Foto: Golden Drum/Žiga Intihar

Res ga je bilo polno. Vse od torka pa do petka, ko ljubljanski zmaj ni bil več kralj Ljubljane — njegova krila in trdnjavo so si namreč izposodili pes, riba in ptica. Zavzeli so Ljubljanski grad ter širili svoja krila v oblaku kreativnosti, ki ga je bilo moč čutiti od prvega vzpona z vzpenjačo na Ljubljanski grad, ko so nas gostoljubno sprejeli v svoje dvorane. 

14707862_1115929355110161_5062542863901401203_o

Zmajski pes, leteča riba in velika ptica

GLEJ IN SE UČI

Če so obiskovalci festivala Zlati boben v prejšnjih letih lahko uživali v morskem okolju, je letošnji že 23. mednarodni festival kreativnosti prvič potekal v Ljubljani. Grajsko okolje je za štiri dni postalo osrednje prizorišče kreativnosti ter širjenja največjih oglaševalskih in drugih navdihujočih zgodb. “To je moj prvi Zlati boben, ki sem se ga udeležila, tako da ne vem, kako je bilo prej, ko je festival potekal v Portorožu. Lahko pa rečem, da je to grajsko prizorišče izjemno.” Sem nekje med hitenjem iz ene dvorane v drugo v grajskem atriju ujela delček intervjuja z neko udeleženko predavanja. Vse, kar lahko dodam, je, da se z njo popolnoma strinjam.

V treh dneh se je zvrstilo skoraj 30 govorov, diskusij in delavnic. In ko sem že pri uvodnem govoru Grahama Langa mislila, da ga zagotovo ne bo moglo prekositi nič, sem doživela svojo prvo “bobnarsko” lekcijo: Glej in se uči.

 

14706858_1116812828355147_645069517949254788_o

Čudovito večerno grajsko prizorišče

Grajsko okolje je za štiri dni postalo osrednje prizorišče kreativnosti ter širjenja največjih oglaševalskih in drugih navdihujočih zgodb.

4 KILOGRAMI NAVDIHA

Ko sem pred pisanjem tega članka urejala svoje zapiske z govorov in diskusij, ki sem se jih udeležila, in poskušala vsaj približno strniti vtise, da bi jih delila z vami, mi je postalo jasno, da sem pred praktično nemogočo nalogo. Zato sem zaprla poplavo dokumentov na svojem računalniku, zaprla oči in preprosto razmišljala o trenutkih in primerih, ki so mi najbolj ostali v spominu — vse od tistih, ko v sebi vzklikaš: “Vau, noro, kako hudo!”, preko tistih, ki ti potrkajo na vest, te vedno znova opomnijo, v kako zelo privilegirani družbi v resnici živimo, do takšnih, ki so dokaz, da lahko z oglaševanjem spreminjamo svet. Del navdiha delim z vami v spodnjih najljubših štirih.

1. Krilo ljubezni 

Štorklja z zlomljenim krilom in edinstvena ljubezenska zgodba o tem, kako Malena uspešno čaka svojega Klepetana že 14 let. Agencija Imago Oglivy in voda Jana za vse tiste, ki ne verjamete v resnično ljubezen. Namig: Video poglejte čisto, čisto do konca. 🙂

 

2. Sea Hero Quest

Mobilna igra “Sea Hero Quest” dokazuje, da je oglaševanje lahko družbeno koristno. V makedonski agenciji Saatchi & Saatchi Macedonia/Publicis One so razvili mobilno igro, ki omogoča čisto vsakemu izmed nas, da pomaga znanstvenikom in prispeva svoj delež k raziskovanju demence. Kul, ane? Za kaj gre in kako vse skupaj deluje, sta navzočim na festivalu razložila Vasilije Ćorluka in Tim Parry, vi pa to lahko izveste v spodnjem videu.

Ob “brainstormanju” za kampanjo so razmišljali o tem, kdo so največji svetovni popotniki, in ugotovili, da so to pravzaprav ptice.

3. Vsak popotnik si zasluži svoj dom 

Mojo naslednjo izbiro, ki je Dvorano leteče ribe napolnila z navdušenim aplavzom, je v svojem govoru z nami delil Brazilec Eduardo Marques iz agencije 180LA iz Kalifornije. Na tej povezavi si lahko ogledate navdihujoč video daljše različice oglasa za AirBnb, portala, prek katerega si lahko “najamete” svoj počitniški dom kjerkoli na svetu. Ob “brainstormanju” za kampanjo so razmišljali o tem, kdo so največji svetovni popotniki, in ugotovili, da so to pravzaprav ptice. Izbrali so 50 najzanimivejših in najunikatnejših prebivališč, ki jih je mogoče najti na AirBnb portalu, in naredili njihove manjše kopije — ptičje hišice. Obesili so jih na drevesa v Audubon parku, ki nudi dom stotinam ptic selivk, in posneli ta prisrčen oglas — kajti kot pravi slogan: “Vsak popotnik si zasluži svoj dom.”

