Andrea Rosso, oblikovalec in kreativni direktor znamke Diesel
Radoveden, dinamičen in realist, se opiše v treh besedah. Italijanski modni oblikovalec in licenčni kreativni direktor znamke Diesel, njihov ambasador za trajnost in ustanovitelj blagovne znamke Myar, je imel prvi šivalni stroj pri dvajsetih. Andrea ima znan priimek, saj je njegov oče Renzo Rosso, genij džinsa, kot ga je poimenovala svetovno znana publicistka in novinarka Suzy Menkes, ter predsednik in ustanovitelj modne skupine OTB, ki ima v lasti več modnih znamk (Maison Margiela, Viktor & Rolf, Marni) in med njimi tudi Diesel. Pa nič zato, Andrea v modni industriji deluje že precej dolgo. Poleg sodelovanja z Dieslom, ki je po vsem svetu izvozil filozofijo denima, strast do starodobnih vojaških oblačil izraža v vsakodnevnem oblačenju in pri blagovni znamki Myar, ki je anagram angleške besede army (vojska), začenši z njegovima inicialkama, in kaže sodoben pogled na preteklost. Bil je žirant letošnjih nagrad ITS (International Talent Support) – mednarodne modne platforme v podporo mladim talentom, ki se vsako leto zgodi v Trstu (letos po spletu).
Srečava se virtualno, on v svoji Dieslovi pisarni, jaz v udobju svojega doma. Vsak dan sodeluje z ožjo ekipo osmih ljudi, v širšem obsegu jih skupaj dela okoli 40 v velikem odprtem prostoru na sedežu podjetja v italijanski Vicenzi. Andrea se ukvarja z licenčnim delom: parfumi, očali, urami, potovalnimi torbami in sodeluje z drugimi blagovnimi znamkami. »Pri nas imamo unikaten jezik za vse, kar proizvajamo, ne glede na to, ali gre za tkanino ali les, oblikovalski jezik je isti.«
»Kmalu bo napočil trenutek, ko bomo navdušili v trajnosti.«
ITS 2020: »Here We Belong«
Oktobra se je s svojimi deli na letošnji devetnajsti ediciji ITS 2020 z naslovom Here We Belong (Sem pripadamo) v neposrednem prenosu na digitalni platformi predstavilo 23 finalistov. V predstavitvah z modnimi filmi pa ni šlo samo za zgodbo, temveč za zbirko zgodb, stkanih v narativno teksturo.
Dobitnik nagrade OTB, Irec Andrew Bell, je prejel 10.000 evrov in ponudbo za pripravništvo pri eni izmed blagovnih znamk iz skupine OTB. »Njegova eleganca konstrukcije nas je najbolj očarala. Ob konstrukciji izdelka je treba podložiti ramenski del in biti pozoren pri konstrukciji blaga – on je to skril in dodal eleganco, kar je bila ključna točka za zmago. Preprostost, ki jo premore s kompleksnostjo skrite konstrukcije kot v inženiringu: izčiščenost izhaja iz vrečke sesalnika in dodaja nov pogled: iz ploščatega postane napihnjeno. Ključno vodilo pri ustvarjanju je: bodi preprost z zelo kompleksno tehnično izdelavo.«
Dieslovo nagrado, 10.000 evrov in šestmesečno pripravništvo na njihovem sedežu v Italiji, je osvojila Izraelka Noa Baruch. Andrea vprašam, kako ocenjuje ustvarjalnost letošnjih finalistov in novo Dieslovo pripravnico. »Prijavilo se je veliko zanimivih mladih talentov. Dieslovo nagrado smo podelili Noi zaradi njene vizije in predstavite denima. Na moderen način je poudarila široka ramena. Prepričala nas je z uporabo grafične tehnike, ki kot trajnostni potisk daje materialu 3D-vizijo. To tehniko, ki je trajnostno naravnana, tudi sicer uporabljamo pri Dieslu in prav zdaj se veliko ukvarjamo s trajnostnim pristopom.« Kako so mladi talenti upoštevali trajnost v modi? Andrea: »Šolsko znanje ima pomembno vrednost. Danes se lahko od otrok veliko naučimo o trajnosti,« pove in v smehu doda: »Star sem že in jim že lahko rečem otroci. Več se lahko naučimo od njih o trajnosti kot pa od naših staršev.«
