Ko hitrost in razkošje nimata meje

Piše: Matej Kačič • Foto: arhiv proizvajalcev

Ste se kdaj vprašali, kako bi bilo, če bi lahko vozili avtomobil, ki stane več, kot je dobitek na lotu? Za večino od nas so ti jekleni lepotci samo sanje ali pa v najboljšem primeru navdih za ozadje na računalniku, za srečneže, ki si jih lahko privoščijo, pa gre za čisto avtomobilsko ekstazo.

ROLLS-ROYCE LA ROSE NOIRE DROPTAIL: 25 MILIJONOV EVROV

Če ste mislili, da ste že slišali za drage avtomobile, potem še niste spoznali rolls-roycea la rose noire droptail. Čeprav je angleški proizvajalec sinonim za razkošje in eno izmed najbolj butičnih znamk na planetu, je z ročno grajeno serijo droptail – roadster z odstranljivo trdo streho – z imenom la rose noire prestavil meje luksuza na povsem novo raven. Avtomobil je sicer unikatna »one-off « kreacija, izdelana po meri za neimenovanega, a izjemno premožnega naročnika, pri kateri gre za popolno kombinacijo luksuza, ekskluzivnosti in individualizma. Navdih je proizvajalec našel v črni vrtnici, kar se izraža v globoko rdeče-črni barvni kombinaciji in izjemnih detajlih v notranjosti. Prednjači več kot tisoč trikotnikov iz ročno obdelanega črnega lesa, ki predstavljajo abstrakten izraz padajočih cvetnih listov vrtnice, neenakomerno razporejen vzorec pa ponazarja naravno razpršenost cvetnih listov. Brez prestižne ure ne gre, zanjo so poskrbeli pri švicarskem strokovnjaku Audemarsu Piguetu. Edinstvenost modela la rose noire droptail se ne konča pri vizualni podobi – poganja ga motor V12, ki omogoča izjemno zmogljivost ob popolni tišini in udobju, pregovorno značilnem za rolls-roycea.

PAGANI HUAYRA CODALUNGA: SEDEM MILIJONOV EVROV

Če iščete umetnino na kolesih ter sinonim za prestiž in umetniško popolnost, potem je pagani huayra codalunga pravi odgovor. Ta hiperavtomobil je rezultat posebne prošnje dveh dolgoletnih strank, ki sta želeli nekaj še bolj edinstvenega, kot je poseben že klasični huayra. Codalunga je navdihnjena s klasičnimi dirkalniki z »dolgim repom« iz šestdesetih let, kar se kaže v podaljšani zadnji liniji in elegantnem, minimalističnem dizajnu. Kljub retro pridihu avtomobil uporablja najmodernejše tehnologije. Njegov 6,0-litrski motor V12 s twin-turbo polnilnikom, ki ga dobavlja Mercedes-AMG, razvije neverjetnih 840 konjskih moči in 1100 Nm navora, kar mu omogoča pospešek do 100 km/h v le 2,8 sekunde. Notranjost avtomobila je prava paša za oči – kombinacija italijanskega usnja, aluminijastih detajlov in futurističnih instrumentov ustvarja kabino, ki je bolj podobna luksuzni jahti kot športnemu avtomobilu.

KOENIGSEGG CC850: 3,7 MILIJONA EVROV

Švedska znamka Koenigsegg, ki je morda nekoliko manj znana širši javnosti, si je v zadnjih dveh desetletjih ustvarila sloves enega najinovativnejših proizvajalcev superšportnikov. Model CC850 je bil zasnovan ob 20. obletnici legendarnega CC8S ter 50. rojstnem dnevu ustanovitelja Christiana von Koenigsegga. Posebnost modela CC850 je njegov revolucionarni menjalnik, ki lahko glede na vozni način prilagaja prestavna razmerja za popolno nastavitev za vožnjo na stezi ali normalni cesti, hkrati pa voznik ob pomiku ročice do konca desno in navzdol preklopi v samodejni način z devetimi stopnjami. Pod pokrovom motorja je 5,0-litrski twin-turbo motor V8, ki razvije 1385 konjskih moči, kar pomeni, da je avtomobil sposoben doseči vrtoglave hitrosti. Notranjost je ročno izdelana iz najkakovostnejših materialov, s poudarkom na voznikovem udobju in funkcionalnosti. Ta avtomobil tako ni zgolj tehnični presežek, ampak tudi poklon Koenigseggovi filozofiji brezkompromisnega inženiringa. Omejena serija 50 vozil zagotavlja, da je CC850 postal prava zbirateljska dragocenost, saj je bil hitro razprodan.

BUGATTI MISTRAL: PET MILIJONOV EVROV

Če je avtomobilski svet kot kraljevska družina, potem je bugatti mistral zagotovo kronani princ, saj združuje ultimativno zmogljivost in brezkompromisno razkošje. Gre za različico modela chiron z odprto streho, a ostrejšim videzom in še večjo ekskluzivnostjo. Začetek serije mistral zaznamuje slovo od legendarnega motorja W16, ki ga Bugatti uporablja že več kot dve desetletji. Pod dolgim in agresivno oblikovanim pokrovom motorja se skriva 8,0-litrski W16 z zmogljivostjo 1600 konjskih moči, s pomočjo katerega je razkošni bolid pred kratkim s hitrostjo skoraj 454 km/h postavil nov svetovni hitrostni rekord za avtomobile z odprto streho. Čeprav je to uradno zadnji bugatti z motorjem W16, se mistral ne osredotoča zgolj na hitrost. Notranjost je prava umetnost – kombinacija usnja, ogljikovih vlaken in visokotehnoloških zaslonov ustvarja vozniški prostor, ki meji na vesoljsko plovilo. Ekskluzivna omejena serija 99 primerkov je bila razprodana, še preden so prvi kupci sploh sedli za volan.