AND BY ANDRAŽ, slovenska športno-modna znamka

Nataša Berginc, od začetka lastnica blagovne znamke And by Andraž, je zelo predana svojemu delu in podjetju oziroma znamki, ki jo vodi. Zdaj jo poznam že nekaj časa in upam si trditi, da nadvse profesionalno vodi športno znamko, kakršnih je zelo malo pri nas, še manj pa takšnih, ki opremljajo tako vrhunske športnike, kot sta denimo smučar prostega sloga Filip Flisar in deskar na snegu Tim Mastnak.

Blagovna znamka And by Andraž je nastala leta 1989. Nataša Berginc se spominja, da je takrat ravno končala študij – je inženirka tekstilne tehnologije – in se odločila za samostojno poslovno pot. »Podjetje in pozneje blagovno znamko And by Andraž vodim kot lastnica že vse od začetka. V svoji zgodbi sem želela združiti strast do oblikovanja in ljubezen do športa.«

Začelo se je z izdelovanjem in šivanjem lastnih oblačil, pove. »Najprej otroških, v naslednjih letih pa smo se preusmerili na smučarska. Podjetje je raslo, zaposlovali smo vedno več ljudi, imeli boljše tehnologije in pridobili prve podpornike. Vse odkar delujemo, se kupcem trudimo ponuditi visokokakovostne izdelke, ki so uporabni dlje. Mislim, da nam je ravno to in tudi naš osebni pristop omogočalo uspešno poslovanje in rast.«

And by Andraž, jesen-zima 2018/19, foto: Jure Makovec/LJFW

OD ANDRAŽA DO AND BY ANDRAŽ

Prelomnic pri znamki je bilo kar nekaj. Najpomembnejša je bila po navedbah Nataše Berginc oblikovanje blagovne znamke And by Andraž (prej so se predstavljali kot Andraž, podjetje se sicer uradno imenuje co. Andraž d. o. o.). K temu lastnica znamke dodaja, da je tudi odprtje trgovine v Ljubljani veliko prispevalo k prepoznavnosti znamke v Sloveniji.

V podjetju, ki je na začetku delovalo butično, je zdaj zaposlenih 25 ljudi. Imajo tudi lasten razvojni oddelek, v katerem dela šest tekstilnih inženirjev in oblikovalcev.

Po besedah Berginčeve kupci te blagovne znamke ne jemljejo več kot butične. »V začetku je vsekakor bila, a je zdaj prerasla v precej več.« Sam bi rekel, da je trenutno ena večjih komercialnih znamk pri nas. »Res je, da so naši izdelki še vedno narejeni v zelo majhnih serijah, a je to tudi del naše poslovne strategije. Lahko se namreč pohvalimo, da je prodaja vsako leto boljša (And by Andraž vsako leto proda za približno deset odstotkov oblačil več, op. a.)

Sari Valenci za And by Andraž, foto: Peter Giodani

»Ponosni smo, da smo v zadnjih letih razvili tudi prvo kolesarsko kolekcijo.«

Z »višjim« modnim svetom se, razlaga lastnica znamke, še nekoliko seznanjamo, a smo veseli dobrega odziva. »Lani smo se na primer predstavili na Mercedes-Benz Fashion Week Ljubljana, letos na ljubljanskem tednu mode. Lansko precej modno kolekcijo smo zasnovali z mlado oblikovalko Sari Valenci, letos pa smo kolekcijo za LJFW ustvarili samo oblikovalci blagovne znamke And by Andraž. Večina kosov je iz aktualne kolekcije jesen-zima 2018/19, prav vsi pa bodo na voljo v naših trgovinah v Celju in Ljubljani.

ŠPORTNIKI NAS IMAJO RADI

Po 29 letih na slovenski športno-modni sceni je And by Andraž res že prepoznavna znamka. Vsekakor bolj med ljubitelji športa, pojasni sogovornica, a se počasi uveljavljajo tudi kot športna znamka, ki ponuja nekaj drugačnega, modnega, drznega. »Težimo k temu, da naši izdelki pomenijo športno eleganco. V tujini, predvsem na Hrvaškem, v Črni gori in Srbiji, nas poznajo zlasti kot proizvajalca kakovostnih smučarskih oblačil.« Trgovine And by Andraž v tujini še ni, jo pa v podjetju vsekakor načrtujejo.

And by Andraž je verjetno najbolj prepoznaven zaradi sodelovanja s slovenskimi športniki. »Podpiramo slovensko,« pove Nataša Berginc, »zato podpiramo tudi naše športnike. Našo pozornost pritegnejo predvsem mladi, perspektivni športniki, ki na začetku kariere morda potrebujejo nekoliko več podpore, zato smo pred več leti začeli sodelovati s smučarjem prostega sloga Filipom Flisarjem in deskarjem na snegu Timom Mastnakom.« Pa to še ni vse. And by Andraž podpira tudi srbsko alpsko smučarko Neveno Ignjatović ter slovenska rokometaša Blaža Janca in Tilna Kodrina. Ponosni so, da so v zadnjih letih razvili tudi prvo kolesarsko kolekcijo. Z njihovimi izdelki so po besedah lastnice zelo zadovoljni tudi člani najuspešnejšega slovenskega amaterskega kolesarskega kluba JB team.

Posebnost pri And by Andraž je še, na primer, da izbrane izdelke iz kolekcije personalizirajo in oblikujejo za podjetja in športne klube. Poslovnih idej in novosti jim nikakor ne zmanjka, tako bo tudi prihodnje leto, ko bo znamka praznovala 30 let delovanja. A načrti za tedaj so še skrivnost.

And by Andraž, jesen-zima 2018/19, foto: Jure Makovec/LJFW

Zakaj torej izbrati prav And by Andraž? Nataša Berginc: »Naša športna oblačila so izdelana iz visokokakovostnih materialov, s certifikatom odličnosti. Prav vsi so narejeni v EU, izdelki pa v Sloveniji. Poleg kakovosti in funkcionalnosti izražajo tudi drznost in unikatnost ter združujejo udobnost in privlačnost.«

Foto: arhiv And by Andraž


_______________

Če si že tukaj, preberi še …