Katarina Larisa Ham, direktorica podjetja Quintessentially Adriatic
Piše: Leja Kovačič . Foto: Črt Piksi
»Vsak dan skupaj s sodelavci pogledamo, kakšne zahteve imamo odprte v tujini in kaj si želijo od nas tuji člani, ki se ta dan nahajajo v regiji. To je še danes, po 12 letih, moje najljubše opravilo – biti v stiku,« pravi direktorica dela največje svetovne verige za lifestyle management. V intervjuju razkriva, kaj si želijo njihovi člani, ali luksuz na različnih delih sveta pomeni nekaj drugega, in nenazadnje, kaj je zanjo dobro življenje.
Ste lastnica licence in direktorica podjetja Quintessentially Adriatic, dela največje svetovne verige za lifestyle management. Vaše usluge poznajo vaši člani, širša javnost verjetno ne. Kaj torej nudite?
Naša storitev je namenjena ljudem, ki so zelo zaposleni, so lastniki svojih podjetij, premium klienti ali kot jih imenujejo v nekaterih bankah »high spenderji« zasebnega bančništva v določenih bankah. Quintessentially je edini globalni lifestyle management na svetu. To pomeni, da imamo v veliko državah svoja podjetja, smo v oporo in asistenco našim članom, ki potujejo iz Slovenije kamor koli po svetu. Naše poslovanje obsega zelo širok nabor storitev, ki še zdaleč niso povezane samo s potovanji in asistenco na poti, čeprav je to pomemben del. Opravljamo vse dnevne in ekskluzivne storitve za člane, kar v praksi pomeni, da skrbimo, da so člani še bolj zadovoljni in srečni, ko ob izbranih hotelskih storitvah dobijo mesto v kakšni restavraciji, kjer so vse mize zasedene, vstopnice za kakšno ekskluzivno predstavo ali tekmo, sedež za finale Wimbledona ali Formule 1, morda pa jim ob obisku Pariza, Londona ali Dubaja organiziramo nekaj, česar ni v stalni turistični ponudbi. Na tem področju ne uredimo le vseh rezervacij za hotele, restavracije in klube, temveč tudi vse administrativne reči, kar se je izkazalo za zelo koristno v času Covida-19. Znotraj podjetja imamo 32 sestrskih podjetij, zato bi lahko ves intervjuju govorila le o širokem spektru storitev, ki jih ponujamo. Za naš trg je na primer zelo zanimiva storitev Quintessentially Education, v sklopu katere otrokom naših članov pomagamo, da se vpišejo na najboljše šole in fakultete na svetu, pomagamo jim pri pripravi dokumentacije in priporočilnih pisem, omogočimo jim ogled fakultet, naša ekipa strokovnjakov lahko otroke testira in jih pomaga usmeriti na fakultete, na katerih bi bili najbolj uspešni. Pripravljamo seznam najboljših poletnih kampov, ki ne vključujejo samo jezikovnih poletnih tečajev, ampak tudi znanstvene, nogometne, košarkarske, teniške … Nudimo Health Concierge storitve, torej če potrebujete drugo mnenje, mnenje iz tujine, poseg, ki ga pri nas ne izvajajo. Nudimo pa seveda tudi vsakodnevne storitve, kakršna je dostava cvetja, dostava artiklov, na primer športne opreme, ki jih sicer ni mogoče dostaviti v Slovenijo, za člane uredimo zasebno nakupovanje v trgovinah Louis Vuitton, Chanel …
Koliko članov ima Quintessentially po svetu in koliko v Sloveniji?
O številu članov ne govorimo, lahko pa vam povem, da če danes postanete naša članica, bo za vami stalo 1.500 lifestyle menedžerjev, ki bodo pomagali uresničiti vaše želje kjer koli na svetu.
Koliko znaša članarina?
