NENAD NIZIĆ • Predsednik skupine luksuznih hotelov Stories na Hrvaškem in lastnik hotela Vestibul Palace v Splitu

Da se je Hrvaška v zadnjih letih uvrstila na zemljevid najbolj luksuznih destinacij, potrjujejo številni obiski zvezdnikov, tudi lansko poletje. Očarali sta jih neokrnjena narava in edinstvena izkušnja, ki jo ponujajo manjši luksuzni hoteli. Med priljubljenimi so hoteli v skupini Stories – Croatian Unique Hotels, katere del je Vestibul Palace v Splitu, dizajnerski hotel z zgodovinsko in kulturno noto, ki ga je v Dioklecijanovi palači leta 2005 odprl Nenad Nizić. Direktor, ki je diplomiral na ekonomski fakulteti v Splitu, ni le uspešen poslovnež, je tudi predsednik Skupine edinstvenih luksuznih hotelov na Hrvaškem Stories – Croatian Unique Hotels, član sveta Turistične skupnosti mesta Split, gostujoči predavatelj na ekonomski fakulteti v Splitu in pobudnik več iniciativ za obnovitev turizma po pogubnem letu 2020.

Čeprav smo šele na polovici leta, mar pričakujete, da bo boljše od lanskega?

Če pogledamo začetek leta, so bili nekateri naši hoteli v Istri in Kvarnerju uspešnejši kot leta 2020. To so za nas mrtvi meseci, ampak letos so domači gosti in gosti iz sosednjih držav še toliko bolj željni oddiha, da smo bili skoraj vse konce tedna zasedeni. Takoj ko bodo vzpostavljene še letalske povezave, bodo zaživeli še kraji na jugu Hrvaške. To lahko potrdim za naše hotele, kot so hotel Kazbek, The Pucić Palace in Villa Dubrovnik v Dubrovniku, hotel Adriana na Hvaru, palača Lešić Dimitri na Korčuli, hotel Vestibul Palace v Splitu, hotel Life Palace v Šibeniku in dvorec Martinis Marchi na Šolti, za katere že imamo rezervacije. Trenutno so pri nas predstavniki ameriških turističnih agencij, s katerimi se dogovarjamo o rezervacijah, in letos pričakujemo okoli 65 odstotkov Američanov.

Lanska turistična sezona je bila kratka, končala se je že septembra, letos pa se bo do takrat že večina cepila in bo sezona trajala dlje. Vključen sem v svet na ministrstvu za turizem, ki skrbi za okrevanje v tej panogi, in pripravili smo protokol »Safe stay in Croatia«, ker je zdaj tudi v turizmu na prvem mestu, da poskrbimo za zdravje naših gostov in zaposlenih.

Je postala higienska varnost novi luksuz v turizmu?

Naši hoteli so od nekdaj dobivali najvišje ocene prav za čistočo. Je pa treba kakovost hotela vzdrževati. Verjamem, da je tudi v turizmu treba trenirati in vzdrževati kondicijo, tako kot v nogometu. Kot mlad sem treniral nogomet in igral tudi za ljubljansko Olimpijo, tako da Ljubljano dobro poznam. Že zgodaj sem se naučil pomembne lekcije: če ne treniraš, ne moreš dosegati dobrih rezultatov. In če se v turizmu ne trudiš, ne izobražuješ, ne izboljšuješ, ne moreš pričakovati odličnih rezultatov.

Aprila ste bili vnovič izvoljeni za predsednika Skupine unikatnih luksuznih hotelov Hrvaške gospodarske zbornice. Kaj predstavlja skupina?

Pred štirimi leti smo s Hrvaško gospodarsko zbornico (Hrvatska gospodarska komora) ustanovili Skupino unikatnih luksuznih hotelov Hrvaške, da bi revitalizirali ta del turizma. Na začetku je bilo vključenih le 10 hotelov, ki so bili izbrani na podlagi mojih izkušenj, danes jih je že 18. V drugi fazi smo razdelali standarde, ki so postali merilo za sprejem v skupino.

Katere pogoje mora izpolnjevati hotel, da se pridruži skupini?

Standarde smo pripravili v sodelovanju s fakulteto za menedžment v turizmu in gostinstvu v Opatiji in Hrvaško gospodarsko zbornico. Vsak hotel mora imeti štiri ali pet zvezdic, do 60, izjemoma 70 sob in posebno gourmet ponudbo. Gostu mora nuditi unikatno izkušnjo – to je lahko s področja zgodovine, kulture, dizajna, narave ali inovativnosti. Meneghetti v vasici Bale se skriva v čudovitem gozdičku, ljubitelji zgodovine bodo želeli obiskati hotel Kazbek v Dubrovniku ali dvorec Martinis Marchi na Šolti, dizajnerski hotel je letos pridruženi Briig v Splitu. Edinstveno izkušnjo kulture ponudi hotel Vestibul Palace v Splitu, ki je znotraj palače in združuje tri sloge: gotiko, romaniko in renesanso. Vsak hotel nudi neko aktivnost, pri kateri nam pomagajo strateški partnerji Mastercard, Hrvaška turistična skupnost, Croatia Airlines Ltd. in ponudnik mednarodne mobilnosti Avant Car, ki ga vodi Slovenec Matej Čer.

