Foto: Matej Horvatič, Mateja Janežič
VONJ PO NOVEM
Težko pričakovani 24. avtomobilski salon Slovenije se med 27. marcem in 2. aprilom odvija na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani. Na ogled sem se odpravil v dopoldanskih urah in kljub zgodnji uri je bilo dogajanje pestro in vse več obiskovalcev je drlo skozi vrata. Do poldneva je bilo prizorišče polno radovednežev in ljubiteljev jeklenih konjičkov.
PESTRA PONUDBA
Na ogled je več 30 slovenskih premier, sedem električnih in sedem hibridnih novosti. Renault je recimo pokazal novega Koleosa in Capturja, Peugeot novega 5008 in slovenski avto leta 2017, 3008, Citroen novega C-Elyseeja, Mercedes-Benz novega E-Coupeja in neverjetnega AMG GT R, Audi nova A5 Sportback in SQ7, Suzuki je razkril nova Ignis in Swift, Volkswagen je razkril novega Arteona, Seat Ibizo, Ford privlačna športna modela Focus RS in legendarnega Mustanga V8.
Slovenski javnosti Ford premierno predstavlja model Ka+, Porsche poleg prodajne uspešnice Macan tudi novega Panamero in 911 4 GTS, Alfa Romeo razkriva novo Stelvio, Škoda Octavio. Nedvomno velja omeniti tudi Oplova novinca, to sta Crossland X in nova Insignia, za katero so prav v Ljubljani šest mesecev prej razkrili tudi ceno: 22.100 evrov. Vrsta strokovnjakov in hostes (nemalokrat oboje v enem) pa z veseljem povedo še več informacij.
NAJBOLJŠE ALI NIČ
Že prvi dan sejma je predaval Robert Lešnik, oblikovalec vseh novejših modelov znamke Mercedes-Benz. Poslušalcem je predstavil novo strategijo oblikovanja, imenovano Hot & Cool, ki združuje strast, ki jo je moč občutiti, in tehnološko genialnost, ki jo je moč voziti. Popeljal nas je skozi zgodovino in v prihodnost podjetja ter pokazal, da Mercedes-Benz upravičeno velja za inovatorja v svetu avtomobilizma. In ravno tu tiči najboljši del: v prihodnosti se bo podjetje v svežem slogu Lešnika, ki mu zaupa Dieter Zetsche, predsednik uprave Daimler AG, podalo tudi v druge vode – o tem bomo zagotovo kmalu vedeli več. Napovedan je bil tudi novi model EQ z dosegom baterije 500 km, ki predstavlja predhodnico nove generacije električnih avtomobilov do leta 2025.
V Sloveniji znamki Mercedes-Benz in Smart predstavlja podjetje Autocommerce d.o.o. in na Avtosalonu predstavlja najširšo paleto vozil v zgodovini. Oblikovno, tehnološko in varnostno naprednejša vozila so tako vidna v modelih kot so novi GLA, novi kupe razreda E ter povsem nov športno-terenski model E All-Terrain. Seveda pa ne manjka niti poslastica – AMG GT R.
OBČUTITE RAZLIKO
Ford premierno predstavlja najnovejšo Fiesto Vignale in KA+. Obiskovalci se lahko pri njih »popeljejo« s Focusom RS v svet virtualnega, kar je prav posebna izkušnja. Seveda pa ne smemo pozabiti na Mustange, neukročene jeklene konjičke, med katerimi sta še posebej izpostavljena Mustang 5.0 in kabriolet. Oba sta prava paša za oči in pritegneta pozornost starih in mladih.
Ford se zaveda svojih adutov in jih tudi pokaže v prestižni liniji Ford Vignale, kjer predstavljajo model Edge: v skupini z S-MAX Vignale in Mondeo Vignale izstopa po enkratni izkušnji vožnje, vrhunskim udobjem in oblikovanimi detajli.
Enoprostorci, Kuga, Focus ST line, Range Wildtrack – od družinskih vozil do pustolovske elegance, vsakdo bo našel nekaj zase. Tudi za mojstre vseh vrst je poskrbljeno: vrsta gospodarskih vozil z izvedbo motorja EcoBlue hodi z roko v roki s trajnostno prihodnostjo.
