Jani Pravdič je serijski podjetnik, ki uspešno združuje mlade slovenske podjetnike pri različnih projektih. Je tudi svetovni popotnik, ki je pred epidemijo zime preživel na rajskih plažah s knjigo v roki, saj, pravi, se tako napolni z novimi idejami in se mu odpirajo nove perspektive, tako za življenje kot posel. Dodobra pa pozna tudi domače kraje, kar bodo radi potrdili mnogi tuji gosti, ki so jih v naše kraje pripeljali turistični in drugi spletni portali Janija Pravdiča in njegove ekipe.
V prostem času počnete veliko stvari in tudi poklicno ste aktivni na več projektih. S čim se trenutno ukvarjate?
Večino časa se ukvarjam z ljudmi. Iščem nove, kakovostne sodelavce in partnerje ter vodim ekipe na obstoječih projektih. Kot podjetnik iščem manko na trgu in hkrati ljudi, ki bi lahko ta manko rešili s svojimi znanjem in izkušnjami.
Imate zato toliko različnih podjetij?
Moja podjetja delujejo v več industrijah, je pa veliko mojih zgodb povezanih s turizmom. Ustvarjamo različna doživetja za tujce, ki obiščejo Slovenijo: tematske večdnevne počitnice prek slovenia-holidays.com, enodnevne aktivnosti na slovenia-activities.com, vodene ribiške izlete na fishing-guides-slovenia.com … Imamo tudi poročno agencijo weddinglakebled.com, pa vinske izlete wine-tours-slovenia.com in še nekaj jih je.
So bili portali aktivni v času epidemije?
V zadnjih mesecih smo se precej ukvarjali s prestrukturiranjem naših turističnih zgodb in gašenjem požarov, ki so nastali zaradi zaprtja mej. Ker je prihodnost kar nekaj zaposlenih in naših zunanjih partnerjev predvsem odvisna od mene in moje ožje ekipe, je bilo veliko pritiska.
Torej vam je prišlo prav, da ste se izobraževali na področju psihologije, osebne rasti in tudi budistične meditacije vipassana. Kako se najraje sproščate?
Sem velik ljubitelj savn. Ker so bile vse savne med epidemijo zaprte, je bila to verjetno stvar, ki sem jo še najbolj pogrešal (nasmešek). Redno savnanje v dobri družbi in mastermind večeri s pametnimi ljudmi sta zame vrhunska protiutež stresu. Že nekaj let znotraj našega poslovnega kluba organiziram dogodke zaprtega tipa za podjetnike oziroma za malo skupino pametnih, ambicioznih, uspešnih in srčnih ljudi, s katerimi izmenjujemo izkušnje, ideje in znanja. Obdajanje z izjemnimi ljudmi igra namreč pomembno vlogo pri moji osebni rasti.
Katera vaša podjetja pa je kriza najbolj prizadela?
Imam velik odstotek podjetij, ki so vezana na turizem, in tu letos doživljamo najtežji preizkus, ki si ga sploh nismo mogli predstavljati. Skoraj čez noč smo ostali brez vseh strank, hkrati smo bili primorani vračati denar tistim, ki so pri nas že imeli rezervacijo. A najtežje je bilo, da je bilo veliko negotovosti – za naslednji dan nismo vedeli, kaj nas čaka in kdaj lahko pričakujemo izboljšave. Smo pa, za razliko od marsikoga v tej industriji, sprejeli drugačno strategijo – še več energije, časa in denarja smo investirali v rast, da bomo, ko se turisti vrnejo v Slovenijo, še večji in močnejši. Če je bila to dobra strategija, pa bomo videli kmalu.
Kje so posledice najbolj očitne?
Na bančnem računu (smeh). Tako v življenju kot v poslu lahko kdaj sprejmeš tehnično dobro odločitev, a sreča ni na tvoji strani. To je bilo tudi tokrat v naši situaciji, to mislim predvsem kratkoročno. Kdo ve, mogoče pa bo dolgoročno to najboljša stvar, ki se nam je lahko zgodila. V vseh mojih podjetjih, ki so vezana na turiste, smo optimistični, ko razvijamo naše turistične produkte za prihodnost, a hkrati tudi zelo konservativni, da bomo lahko preživeli to “zimo”, tudi če bo trajala še nekaj časa.
Kaj je – poleg zelenega in butičnega – še lahko prednost slovenskega turizma?
Mislim, da je ta zelena butičnost, ki jo Slovenija oglašuje, dobra strategija, a ne želim preveč pametovati. Mi smo osredotočeni na iskanje priložnostih. Iščemo tisto, kar gostje želijo in kar jim lahko ponudimo, potem pa jim poskusimo to prodati. Na domače goste ne ciljamo, smo pa v agenciji, ki je do zdaj organizirala poroke samo za tujce, začeli še s ponudbo za Slovence (organizacijaporok.com).
Se je spremenilo tudi vaše delo?
Navajen sem delati kjerkoli in kadarkoli. Vse, kar potrebujem, je svoj prenosnik in dobro internetno povezavo. Na srečo sem enako produktiven doma, v hotelski sobi ali pisarni, tako da je bila moja osebna produktivnost med epidemijo pravzaprav na vrhuncu. Smo pa imeli nekaj začetnih težav v nekaterih ekipah, saj marsikdo ni bil navajen delati od doma.
Kakšni so vaši poslovni načrti za prihodnost?
Pričakujem težke čase z veliko novimi priložnostmi. Veliko brezposelnih ljudi pomeni, da bo lažje in ceneje najti dober kader. Propadla podjetja pomenijo manjšo konkurenčnost v določenih nišah in podjetja bodo, da bodo preživela, lahko povečala svoj delež na trgu. Veliko bo novih niš, kjer bodo nove, male ekipe lahko bolj uspešne od starih velikih korporacij.
Snujete tudi kakšno novo zgodbo?
Ena izmed novih zgodb, v katero zadnje čase vlagam precej energije, je video založba wecreatecourses.com, kjer s slovenskimi strokovnjaki ustvarjamo visokokakovostne video tečaje, ki jih aktivno tržimo. Naš zadnji projekt so video tečaji na področju vzgoje otrok vzgoja.si, pridružili se jim bodo video tečaji na področju partnerskih zvez ljubezen.si, telovadbe za mamice aktivnamami.si in tako dalje. Verjamem, da je tak način izobraževanja prihodnost, zato imamo velike ambicije, da bi znanje in ideje slovenskih strokovnjakov spravili v format video tečajev.
Piše: Kaja Komar, foto: osebni arhiv