Razlikujemo tri ravni članstev pri individualnih članih in korporativne člane. Individualne članarine so razdeljene na tri ravni: Dedicated, Bespoke Elite in Quintessenece club. V našem prostoru je zelo priljubljena storitev Dedicated, pri kateri član dobi svojega lifestyle menedžerja, ki mu je na voljo 24 ur na dan, 7 dni v tednu, 365 dni na leto. Članarina znaša 5.000 funtov na leto. Tu je še zelo priljubljeno Bespoke elitno članstvo, pri katerem ima član tri lifestyle menedžerje ter svojega asistenta za potovanja, ki do obisti pozna njegove navade. To članstvo nudi tudi dostop do določenih dogodkov in klubov na svetu, ki so namenjeni zgolj elitnim članom. Članarina znaša 15.000 funtov letno. Morda se bo to nekomu zdelo veliko, a moramo vedeti, da te stroške povečini plačujejo podjetja in ne posamezniki, hkrati pa za to dobite tri osebe in še asistenta za potovanja, ki so vam na voljo vse leto 24 ur na dan. Vsak lahko izračuna, koliko bi ga na leto stale štiri zaposlene osebe. Obstaja še Quintessenece članstvo, tega je pri nas manj, namenjeno je namreč velikim globalnim podjetjem. Članarina za to znaša 30.000 funtov ali več, ponudba pa je povsem prilagojena članu.
Kakšni so trenutni trendi? Kaj si želijo vaši člani?
Svet se zožuje. Covid-19 je pustil velike posledice tudi na področju luksuznih potovanj, petzvezdičnih hotelov in prestižnih restavracij. Veliko jih je propadlo, padla je raven storitev. Razvpita danska restavracija Noma je denimo zaprla svoja vrata. Živimo v negotovem svetu: posledice korone, vojna v Rusiji in Ukrajini, velika inflacija po svetu, velika odpuščanja. Vidite, kaj se dogaja v letalski industriji, IT sistemi se sesuvajo, zmede so z izgubo prtljag. Če želiš danes udobno potovati, potrebuješ asistenco, da lahko potuješ zanesljivo in varno. Vse več ljudi, za katere mi skrbimo, se odloča za lete z zasebnimi letali. V naši regiji to še ni zelo razvito, imamo pa na srečo dostop do globalne ponudbe, zato lahko pomagamo. Pomembna niša so tudi centri dobrega počutja in kakovost življenja ter skrb za zdravje. Ljudje se vse bolj osredotočajo na zdravje in skrb zanj. Kupujejo si vse več športnih pripomočkov, prehranska dopolnila, veliko povpraševanja je po ekološko pridelanih izdelkih, dopolnilih in kozmetiki.
Cene izdelkov in storitev se dvigujejo, a povpraševanja po luksuzu je verjetno veliko?
Prodaja luksuznih izdelkov bo v letu 2023 zelo vzcvetela, saj vse več znamk prevzema nadzor nad svojimi trgi rabljenih izdelkov. En odstotek bo še naprej kupoval luksuzno blago. Po podatkih Bain & Company naj bi trg osebnega luksuza v naslednjem letu zrasel za tri do osem odstotkov. Milenijci in generacija Z bodo kmalu postali glavni kupci luksuznih dobrin, a iz čisto drugih razlogov kot njihovi starši. Ti dve generaciji sta »value based shoppers«, kot jih imenujemo v angleškem jeziku, kar pomeni, da so jim pomembne vrednote blagovnih znamk, ki jih bodo kupovali, od luksuznih proizvajalcev pa pričakujejo, da bodo tem vrednotam ostali zvesti. Luksuzne blagovne znamke se morajo zato vidno zavezati enakim družbenim, okoljskim in političnim vzrokom kot njihovi potrošniki in pritegniti svoje stranke k temu. Hrepenijo po avtentičnosti in inovativnosti blagovnih znamk, pri katerih nakupujejo. Milenijci in generacija Z še naprej dokazujejo, da so pripravljeni vlagati v luksuzne izdelke, ki zagotavljajo dolgoročno kakovost, in to na način, ki je zvest dediščini blagovne znamke, hkrati pa spodbujajo inovacije in nove tehnologije, saj 78 odstotkov potrošnikov luksuznih izdelkov navaja predanost blagovne znamke pred inovacijami.
Ste del globalne mreže, torej lahko poveste, ali luksuz v naši regiji pomeni nekaj drugega kot luksuz na drugem koncu sveta?
