Foto: arhiv gostje

LARA BOHINC, oblikovalka

Z Laro Bohinc sva se srečala že tretjič. Prvič in drugič v Londonu, zdaj v Ljubljani. Ko sva se v enem od trendovskih lokalov pogovarjala, se je že čutilo, da imava nekaj »kilometrine«, da se že malo poznava in veva, kaj pričakujeva drug od drugega. Prva intervjuja sva posvetila oblikovanju nakita, zdaj pa sva zašla tudi v oblikovanje predmetov za dom, ti so namreč nova strast Lare Bohinc. Majhne izdelke zamenjuje z večjimi in njene marmornate miz(ic)e iz serije Solaris so izdelek, ki bi ga takoj imel, če bi si ga seveda lahko privoščil.

Brez dvoma je Lara naša najuspešnejša oblikovalka v tujini. V Ljubljani je študirala na Akademiji za likovno umetnost, v Londonu pa je leta 1996 končala magisterij na Kraljevem kolidžu za umetnost (Royal College of Art). Že leto pozneje je dobila nagrado new generation design award v Londonu. Kot oblikovalka nakita je sodelovala z znamkami Gucci, Exte, Guy Laroche, Cartier … Njene izdelke nosijo svetovne zvezde, kot so Rihanna, Madonna, Cameron Diaz, Drew Barrymore, Sarah Jessica Parker, Beth Dido in tudi švedska kraljeva družina. Lara rada preseneča in glede na to, da je industrijska oblikovalka, snuje tudi drugačne predmete, kot so nakit, torbice, šali … Kakšne?

Torbica Orbit Clutch, €800, Lara Bohinc 09.05.2017 Foto: Press

Torbica Orbit

Lara, kaj so vaše zadnje oblikovalske novosti?

Marca lani sem ustanovila novo podjetje – Bohinc Studio (bohincstudio.com), za pohištvo, luči in dodatke za dom. Letos sem bila zato tudi v Milanu, kjer sem predstavljala nove izdelke, predvsem luči Collision Lights, pa nekaj vaz iz keramike po imenu Fortress. Po novem sodelujem tudi s hotelom Bauer v Benetkah; tam sem imela rezidenco in razstavljene vaze iz stekla in kovine (The Venturi Collection by Lara Bohinc at the Bauer Hotel Artist Residency).

Kako to, da ste se po dolgem času oblikovanja nakita, dodatkov odločili za novo smer v dizajnu?

Povsem po naključju …

Morda zato, ker ste študirali industrijsko oblikovanje?

Ja, a potem še oblikovanje nakita in kovin na Kraljevem kolidžu za umetnost v Londonu. Kako se je zgodil moj preskok v industrijski dizajn? Med drugim sem sodelovala z revijo Wallpaper, kjer vsako leto naredijo razstavo Handmade exhibition na Saloni del Mobile v Milanu, in ob tem ugotovila, da bi oblikovanju majhnega nakita dodala še oblikovanje večjih predmetov. Hotela sem nekaj novega, drugačnega. Pred leti sem že naredila nekaj izdelkov za posebne stranke; škatle kot darila pa premične predale, in se dokončno odločila, da grem konkretneje v to smer dizajna.

Miza Full Moon

Miza Full Moon

In ste naredili mizice iz marmorja s pozlačenim jeklom; barvito marmorno kolekcijo, oblečeno v medenino in 18-karatno zlato. Linija Solaris je požela uspeh, čeprav mizice niso poceni, stanejo osem tisoč evrov in še več …

Še precej več. Tiste prve – Solaris Kinetic Table – so se prodale za več kot 52.000 evrov (narejenih je bilo deset kosov). Druge, ki niso bile iz omejenih serij, stanejo od šest pa do 23.000 evrov.

Kje so izdelane te mizice?

Vse so narejene v Veliki Britaniji, v Yorkshiru. Marmor je iz več držav, Angleži pa ga v delavnicah odrežejo.

Lara Bohinc

Lara Bohinc

Zanimivo je, da se mediji zelo zanimajo, katere kose denimo izbere pevka Rihanna, manj pa, kdo kupi marmornate mize, ki so recimo neprimerno dražje kot nakit.

Sodelujete s kakšnim angleškim podjetjem?

