Foto: Zavod Exodos Ljubljana
SKOZI STRANSKA VRATA NA ODER …
… tam pa z belo rjuho pokriti postavi, ki se s pomenljivimi gibi razvijeta v nosečo črnko in pakistanskega astronavta. Končata s plesom, kozarcem šampanjca, jagodo in kondomi.
ZAČUDENI POGLEDI, NAGAJIVI NASMEHI
V vrsti starih, mladih, parov, zakoncev, posameznikov in radovednežev se z vstopnico v roki pomikam mimo vhoda v Veliko dvorano do vhoda na oder, sicer namenjenega zaposlenim. Začudeni pogledi, nagajivi nasmehi. S skupinico, ki ji težko rečem množica, saj zagotovo šteje manj kot 40 ljudi, se usedem v zatemnjen prostor ob črno zaveso, ki sega vse od stropa pa do tal. Šele ko luči popolnoma ugasnejo in je osvetljena le podoba na sredini, ugotovimo, da tesno drug ob drugem sedimo na odru. Osvetljena bela gmota se premika in postavi v njej se stiskata, mali skupinici pa je čedalje bolj nerodno, nekaterim celo neprijetno. Iz bele gmote zlezeta moški in ženska, njun performans pa vzbuja skupinici mešane občutke. Kot abonentki SNG Drame me roza vibrator, premazan s stepeno smetano, na gledališkem odru ne vrže s stola, gospa s trajno, dišečo po močnem laku za lase, pred mano, pa je takrat prvič skoraj vstala in odšla z odra. Drugič je trznila, ko si je črnka z nosečniškim trebuščkom slekla nedrček in v pasjem položaju pričakala moškega, da pokaže, kako bi si jo najraje vzel.
Ona seks obožuje, v njem uživa, njemu in njegovi kulturi pa se čudi, iz njiju se norčuje. On o tem spregovori, seveda pa tega ne počne! Ona o seksu rada govori, rada govori o mnogih moških, ki so ji nudili ali užitke ali razočaranja.
POGOVARJAJMO SE O SEKSU!
Prikaz najljubših seks položajev in skritih spolnih fantazij stopnjuje nelagodje nekaterih gledalcev in ustvarja nesporazum med Chumo Sopoteli in Ahmedom Tobasijem. Takrat »Pogovarjajmo se o seksu« prvič upraviči svoj naslov, saj igralca dejansko spregovorita. Fizična upodobitev predstav o seksu se prelevi v besedno izpoved, ki se izkaže za težjo od prejšnje. Ampak! On o tem ne govori. On tega ne počne. Ker mu to pred poroko prepovedujeta vera in kultura. Ona seks obožuje, v njem uživa, njemu in njegovi kulturi pa se čudi, iz njiju se norčuje. On o tem spregovori, seveda pa tega ne počne! Ona o seksu rada govori, rada govori o mnogih moških, ki so ji nudili ali užitke ali razočaranja. On o tem govori, ampak le s prijatelji, ne pred njo, ne pred malo skupinico. Ker oni to počnejo. Seveda tako, da družba tega ne ve. S turistkami, te pa jih v posteljah v različnih položajih tolažijo zaradi krivičnih vojnih razmer, v katerih so se reveži znašli.
Ker oni to počnejo. Seveda tako, da družba tega ne ve. S turistkami, te pa jih v posteljah v različnih položajih tolažijo zaradi krivičnih vojnih razmer, v katerih so se reveži znašli.
KJE IN KDAJ SE JE PERFORMANS SPLOH KONČAL?
Začetno intimno vzdušje se začne postopoma spreminjati v družabni večer. Performans se prelevi v pogovor med Chumo in Tobasijem, počasi pa ta pogovor za podkrepitev argumentov zahteva aktivno sodelovanje gledalcev. Kar na enkrat smo vsi igralci in hkrati gledalci. Vsi skupaj plešemo (plesni ritem salse mi guga boke še potem, ko že odhajam nazaj proti centru Ljubljane) in pijemo šampanjec, zraven pa grizljamo ne več tako sočne jagode (je namreč precej hladen novembrski večer). Tudi seks postopoma postaja manj intimna in bolj družabna tema. Postane tema pogovora naše male skupinice. Ko se ta mala skupinica razide, vsak od nas temo pogovora nese s seboj in jo deli z drugimi malimi skupinicami. In to je tisto, kar sta Chuma in Tobasi želela doseči.
Mene je ta nenavaden, nezaključen in nič kaj strogo gledališki performans navdušil. Navdušil bo še enkrat aprila prihodnje leto, ko bodo v Ljubljani gostovale tudi ostale predstave v produkciji 1Space, katere del je. Privoščite si malo pogovora o seksu, ta je vedno terapevtski.
______
Spremljajte stran Exodosa za ponovni datum performansa.