NIČ EMISIJ – NIČ KOMPROMISOV
Po prihodu slavnega Teslinega modela S je sedaj v Sloveniji tudi model X. Novinec tehta dve toni in pol, pospešek do 100 km/h pa je dosežen v manj kot petih sekundah! A to ni njegova najopaznejša lastnost; to so namreč dvižna vrata – sprednja se odpirajo na običajen način, zadnja pa se dvignejo navzgor, ta koncept pa nam je še kako znan iz futurističnih filmov. Podjetje trdno stoji za svojo odločitvijo z utemeljitvijo, da omogočajo veliko lažji dostop v vozilo na ozkih parkiriščih. Dvomljivci bi morda rekli, da zavzamejo veliko prostora, a pri Tesli so poskrbeli, da se vrata pri odpiranju prepognejo in tako potrebujejo manj prostora, kot bi bilo pričakovati.
Ker gre za električno vozilo s stilom, je za baterije še posebej poskrbljeno – nahajajo se v dnu vozila, pri čemer izkoristimo prostor v kabini in lahko namestimo 5 do 7 potnikov. S tem se tudi »vrača« sprednji prtljažnik (v avtomobilih z notranjim izgorevanjem se tam nahaja motor), hkrati pa ostaja običajni prostor v zadku vozila.
V kabini je nameščen 17-palčni zaslon na dotik, ki omogoča upravljanje večine funkcij avtomobila. Sama oblika avtomobila je v klasičnem slogu Tesle umirjena, a seveda skriva veliko več: dva elektromotorja proizvedeta 381 kilovatov (primerljivo 518 KM), pospešek 100 km/h v petih sekundah in končno hitrost 250 km/h.
Omenjeni model X, pričakovano, ni poceni. Njegova trenutna cena je 135.000 €, naročiti pa ga je mogoče prek spleta. A kot je dejal Tim Novak, tehnološki svetovalec v Tehnološkem paviljonu, bo cena električnih vozil v prihodnjih letih zaradi gradnje Tesline megatovarne baterij za komercialno rabo v prihodnosti po pričakovanjih krepko padla. Trenutno najbližji servis za Teslo se nahaja pri avstrijskih sosedih v Gradcu, v podjetju Avantcar, čigar avto je bil razstavljen na sejmu, pa zagotavljajo, da ga bomo sedaj vseeno pogosto srečevali na naših cestah.
»S Teslino megatovarno baterij za vozila je pričakovati, da bo cena električnih vozil v naslednjih letih padla.«
NOVOSTI NA OBZORJU
V Tehnološkem paviljonu je predstavljen … tehnološki vidik avtomobilskega sveta: ergonomija, varnost, sestava vozila, motorji … Predavanja so vsak dan v duhu druge tematike, tako da obiskovalcem ni dolgčas. Seznanjeni so s trendi v trajnostni mobilnosti, varnostjo v prometu, nakupom dejansko najprimernejšega vozila za svoje potrebe, skrbjo za jeklenega konjička …
Posebnost je zagotovo tudi simulator rally vožnje, za katerega je dolga čakalna vrsta – in kako tudi ne bi bila. Z VR-očali in sedežem, ki voznika v skladu z vožnjo »premetava«, je izkušnja presneto blizu resničnosti. Kot je povedal eden izmed skrbnikov za simulator: »Uporaba VR-očal za običajno mizo je velikokrat pripeljala do slabosti, saj je bila navidezna okolica v gibanju, medtem ko je telo mirovalo. Pri uporabi sedeža s povratnimi gibi sta telo in 3-D okolica usklajena, uporabnik pa preprosto uživa v izkušnji.«
Poleg profesionalnega sveta avtomobilizma tu razstavljajo tudi mlade generacije – Superior Engineering formula student je skupina študentov različnih fakultet tehničnih smeri (večinoma strojne fakultete), ki s podporo Univerze v Ljubljani in sponzorjev iz sveta avtomobilizma tekmuje s pravo formulo. Dobra ekipa je osnova za uspehe in teh tudi v prihodnosti ne bo manjkalo: medtem ko je na Avtosalonu predstavljena trenutna izvedba, je v nastanku že nova, močnejša različica, ki bo že letos poleti dirkala.
POD ČRTO
Kdor bo obiskal Gospodarsko razstavišče ta vikend, bo tam zaman iskal znamke kot so BMW, Kia, Honda, Fiat, Mitsubishi, Subaru, Jeep … Omenjene znamke namreč letos ne sodelujejo. Sam Avtosalon je dobro zastavljena prireditev, ki pa se ji že pozna, da jo majhnost prizorišča omejuje. Določene znamke bi zagotovo razstavile večje število vozil in tudi spremljevalni program bi bil večji. Nedvomno pa je to bilo vzeto na znanje organizatorjev, v prihodnosti lahko tako pričakujemo še veliko več.
Obisk Avtosalona je zabavno doživetje, ki ljubiteljem pospeši utrip, radovednežem pa ponudi možnost spoznati novosti (morda) neznanega sveta.