4. Nepravljične pravljice

Tudi oglasi lahko dajo glas največjim svetovnim družbenim problemom. Še en neverjeten primer izpod rok Eduarda Marquesa, ki je z ekipo ustvaril serijo zgodb za Unicef, kjer so sirski otroci opisovali svojo begunsko pot iz Sirije. Ganljiv opomin za ves zahodni svet — brez srečnega konca. O tem, kako nekatere pravljice nikoli niso bile mišljene za otroke, v spodnjem videu.

Ganljiv opomin za ves zahodni svet — brez srečnega konca. O tem, kako nekatere pravljice nikoli niso bile mišljene za otroke.

Cindy Gallop, ustanoviteljica IfWeRanTheWorld in MakeLoveNotPorn, ima zelo zanimivo mantro: “Manj dela, več denarja”.

ŠUŠLJA SE … 

Ob pestrem programu seveda ni bilo mogoče, da bi se udeležila vseh govorov, delavnic in diskusij, lahko pa po govoricah, ki so se širile po grajskih hodnikih, povem, da je bilo izjemnih govorcev in navdihujočih primerov še ogromno. Zagotovo ne smem izpustiti ene izmed osrednjih govorcev Zlatega bobna, Cindy Gallop, ustanoviteljice IfWeRanTheWorld in MakeLoveNotPorn, ki ima zelo zanimivo mantro: “Manj dela, več denarja”. Njen prepričljiv in navdihujoč govor je bil osredotočen predvsem na opolnomočenje žensk. Gallopova je preprosto ženska, ki očara. Veliko pohval je krožilo tudi o Darru van Dijku, izvršnem kreativnem direktorju pri TBWA/Neboko Amsterdam, ki je v svojem govoru s primeri navdihoval ljudi in jim svetoval, kako ubijati dolgčas in biti drugačen.

14712466_1115421725160924_7787509813232992389_o

Cindy Gallop

O podrobnejšem dogajanju in govorcih vsakega dne posebej sva s Kajo sicer poročali tudi vsak dan posebej (dan 1, dan 2dan 3).

IN NAGRADO DOBI … 

Skozi celoten festival smo si v dvoranah lahko ogledovali dela različnih agencij in posameznikov, ki so se prijavili na različne natečaje Zlatega bobna. Nagrade za najbolj kreativna dela so bile razglašene na posebnem gala dogodku na Gospodarskem razstavišču, ki je predstavljal zaključek in vrhunec 23. premierno ljubljanskega Zlatega bobna. Podeljenih je bilo kar 72 srebrnih bobnov, 42 zlatih bobnov in 15 velikih nagrad.

Med slovenskimi agencijami je bila uspešna LUNA/TBWA, ki je prejela nagrado srebrni boben za kampanjo Laško Beer forecast. Tudi jaz sem imela svoje skrite favorite, zato sem bila posebej vesela, ko je zgoraj predstavljena kampanja Sea Hero Quest prejela največ nagrad, kar tri: Golden Drum Adriatic Award v kategoriji posebnih nagrad, še en prav tako zlati boben v kategoriji Najboljša praksa in Zlato uro, ki jo je za kampanjo prejel izvršni kreativni direktor Vasilije Ćorluka iz Saatchi&Saatchi Macedonia/Publicis One Macedonia.

Slavili sta tudi najbolj znani hrvaški štorklji Malena in Klapetan. Silver Drum Adriatic Award je namreč prejela agencija Imago Ogilvy, za kampanjo Krilo ljubezni  (Wing of love).

Celoten seznam nagrajencev si lahko ogledate tukaj.

14753908_1117975561572207_2324685123256672062_o

Projekt Sea Hero Quest je prejel kar tri nagrade

PES, RIBA IN PTICA VRAČAJO KRILA

Še preden sem uspela pritisniti zadnjo piko na svoji tipkovnici, se je dogajanje nad mestom že selilo nazaj v mesto na zaključno podelitev in zabavo, delavci pa so hiteli mimo mene in pospravljali kulise letošnjega Zlatega bobna. Celo sonce je po treh dneh končno pokukalo izza oblakov in grajsko dvorišče obarvalo v zlate odtenke. Čas je bil, da pes, riba in ptica vrnejo svoja krila zmaju. Vsaj dokler mestu ne bosta spet zavladala navdih in kreativnost.