Foto: Iztok Kurnik in PR

JUDITA TREPPO, kreativna vodja Wolfove V

Neustrašna. Drzna in pogumna. Izjemna dama z izostrenim občutkom za lepoto, ki jo je veselje poslušati. Mojstrica pripovedovanja oblikuje vsak stavek v posebnem slogu, besede spretno niza in z velikim zanosom govori o modi, kulinariki in vrtnarjenju.

 

Judita

Judita Treppo

»Rastline se mi zdijo enako fantastične trofeje kot obleke.«

Popoldanska ura med drugo in četrto. Edini termin, ko si je elegantna gospa v črnem lahko vzela premor. Le takrat sta v njeni Multibrand dizajnerski trgovini obe asistentki. Še preden se usedeva za mizo v prijeten lokal na nasprotnem vogalu, ki skupaj z Wolfovo V odpira pot do Prešernovega trga, natakar nerodno polije mizo. Judita ga v hipu sprosti in vsi se smejimo. Za strogim videzom se skriva marsikaj, česar prvi vtis nikakor ne odkriva. Ob kozarcu penine (suho, prosim) me navdušuje s svojim razmišljanjem, srčnostjo in poznavanjem mode v najširšem pomenu.

Študirala je germanistiko. »Ni dosti razlike med literaturo in modo. Vrhunske kolekcije nosijo svojo poetiko, ki jo je treba prepoznati, in jih potem tudi tako predstaviti. Prava moda je fascinantna, ker nosi v sebi čustva in jih tudi vzbuja. Moda je vse, kar nas obdaja. Odnos do mode, oblačenja ali pa do vsega lepega je del vsakdanjega l’art de vivre, ki nam lahko polepša dan. Tudi lep kozarec v rokah, pa seveda tudi njegova vsebina.« Kot da bi odobrila formo, v kateri se skrivajo zlati mehurčki, pogleda kozarec, ki ga drži v rokah, naredi požirek in doda z nasmeškom: »Perfekcija je grozna stvar.« Živeti resno življenje z malce norosti je njen moto. Zelo me zanimajo njeni modni začetki.

GOSTILNA S ŠIK OSEBJEM

»Edino, kar je modnega pri mojih začetkih, je to, da nisem želela imeti trgovine z oblačili, ampak gostilno. Pri gostilni pa sem si za začetek izmišljala fantastične obleke za vse osebje. Predstavljala sem si jih v nekonvencionalnih črnih oblačilih iz tafta. Gostilna bi spremljala kulturno sezono v mestu, začenjala bi s premierami v teatru in se z zadnjimi dnevi v teatru tudi končala. Vsako sezono bi odprli s predstavitvijo jedilnika kot razstavo, kot nekakšnim performansom. Potem pa se je zgodilo, da so me zaradi dobro poznane ‘slave’ modne navdušenke od otroštva povabili v spremstvo ekipe pri izboru oblek za novo trgovino, pa se je na kraju izteklo tako, da sem v milanskem showroomu izbirala sama,« opiše svoj začetek uspešne modne zgodbe. Si gostilne še želi, radovedno vprašam. »Rada kuham, a danes bi namesto gostilne raje potiskala samokolnico pri katerem od vrhunskih oblikovalcev vrtov, pri Danu Pearsonu, Pietu Oudolfu ali Tomu Stuart-Smithu, ljubezni do zemlje, lepote oblikovanja vrtov sem predana, obsedeno.« Zdaj vemo, gospa Treppo je poleg mode obsedena še s kulinariko in vrtovi. »Že nekaj let zasajam prostran travniški vrt v Bohinju v duhu šole ‘novega holandskega vala’, da bi zraslo iz navdušenja kaj več, bi potrebovala še eno življenje. Rastline, ko jih posvojim, se mi zdijo enako fantastične trofeje kot obleke,« me preseneti. Nekoč bi jo razveselili z belim cvetjem (in to vedo okoliški cvetličarji), zdaj pa se ji zdi forma pomembnejša od barve. Obožuje vzpenjalke, ker se borijo za prostor pod soncem in ustvarijo divjo čarobnost.

Mercedes-Benz Fashion Week Ljubljana 2016, Foto Iztok Kurnik

Performans s kolekcijo Alberte Ferretti Limited Edition F/W 2016 za Mercedes-Benz Fashion Week Ljubljana 2016