Razlike obstajajo. Če govorimo o modni industriji, luksuz na Balkanu še vedno pomenijo oblačila z logotipi, pomemben je zunanji blišč. Je pa za vsakega posameznika luksuz nekaj drugega. Če si zelo zaposlen, je zate največji luksuz čas. Za nekoga drugega pa je to Hermèsova torbica ali nakit. V Sloveniji so luksuz gotovo luksuzni avtomobili. Če govorimo o potovalnih navadah, pa lahko rečem, da dva odstotka Slovencev, ki so naši elitni člani, dobro vedo, katere so najbolj prestižne destinacije. Nekoč je bil to Dubaj, danes ni več, ker se je odprl in postal priljubljen med širšimi množicami. Naša komunikacija s člani je dvosmerna; mi se od njih učimo, kakšne so njihove želje in potrebe, po drugi strani pa jih izobražujemo, kaj je trenutno najbolj priljubljeno, katere so najnovejše restavracije, kam zahajajo bogataši in uspešni poslovneži, kateri klubi so priljubljeni.
Katere destinacije trenutno veljajo za najbolj luksuzne?
Zelo priljubljene so Južna Amerika, Brazilija, Kostarika, Argentina, Tibet, Vietnam. Ljudje iščejo prvinskost, naravo, prvinske okuse, mir, sprostitvene programe. Zima nam je znova naklonjena, zato je veliko povpraševanja po smučarskih počitnicah, zelo priljubljena sta denimo Megèvein in Courchevel v Franciji, kjer se zbirajo staroselski bogataši Evrope. Tudi Italija s smučarskimi središči ne zaostaja. Afrika je spet priljubljena. V Dubaju in Abu Dhabiju pa postajajo bolj zanimive določene konference ali pa športni dogodki, na primer tekmovanja v Formuli 1.
Kaj pa Slovenija? Lahko ponudi dovolj luksuza?
Slovenija tu zamuja. Pozdravljam pobudo ministrstva za gospodarstva, da se promovira in dodatno podpira razvoj luksuznih butičnih objektov. Luksuz v Sloveniji je nekaj drugega kot luksuz v Dubaju. Mi smo lani Slovenijo predstavili kot novo butično luksuzno destinacijo, novinarka je zapisala, da je največji luksuz v Sloveniji to, da zjutraj odpreš okno, pogled pa ti pritegnejo gore, ki se vzpenjajo nad strehami lično urejenih hiš. Luksuz pri nas so mir, narava in čisto okolje. V zadnjih letih se odpirajo tudi luksuzni butični hoteli, v kulinariki pa smo tako ali tako v vrhu. Za to gre zahvala našim izvrstnim chefom, ki imajo na voljo tudi izjemne sestavine. Pri nas je bilo kar nekaj znanih modnih oblikovalcev, politikov in tudi kronanih glav, najbolj so jih zanimale naše reke, muharjenje, izleti v gore, kolesarjenje …
Kakšno pa je vsakodnevno življenje direktorica podjetja Quintessentially Adriatic? Je avto vaš drugi dom in telefon najboljši prijatelj?
Telefon ni moj najboljši prijatelj. Vsak dan skupaj s sodelavci pogledamo, kakšne zahteve imamo odprte v tujini in kaj si želijo od nas tuji člani, ki se ta dan nahajajo v regiji. To je še dandanes po 12 letih moje najljubše opravilo – biti v stiku. Nato sledijo sestanki s korporativnim timom, ki nagovarja korporativne partnerje, kot so banke, predstavniki luksuznih avtomobilov … Vsaj enkrat na teden imamo globalna izobraževanja za vse zaposlene. Najmanj pa uživam v administrativnih zadevah. Zame je luksuz, da sem lahko brez telefona. Avto je res tudi moja pisarna, veliko sem na poti, ne le po regiji, temveč po svetu. Mesta, kraje, kamor pošiljamo naše člane, moram najprej sama dobro poznati.
Kaj je za vas dobro življenje?
Mir. Čas zase, za družino, za potovanja. Zelo rada imam dobre restavracije. Da grem lahko na tržnico, da lahko kupujem ekološko doma pridelano hrano. Da lahko kuham. Da imam čas za branje knjig, poslušanje glasbe in ogled filmov, za obisk gledališča, ogled galerij v metropolah. Življenje najde svoje bogastvo v hrepenenju po svetu in svojo vrednost v hrepenenju po ljubezni.