S podjetjem Lapicida. Gre za oblikovalsko sodelovanje Lara Bohinc & Lapicida. Drugo sodelovanje sem imela s švedskim podjetjem Skultuna, starim že 400 let, ki se ukvarja predvsem z aluminijastimi dodatki za dom. Zanje sem delala svečnike, okvirje za slike, ovojnice, škatle za svinčnike …

Če se vrneva k nakitu, dodatkom: nekaj izdelkov ste oblikovali tudi za moške?

Zanje sem naredila nekaj kolekcij nakita in manšetnih gumbov, a moški so precej izbirčni in raje kupujejo ure, teh pa sama ne delam. Imajo pač raje stvari, ki imajo jasno funkcijo.

Mansetni gumbi Apollo II

Mansetni gumbi Apollo II

Vaše ime se pojavlja v najboljših revijah. Katerih?

V Financial Timesu v prilogi How to spend it, pa v Telegraph Luxury.

Kdo so vaši kupci?

Z vsega sveta so, na spletu je denimo tudi precej Slovenk.

Pa najbolj zvesti?

Zelo uspešna sem v Skandinaviji, ena mojih večjih strank je švedska kraljeva družina, predvsem obe princesi.

Prstan Balcony

Prstan Balcony

Že desetletja vas nosijo svetovne zvezdnice …

Ja, zanimivo je, da se mediji zelo zanimajo, katere kose denimo izbere pevka Rihanna, manj pa, kdo kupi marmornate mize, ki so recimo neprimerno dražje kot nakit.

Kaj se je zgodilo po nagradi, ko ste od angleške kraljice Elizabete II. prejeli odlikovanje reda MBE (Member of the Most Excellent Order of the British Empire)?

Pravzaprav nič dramatičnega, moja kariera se ni zato nič spremenila. Nekateri si po tej nagradi dodajo naziv MBE, sama tega nisem storila. Bolj kot moj naziv me zanima moje delo, moji izdelki, in enako velja za moje stranke.

Zapestnica Double Chain

Zapestnica Double Chain

Kraljica verjetno ni tista, ki se sama odloči, kdo dobi nagrado …

Seveda ne, ima svetovalce. Vsako leto podeli čez dvesto različnih nagrad, nazivov …

V Sloveniji redkokateri oblikovalec oblačil ali nakita živi samo od tega. Kako je v Veliki Britaniji oziroma pri vas?

Seveda živim samo od oblikovanja, tudi moram! Drugega niti ne znam delati.

Kako pa ste vpeti v modni svet, poznate oblikovalce oblačil?

Poznam, seveda.

Tudi Slovenko Natašo Čagalj, ki je kreativna direktorica ženske mode pri luksuzni znamki PORTS 1961?

Seveda, samo ne osebno. Zelo mi je všeč, kar dela.

Pa redno hodite na London Fashion Week?

Hodim, seveda, pa tudi na London Design Week.

Torbica Lunar

Torbica Lunar

Kaj delate, da ste nenehno uspešni, da vas mediji ne pozabijo?

Vedno moraš delati nove stvari, in to dobro! Dvakrat na leto predstavim nove kolekcije in na predstavitev povabim ključne angleške medije. Mene je recimo res presenetilo, da smo kar nenadoma postali uspešnica v Skandinaviji. Nikoli si nisem mislila, da je to primeren trg za moje izdelke. Včasih se zelo trudiš, da bi ti nekje uspelo, pa ti morda tam, kjer uspeha sploh ne pričakuješ.

Kako pa gre vaši spletni prodaji?

Najbolje gre ravno spletni prodaji; sicer imam klasično trgovino v Nothing Hillu (Lara Bohinc’s Notting Hill Studio, Golborne Road) in eno spletno.

Kolikor vem, v Sloveniji ne prodajate več svojih izdelkov?

Ne, v Sloveniji že dolgo ne prodajam več. Imamo pa veliko strank iz Slovenije v spletni trgovini. Mi dostavljamo po vsej Evropi in v ZDA brezplačno. Imam tudi veliko strank, ki same pridejo do mene.

Se vam zdi pomembno, da je cena vaših izdelkov še vedno visoka, glede na to, da delate z dobrimi materiali in da imate prepoznavno ime?

Seveda, poceni ne moreš biti, saj izdelki, če so seveda dobri, tudi precej stanejo. Vendar je cena visoka tudi zaradi drage proizvodnje, ne le imena znamke.

_______

Povzeto po članku Škarje, revija Goodlife, junij 2017

Screen Shot 2017-07-05 at 5.29.37 PM

________

PREBERITE ŠE: