CANALI VS. ANDREA POMPILIO • Urbano vs. klasika

Moda se ves čas spreminja, pravijo, a hkrati se vanjo nenehno vračajo retro vzorci, desetletja stare oblike krojenja v posodobljenih različicah in materiali, ki so jih nekateri oblikovalci že skoraj pozabili (denimo žamet ali žakar). Vse to sem opazil na zadnjem tednu milanske mode (Milano Moda Uomo) in oblikovalec Andrea Pompilio je že eden tistih, ki radi staro spreminjajo v novo.

Število modnih revij se na tednu mode v Milanu sicer že nekaj let krči, oblikovalci tudi združujejo moške in ženske kolekcije v eno revijo, krepi pa se modni sejem Pitti Immagine Uomo, ki se vsako leti zgodi nekaj dni pred tednom moške mode v Milanu. Žal je tudi več znamk, med njimi presenetljivo Gucci, ki z določenimi oblačili iz kolekcij pretirano poženščijo moške, jih spreminjajo v androgine in včasih moški (tudi izbor manekenov je pri nekaterih oblikovalcih čedalje bolj bizaren) delujejo, žal, prej modne pokveke kot primeri izborne mode.

URBANI ŠIK

Andrea Pompilio, znamke Canali, Giorgio Armani in Emporio Armani ali Salvatore Ferragamo na srečo ne, pa so vseeno izjemno inovativni v oblikovanju nove mode in trendov, čeravno se vsi pomalem vračajo v (modno) preteklost. Andrea Pompilio, ki izdeluje moška oblačila, vsakič znova preseneti s posebnimi kosi, v zadnji kolekciji (v prodaji bo od junija 2020) so to plašči, ki spominjajo na baročne pelerine iz težkih volnenih materialov. Njegov zaščitni znak je karo vzorec, »oversized« pletenine, letos ima v kolekciji posebno piko na i: natikače iz kozje kože. Letos je eksperimentiral tako, da je v ista oblačila oblekel starejšega in mlajšega moškega, da bi primerjal različne energije nošenja in identitet oblačenja. Za fante, denimo, je ukrojil kratke karo bermuda hlače, za oba, starejšega in mlajšega, je zasnoval zelo dolge pletene barvite šale, materiali v kolekciji so ob žametu in bombažu še volna, kašmir, kozje krzno. V novih oblačilih bo Pompilijev moški popoln dandy.

SODOBNI KLASIK

Znamka Canali, tudi namenjena samo moškim, je sinonim za modno eleganco, klasičen slog na sodobnem moškem. Že nekaj časa imajo tri linije: Exclusive, Black Edition in Canali 1934. V prvi prevladujejo oblačila izbranih materialov (svila, kašmir), namenjena je zelo modnemu moškemu, ki išče samosvoj slog v prefinjenosti, unikatnih krojih, med barvami prevladujeta bež in blaga siva. V Black Edition so oblačila za moške, ki jih zanimajo zadnje smernice, močnejše barve, puliji, brezrokavniki, moderni kroji, medtem ko so v liniji Canali 1934 (tega leta je nastala znamka Canali) oblikovalci predani klasičnemu slogu v sodobnih različicah. Spet so v ospredju najbolj fini materiali, tudi žakar, klasično krojeni plašči iz kašmirja in volne alpake, obleke z dvorednim zapenjanjem in karirastimi vzorci. Canali je tudi sinonim za brezhibno urejenega poslovneža.

Piše: Aleš Čakš • Foto: Aleš Čakš