Dieslovo načelo trajnosti
»Januarja 2021 bomo na trg poslali novo trajnostno strategijo Diesla. Obsega štiri stebre, vsak pokriva drug del modnega segmenta, ki se nanaša na delovno silo, dobavno verigo in razvoj izdelkov glede podnebnih vprašanj. Vse to so zelo dolgi in nujni procesi. Zaradi želje implementiranja trajnostnega pristopa je treba dobro poznati dobavno verigo, da se dosežejo standardi podjetja. To traja dolgo. Najprej je treba oceniti vse informacije. Predstavljajte si kup excelovih tabel v velikosti ene sobe, kjer je v milimetru 5000 besed. Toliko dela je! Vendar raje prosimo dobavitelje za certifikate materialov, kot da se ukvarjamo z regulacijami na tem področju. Eksperimentiramo s tem, kot tudi z novimi načini varčevanja z vodo. Ker je naša proizvodnja povezana z bombažem, je poraba vode velika. Voda je naš ključni element. Tudi dobavitelje prosimo, naj varčujejo z njo. To je nekaj izmed pristopov, ki jih ubiramo. Zavzeto jih uresničujemo, vse smo podrobno preučili, zdaj moramo promovirati to gibanje, da bi dosegli naš namen. Nekaj rezultatov bo vidnih že v kolekciji 2022, zagotovo pa več v sezoni 2023/24.« Dodaja še: »Ne morem verjeti, kako hitro dobavitelji napredujejo v tehnologiji. Diesel veliko vlaga v tehnologijo, hitro se premikamo naprej, čeprav se tega še ne vidi. Kmalu bo napočil trenutek, ko bomo navdušili v trajnosti.«
Trg narekuje eko modo
Kako je svetovni trg sprejel nove Dieslove eko izdelke? Andrea: »Bolje ko nam gre sporočanje naše vizije, bolj jo trg sprejme. Moram povedati, da kupec narekuje in pove, ali je izdelek pravi ali ne. Zavedamo se njegovih želja, ki so zelo natančne. Za rezultat potrebujemo nekaj časa, ker kupec nima znanja o tehnični plati, to je nekaj, kar mora s promocijo razložiti blagovna znamka. Mnenja so lahko različna, dejstva pa ne. Rajši imam znanost kot kemijo. Resnično verjamem v tehnološki sistem.«
Zagotovo je v njem tudi malce modnega vizionarja. Pove mi, da si za modno prihodnost želi predvsem, da produkcija postane bolj zelena. Mi pa ob tem razkrije še nekaj – nov pogled na uniseks modo. »Morate razumeti, da je nošnja večjih konfekcijskih številk zelo pametna. Dejstvo, da obe, ženska in moška postava, lahko nosita isto številko XL, je neverjetno. Namesto desetih številk je treba izdelati le eno in vsi so zadovoljni. Ni ključ v tem, da tako postanete bolj ženstveni ali nasprotno, v pristopu inženiringa je to bolj priročen sistem, ki bi ga moralo usvojiti vsako podjetje. Čudovito in tehnično, če pomislite na evolucijo blagovne znamke, ne samo glede sloga, ampak zaradi tehnične revolucije ene konfekcijske številke moda postane veliko bolj zanimiva. Gre za diferenciacijo v barvah, kombinacijah, izrezih.«
Vojaški vintage
Ne bi pričakovali, ampak džins ni njegov najljubši material. »Najljubša kategorija so hlače, nato jakne, zasvojen sem z vojaškimi vintage oblačili in oblačili iz druge roke. Vsi oblikovalci delamo enako: ko se lotimo raziskave, se ozremo na vojaška oblačila. Vojaško področje pozna vse, kar zadeva funkcionalnost, dimenzijo žepov, materiale, barve, tehnične podrobnosti, oblikovanje, prilagoditve.«
In katero barvo džinsa bomo nosili prihodnje leto? Andrea namigne: »Moder odtenek, samo to lahko povem.«
Piše: Alenka Birk · Foto: arhiv ITS