Vestibul Palace je član elitne verige SLH (Small Luxury Hotels of the World) in je pogosto uvrščen med najboljših sto na svetu, kaj to za vas pomeni?

Leta 2010 ga je The Sunday Times uvrstil na seznam sto najboljših hotelov v Evropi, nato še najstarejši turistični vodnik Fodor’s Travel. Med sto najboljših hotelov na svetu, 25 najboljših v osrednji Evropi in med deset najbolj priljubljenih zgodovinskih hotelov ga je 2015 uvrstila celo Conde Nast Traveller, najuglednejša svetovna revija za razkošni življenjski slog in potovanja. To je bilo zame kot olimpijska medalja v turizmu. Ko sem pred kratkim na ekonomski fakulteti v Splitu predaval o strateškem marketingu v hotelirstvu, je študente zanimalo, kako privabimo tujce na Hrvaško. Lahko imaš najboljši hotel na svetu, ampak če te nihče ne pozna, v turizmu ne moreš biti uspešen. In Vestibul Palace je bil eden prvih, ki je lahko vstopil v mrežo Small Luxury Hotels (SLH), kar je bil velik korak za prepoznavnost.

»Že zgodaj sem se naučil pomembne lekcije: če ne treniraš, ne moreš dosegati dobrih rezultatov. In če se v turizmu ne trudiš, ne izobražuješ, ne izboljšuješ, ne moreš pričakovati odličnih rezultatov.«

Je prednost vaših hotelov majhnost, ekskluzivnost, butičnost?

Leto 2020 je pokazalo, da so najbolj zaželeni hoteli manjši, a visokokakovostni. Ljudje ne marajo več množičnega turizma. Bolj kot opremljenost sob jih zanimajo personalizirane izkušnje, »ena na ena«, zato že pri rezervaciji ponudimo naše storitve. Tako smo par iz Hongkonga naprej z luksuznim avtomobilom in osebnim voznikom po pristanku v Splitu odpeljali do zasebne barke, njuno prtljago pa v hotel. Z barko sta odplula na Vis, zaplavala po Modri špilji in se razvajala z jastogi v restavraciji Jastožer v Komiži. Mimo Brača in kopanja v zalivu Lučice sta se vrnila na večerjo v Vestibul v Split.

Imate tudi gurmansko destinacijo?

Nekatere naše destinacije Stories imajo priporočilo Michelina, v Istri sta to San Rocco v Bartonigli in Meneghetti v Balah, v Kvarnerju Bevanda in Navis v Opatiji, v Zadru je Kaštel v hotelu Bastion, v Dubrovniku pa Pjerin v Villi Dubrovnik. Restavracija LD v hotelu Lešić Dimitri na Korčuli, v kateri ustvarja chef Marko Gajski, pa ima eno Michelinovo zvezdico. Uvrščeni smo tudi v znani mednarodni gastronomski vodnik Gault & Millau.

Kdo so vaši gosti?

Od Američanov, Kitajcev, Indijcev do Poljakov, Čehov, Madžarov, Ukrajincev, ki so sicer počitnikovali v bolj eksotičnih krajih, kot so Maldivi ali Sejšeli, a so leta 2020 raje prišli k nam. Ruski agenti se denimo zanimajo za hotel Adriana na Hvaru.

Na Hvar so tudi lani prihajali zvezdniki …

Sončni Hvar pritegne veliko zvezdnikov, lani je prišel britanski princ Harry z vojvodinjo Meghan. Predlani je prišel na družinske počitnice v Vestibul Christopher E. Nolan, z oskarjem nagrajeni režiser, ki se je predstavil kot Edward Nolan in prepoznal ga je šele moj sin, ki je kot otrok oboževal njegovega Batmana. Vprašali smo ga, kako nas je našel. Rekel je, da so hotel našli njegovi agenti, ko so v mreži SLH iskali hotele blizu letališč. Pri nas sta bila še dirkača formule 1 Jarno Trulli in Kimi Räikkönen, pokojni Leonard Nimoy, ki je upodobil kultnega Mr. Spocka v Zvezdnih stezah. Pa Ivana Trump, tudi trener ameriškega nogometa Bill Belichick … Pogosto pri nas gostujejo filmski režiserji in producenti, ki so za nas slišali v restavraciji Dan Tana’s v Los Angelesu, kamor zahaja veliko zvezdnikov.

Piše: Kaja Komar • Foto: osebni arhiv