Z MODO JE PAČ TAKO

»Če si v modi želiš in zadaš več od varnega poprečja, sledi iskanje ravnotežja na brvi z ostrino britve. Že od mladih nog me zanima stik z modo in fantastičnimi ustvarjalnimi ljudmi. Vsa srečanja z njimi na modnem področju so strašno zanimiva, polnijo duha in širijo obzorja. Pri modnih hišah sem spoznala  predanost delu. Njihova neverjetna srčnost navdihuje. V trgovini želimo posredovati kolekcije, ki z estetiko oblikovanja, kot v vsaki umetnosti, vzbujajo čustven odziv, tako ob pogledu mimoidočih v  naše izložbe, kot pri naših dragih modnih prijateljih, ki nas obiščejo. Pravi kosi zbujajo čustva in nam prinesejo nekaj lepega v vsakdanjik, pa ne zato, ker smo lepi, temveč zaradi čustev, ki jih vzbujajo.« Izložbe Wolfove V zagotovo vzbujajo čustva, so posebne in takšnih ne najdeš nikjer v Ljubljani, povem gospe Treppo. »Upam, da res. Želimo oblikovati svoj modni izraz. Z izborom kolekcij vsake modne sezone sestaviti novo barvno karto, predlagati nov način harmonije modnih elementov v celoto in ustvariti novo modno vzdušje. Napolniti dušo z malce drugačnosti, z občutkom spoštovanja enkratnosti vsakega od nas, namesto brezbarvnosti, matric življenjskega sloga in okusa ulične mode.«

22

Kolekcija Alberte Ferretti Limited Edition F/W 2016

Pri snovanju kolekcij za Wolfovo V razmišlja kot modni oblikovalci. Pri sestavljanju barvne karte premišlja o tem, kaj bi rekel van Gogh. »Rekel bi, ni modre brez oranžne in rumene. Najboljši navdihi so slikarski,« se na široko zasmeji. »Všeč mi je razmišljanje mode za današnji čas, harmonija kontrastov, prizemljitev glamurja v vsakdan. Praktičnost in uporabnost v zvezi z umetnostjo oblikovanja se slišita banalno, pa vendar s sodobnim odmikom od klasičnih norm sodobna ženska ostaja šik in šarmantna, tudi provokativna in drzna, urejena od osmih zjutraj do osmih zvečer, v obleki, ki je lahko dan ali večer ali oboje hkrati.«

EKSCENTRIČNOST PROTI MEDIOKRITETI

Na nedavni teden mode Mercedes-Benz Fashion Week nam je na ogled in v občudovanje postavila visoko modo kolekcije Alberte Ferretti Limited Edition F/W 2016, spoj vrhunske estetike oblikovanja z najboljšo tradicijo italijanskega rokodelstva. Alberta Ferretti, v modnem svetu sinonim ženske elegance in čutnosti, v predstavljeni kolekciji raziskuje kode glamurja od klasičnega, iz časa njenega navdiha, ekscentrične markize Luise Casati, ikone fatalne ženskosti, do sodobnosti. »Fatalka, ekshibicionistka, muza umetnikov in couturierjev brez primere, vse do danes privlači, vznemirja, tudi modno sceno, s svojim pogumom in brezkompromisno perfekcijo, s kakršno je ustvarjala podobe same sebe in družbe svojega časa.  Brez želje po občudovanju svoje publike, v posmeh povprečnosti njenega aristokratskega okolja, brez želje po priljubljenosti, zaradi izziva. V besedah italijanskemu poetu D’Annunziu, s katerim je bila markiza v razmerju, nekoč pravi, da si družba želi čim več povprečnosti. »Tisti, ki so drugačni, so osamljeni.« In konča: ‘Torej sem sama.’ Casati je sovražila povprečje, konvencionalnost, ki dandanes ni dosti drugačna.  V digitalnem času postajamo njegovi vzorci, lajkamo vse okrog nas, se iz istih razlogov oblačimo, smo presneto dolgočasni, bi rekla Louisa Casati.«

16

Kolekcija Alberte Ferretti Limited Edition F/W 2016

»Alberto Ferretti bolj od njenih toalet navdihuje moč njene osebnosti. In kot je Casati s svojimi metamorfozami ustvarjala lastno kolekcijo svojih podob, je Alberta Ferretti v procesu oblikovanja svoje kolekcije kreacij visoke mode nanizala podobe ženske osebnosti sedanjega časa v vseh njenih niansah. Svojo muzo spremlja od klasičnega glamurja njenega časa, s srebrno toaleto in slapovi kristalov, se približa slikarstvu Giovannija Boldinija, ki je s portretom markize zaslovel, v slogu njegovih vehementnih slikarskih potez, ki pričarajo gibanje na njegovih platnih, Ferretti razgiba svoje kreacije z novo dinamiko, valovijo krila, prosojnine iz šifona, in razvije sodobne kode glamurja za današnji čas, dolgi toaleti po novem dovoli uporabljati žepe, živalski motivi na razkošnih plaščih, oblekah, tipični tudi za slog markize, postanejo simboli sodobne smele ženskosti«.

»V showroomih, tudi pri Ferrettijevi, zelo hitro prepoznajo tvoj pravi obraz, odnos do mode, trgovski razlogi in argumenti količine res ne morejo prepričati modne hiše za pojavljanje v tako majhnem prostoru slovenskega trga.  Velja pa srčnost in spoštovanje blagovnih znamk, ki jih predstavljamo, naša absolutna strast do mode. In si pridemo nasproti, kot pri vseh ljubeznih – zavohamo se.«

______

Performans s kolekcijo Alberte Ferretti Limited Edition F/W 2016 je bil tudi del pomladnega #MBFWLJ, ki ga skupaj ustvarjajo Mercedes-Benz, Cankarjev dom in agencija Pristop.