIVNOST – LOV ZA ZAKLADOM IN ZGODOVINA KAMNENEGA TOMAJA
Vas je navidezno mirna in daleč odtujena od mestnega hrupa. Kljub temu pa v sebi skriva vrsto osupljivih skrivnosti, ki pravega lovca na zaklad spodbudijo k odkrivanju edinstvenih namigov. Viktorijinih namigov. In kdo je Viktorija? To skrivnost mora vsaka ekipa odkriti sama zase. Čeprav bi vam z veseljem opisala, kako smo jaz in moja KRASna ekipa na sončen septembrski dan skozi Viktorijine namige spoznavale kulturno dediščino več kot 3.000-letne vasi, bi tako vse bodoče detektive in lovce na zaklad prikrajšala za najboljše ekipno adrenalinsko vznemirjenje, ki ga lahko doživite na Primorskem. Namesto tega bi rada le poudarila, da je v celotni izkušnji veliko dodane vrednosti, ki presega vse klasične, turistično oblikovane love na zaklad. Vsaka ekipa, družina ali skupina prijateljev tako doživi posebej prilagojeno avanturo.
»V celotni izkušnji je veliko dodane vrednosti, ki presega vse klasične, turistično oblikovane love na zaklad.«
REŠITEV IZ GMAJNE – ZAGONETNI POBEG IZ SOBE NA PROSTEM
Ni zgolj Kras tisti, ki je skrivnosten, ampak tudi ljudje. Še dobro, da vam bo tomajski pastir Karlo pustil nekaj namigov, kako najti pravo pot. Ko prispete do tipične kraške gmajne, vas čaka le še pet minut hoje po utrjenem makadamskem kolovozu med kraškimi suhozidi, nato pa se pravi pobeg šele začne! Zbrati boste morali ves ekipni duh in s pomočjo skupne pronicljivosti in intuitivnosti poskusiti rešiti Karlove uganke. Potrebno je biti tudi pazljiv, da se slučajno ne zgubite, saj se v tem primeru zlepa ne izmotate. Na gmajni boste tako pobegnili ne le iz sobe na prostem, temveč tudi od vsakdanjih nepotrebnih skrbi in nemirnih misli. Kraško nebo, flora in ptičje petje bodo že poskrbeli za to.
KOSOVELOVA ENIGMA – SOOČENJE Z LEGENDO SLOVENSKE POEZIJE
Če dobro pomislite na to, kaj veste o Srečku Kosovelu, in je odgovor klasično šolski, kot na primer njegov rojstni datum in Ekstaza smrti, potem je napeta Kosovelova soba pobega resnično enkratna odločitev. Skozi igro boste namreč lahko pobližje spoznali avantgardni um 20. stoletja, človeka, ki se je skupaj z legendarnimi ustvarjalci zapisal v svetovno zgodovino. Igra pa bo konec koncev presenetila tudi tiste, ki menite, da o Kosovelu veste že vse.
Na kratko, nekaj čarobnega je v primorskem zraku in zemlji. Nekaj, kar pritegne tudi največje ljubitelje betona in nebotičnikov. Po le nekaj urah vsak obiskovalec spozna resnično vrednost in unikatnost te pokrajine in način, kako lahko vpliva na ljudi. Karra ne želi na Kras privesti množičnega turizma, saj razume njegovo občutljivost in drugačnost ljudi. Zato vam bo predstavila pokrajino skozi doživetje, osebno in posebno.
Foto: Sonja Ravbar
Za svoje butično doživetje pristnega Krasa poglejte na Karra.si. Kraške koncentrirane marmelade pa najdete tukaj.
___________
Ker si že tu, preberi še tole …