Sodobni avtomobilski svet danes niso le elektrika, ekologija, gospodarnost in nežen glas, ampak štejejo tudi kilovati, navor in siloviti pospeški. Športni avtomobili z visokozmogljivimi motorji še niso rekli zadnje besede.
ŠIK POSLOVNEŽ V SUPERGAH
Mercedes-Benz AMG E53 4Matic – 320 kW/435 KM, 520 Nm
Pri Mercedesu stopajo v pomlad s prenovljenim modelom razreda E, ki prinaša osveženo zunanjo podobo, več varnostne opreme, veliko možnosti individualizacije ter najsodobnejšo tehnologijo. Dih jemajoče pozdrave ob tem pošilja tudi ekipa vrhunskih inženirjev iz športne divizije Mercedes-AMG, kjer ročno izdelujejo močne motorje. Najbolj sveža novost iz Affalterbacha je prenovljeni AMG E53, ki spredaj prinaša agresivnejši športni videz z značilno masko hladilnika AMG, zadaj pa bolj napet zadek z dvodelnimi lučmi in novim difuzorjem. Pravi biser se skriva pod motornim pokrovom, kjer je z ročnim podpisom AMGinženirja nameščen elektrificiran 3,0-litrski šestvaljni vrstni motor. S pomočjo turbopolnilnika in dodatnim električnim kompresorjem ustvari moč kar 320 kW (435 KM) in največji navor 520 Nm. Lahkota, s katero AMG E53 v 4,5 sekunde pospeši do sto kilometrov na uro ter doseže elektronsko omejeno hitrost 250 km/h, vedno znova navduši, nič manj impresivna v športni vožnji pa nista niti devetstopenjski menjalnik in pametni štirikolesni pogon.
MALA RAKETA Z VELIKO POTENCIALA
Toyota yaris GR – 192 kW/261 KM, 360 Nm
Japonska Toyota, znana po hibridni tehnologiji in posledično umirjeni vožnji ter neslišnem premikanju, je z novim yarisom poskrbela za eno večjih presenečenj leta. Brez skrbi, priljubljeni mestni malček je ostal simpatičen, okreten in varčen, a so mu na povsem novi osnovi iz aluminija in ogljikovih vlaken dodali še trivratni »alter ego«, ki sliši na ime yaris GR. Zlobnega brata že na pogled razganja od moči, športnik po duši pa nase ne opozori le z agresivnim videzom, nižjo streho, 18-palčnimi platišči in odlično aerodinamiko, ampak tudi z globokim glasom, zmogljivim motorjem, natančnim ročnim menjalnikom in celo štirikolesnim pogonom z dvema diferencialoma Torsen z omejenim zdrsom. Za pravi biser ob štirikolesnem pogonu velja motor male rakete, saj prisilno polnjeni stroj s 192 kilovati (261 KM) in 360 Nm navora velja za najmočnejši trivaljnik na svetu. Yaris GR ob vsem odlikuje tudi skromna masa, zato se z mesta do sto kilometrov na uro požene v manj kot petih sekundah, števec pa se zaradi elektronske omejitve ustavi pri hitrosti 230 kilometrov na uro.
ŠPORTNIK Z EKOLOŠKIM PRIDIHOM
Cupra leon PHEV – 180 kW/245 KM, 400 Nm
Pod imenom cupra smo nekoč poznali najbolj športne seate, danes pa gre za samostojno blagovno znamko športnih avtomobilov. Cupra leon je njen najnovejši izdelek v razredu kompaktnih kombilimuzin in karavanov, da gre za športno oster avtomobil na osnovi novega seat leona, pa je jasno že na daleč. Za strupeni in precej samosvoj značaj poskrbijo aerodinamični dodatki, zaradi prilagodljivega športnega vzmetenja pa je še bolj suveren na asfaltu. Cupra leon pa ne izstopa le z dinamičnim videzom in bogato opremo, ampak predvsem z zmogljivimi motorji, med katerimi je premierno tudi priključni hibrid. Ta ni najmočnejši, a bo gotovo poskrbel za športne užitke in obračanje glav, kar zagotavlja kombinacija 1,4-litrskega TSI bencinskega motorja in elektromotorja s skupno močjo 180 kilovatov (245 KM) in kar 400 Nm največjega navora. Baterija z zmogljivostjo 13 kWh ob tem zagotavlja do 60 električnih kilometrov, z mesta do sto kilometrov na uro pa bo hibridni cupra leon skočil v 6,4 sekunde. V ponudbi bo tudi dvolitrska turbobencinska klasika z močjo 180, 221 ali 228 kilovatov (245, 300 ali 310 KM), hitrim dvosklopčnim menjalnikom ter štirikolesnim pogonom.
