Volan v rokah umetne inteligence

Piše: Matej Kačič . Foto: arhiv ABmobil

Ko se ozremo v preteklost, je bila avtomobilska industrija ob zvoku motorjev, vonju po bencinu ter občutku svobode vedno središče inovacij in tehnoloških prebojev. A čas teče in avtomobilizem je na pragu nove ere. S prepletanjem tehnološkega napredka, okoljske ozaveščenosti, novih poslovnih modelov ter spreminjajočih se življenjskih navad v ospredje prihajajo nove vizije mobilnosti, ki bodo oblikovale svet v prihodnjem desetletju.

Predstavljajte si vožnjo v avtomobilu, v katerem je volan le dodatek, ne pa nujnost. A nekdaj omejena na znanstveno fantastiko so avtonomna vozila vse bliže resničnosti. Med tradicionalnimi avtomobilskimi proizvajalci je bil Mercedes-Benz vedno na čelu inovacij, zato tudi na tem področju kroji najnovejše smernice z željo združiti luksuz z udobjem samodejnih voznih sposobnosti. Razreda E in S že nudita visoko stopnjo avtonomije, s čimer se zmanjšuje potreba po človeškem posredovanju. V prihodnje lahko pričakujemo, da bodo avtomobili popolnoma samostojni, sploh ker mnogi tehnološki velikani, zagonska podjetja in tradicionalni proizvajalci avtomobilov vlagajo veliko denarja v raziskave in razvoj na različnih ravneh avtonomne vožnje. Z napredkom tehnologije se vse bolj razvijajo algoritmi za umetno inteligenco, ki bo delovala na različnih ravneh avtonomne vožnje ter s tem pomembno vplivala na to, kako razumemo mobilnost.

PRIHODNOST PIŠE ELEKTRIKA

Elektri kacija postaja zaščitni znak avtomobilske revolucije, sinonim zanjo pa je proizvajalec Tesla. Njihov pristop k električni mobilnosti je preoblikoval industrijo, spodbudil pa je tudi druge velike igralce, da sledijo njihovim stopinjam. V prihodnje tudi zaradi vse večje zaskrbljenost zaradi podnebnih sprememb v kombinaciji z napredkom lahko pričakujemo še večji premik od fosilnih goriv k trajnostnim virom energije. Med večjimi izzivi za industrijo bodo okrepitev infrastrukture, zmanjšanje stroškov baterij in širitev dosega. Električna vozila bodo zato vse manj alternativa in vse bolj klasika, elektrifikacija pa ne bo več le trend, temveč osnovno načelo sodobne mobilnosti.

AVTO KOT ULTIMATIVNA PAMETNA NAPRAVA

Moderna vozila s povezljivostjo že postajajo podaljšek naših digitalnih osebnosti in življenj, a je to šele začetek. Avtomobili prihodnosti bodo več kot le prevozna sredstva, postali bodo pravcati digitalni ekosistemi, v katerih bo prevladovala komunikacija vozila z drugimi vozili in digitalnimi sistemi. Audi ter drugi proizvajalci že razvijajo napredne informacijsko-zabavne sisteme, ki se povežejo s pametnimi telefoni, pametnimi domovi in celo mestno infrastrukturo. Trend povezljivosti med vozili in uporabniki se bo krepil, sinhronizacija s pametnim telefonom, domom in celo dnevno rutino uporabnika pa bo omogočila prilagojeno vožnjo, ki bo presegala zgolj premikanje od točke A do točke B. Avtomobil bo prepoznal uporabnikove navade, optimiziral njegove poti in pomagal pri vsakodnevnih opravilih, kar bo omogočilo boljše upravljanje prometa, manj zastojev, večjo varnost in boljše izkoriščanje energije.

MOBILNOST POSTAJA STORITEV

Lastništvo avtomobila je bilo nekoč simbol svobode, s spreminjajočimi se življenjskimi vzorci pa se vse bolj preusmerja k modelom skupne uporabe, kjer namesto lastništva avtomobila ljudje uporabljajo storitve za deljenje prevoza. Začelo se je s kolesi, trend se spreminja tudi na področju avtomobilizma, saj postaja z urbano nasičenostjo in okoljskimi izzivi lastništvo avtomobila ponekod že manj praktično. Podjetja, kot so BMW s svojo storitvijo DriveNow ter Uber in Ly, so prepoznala bodočo potrebo po delitvi avtomobilov. V mestih prihodnosti bo avto zato morda le storitev, ki jo boste s pridom koristili, ne pa nujno tudi lastili. Aplikacije za načrtovanje poti bodo postale pametnejše, združevale bodo različne načine prevoza, omogočale enotno plačevanje ter uporabnikom nudile realnočasovne informacije o razpoložljivosti prevoznih sredstev. To bo spremenilo način, kako se premikamo po mestih. K novim navadam uporabnikov bodo pripomogle tudi lokalne skupnosti z gradnjo infrastrukture, ki podpira takšen način življenja, s čimer se bo potreba po osebnem avtomobilu še dodatno zmanjšala.