IKONA Z MOČJO REAKTIVNEGA LETALA
Porsche 911 turbo S – 479 kW/650 KM, 800 Nm
Znamka Porsche je že več kot 70 let sinonim za prestižne športne avtomobile, s katerimi si uresničimo sanje, model 911 pa velja za njeno srce. Ljubitelji športnih avtomobilov z vsega sveta pa so pred kratkim doživeli pravo nirvano, saj je Porsche predstavil model 911 turbo S, ki velja za najbolj strupenega do zdaj. Na videz se kupe ali kabriolet od klasike loči po nekaterih skrbno premišljenih in učinkovitih podrobnostih, kot so agresivno oblikovan sprednji odbijač, širša drža, stranski vstopniki za zrak in na zadku po dvižnem spojlerju ter dveh ovalnih ali štirih pravokotnih izpušnih ceveh, iz katerih hrumi kot za stavo. 911 turbo S namreč poganja nov 3,8-litrski bokserski šestvaljnik, ki razvije moč 479 kilovatov (650 KM) ter 800 Nm navora, povezan pa je z osemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom. Z mesta do stotice se brutalni 911 turbo S izstreli v le 2,7 sekunde, v manj kot devetih sekundah doseže 200 kilometrov na uro, končna hitrost pa znaša 330 kilometrov na uro. Za prenos moči na asfalt skrbi štirikolesni pogon, ki vključuje sredinski in zadnji diferencial z omejenim zdrsom, izjemne vozne lastnosti pa zagotavljata tudi prilagodljivo vzmetenje in štirikolesno krmiljenje.
MANEKENKA NA STEROIDIH
Alfa romeo giulia GTA – 397 kW/540 KM, 600 Nm
Italijani se odlično spoznajo na oblikovanje, tuja pa jim ni niti proizvodnja športnih avtomobilov in rezultat je privlačna alfa romeo giulia GTA, kombinacija zapeljivih oblin in dirkaškega potenciala. Rasna športnica je za več užitkov v primerjavi z zmogljivo različico QV shujšala za sto kilogramov, pri čemer ji je pomagala obsežna uporaba ogljikovih vlaken, ob zmanjšanju mase pa so inženirji povečali moč 2,9-litrskega turbobencinskega V6 motorja. Najbolj strupena giulia tako namesto 375 kilovatov (510 KM) ponuja moč kar 397 kilovatov (540 KM), 600 Nm navora in za 0,3 sekunde boljši pospešek. Giulia GTA z mesta do sto kilometrov na uro skoči v 3,6 sekunde, končna hitrost pa presega 307 km/h. Za izjemni športni potencial in vrhunske vozne lastnosti ob širših kolotekih poskrbijo tudi karoserijski dodatki, kot so aktivni sprednji usmerjevalnik, poudarjeni pragovi ter velik zadnji spojler, zadek pa ob tem krasi še usmerjevalnik zraka iz ogljikovih vlaken ter Akrapovičev dvojni izpuh iz titana. Različica GTA ima štirisedežno postavitev, zgolj 500 kupcev pa bo pri nakupu dobilo pokrivalo za avto, dirkaški kombinezon, čelado, rokavice in čevlje ter tečaj dirkaške vožnje v tovarniški akademiji.
Piše: Matej Kačič • Foto: arhiv proizvajalcev